Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:51:44 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: afletteren debiteuren  (Read 2435 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Berny van Rijssen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 173


View Profile
« on: June 08, 2011, 03:29:34 pm »

Bij het gebruik van de functie afletteren debiteuren 7-3-2-4 (ADUOAL) kan het bedrag worden ingetoetst, helaas wil het nog al eens voor komen dat er een cent verschil in zit. Dus komt de melding. Kan hier een afwijking worden ingegeven.

Hiernaast is het bij ons ook niet mogelijk vanuit dit scherm verder af te boeken. Het systeem vindt wel de bij passende factuur als het bedrag precies het zelfde is maar verder kom ik niet..

gaarne een hint..

Ps onder in het scherm zie ik wel dat de faktuur op gedeeltelijk voldaan staat, terwijl dit niet het geval is (bij diverse fakturen)
Logged

SC
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: June 09, 2011, 08:21:27 am »

Ik heb er net 10 minuten mee zitten stoeien, maar hier werkt iets niet (meer) hoor. Werkt gewoon voor geen meter. Kan wat mij betreft komen door een aanpassing begin dit jaar - ik weet het niet.

Wat ik wel weet is dat ik deze funktie liever zou weggooien omdat ze niet eens is gemaakt voor Vreemde Valuta.

Ik weet niet wat ik er mee moet, want aanpassen (voor goed algemeen gebruik) is niet mogelijk ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Berny van Rijssen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 173


View Profile
« Reply #2 on: June 10, 2011, 10:02:43 am »

Wat ik wel weet is dat ik deze funktie liever zou weggooien omdat ze niet eens is gemaakt voor Vreemde Valuta.

Ik gebruik het ook niet als vreemde valuta, alleen maar bij het zoeken naar een bedrag, waarbij de klant geen goede omschrijving cq faktuur nummer zet.....

Logged

SC
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: June 10, 2011, 10:15:24 am »

Ja, duidelijk, en op zich best handig. Maar dāt werkt in de meeste gevallen al niet. Probeer maar ...
Probeer vooral ook even meerdere fakturen voor eenzelfde bedrag te vinden, en zie hoeveel je eruit krijgt.
Maar zie óók, dat *als* je eenmaal dat overzichtje met meerderen hebt, je vervolgens gewoon kan boeken (ook hier, probeer maar).

Ik geef toe : een beetje een raar verhaal hoor. Maar deze funktie is ooit van onze eigen administratie meegekomen (als een soort toegift, want "ze was er toch"), en dat had dus niet moeten gebeuren (want feitelijk niet compatible).

Goed. Wat mij betreft heb je dit nog nooit gebruikt, en probeer je nu te achterhalen of het wat voor je kan betekenen. Je snapt wel wat de bedoeling is, en wij snappen wel dat het wat beter werkt met een (op te geven) marge (centen afwijking). Moeilijk kan die funktie niet zijn, de huidige aanpassen is geen doen (gaat ook niet gebeuren). Is dit een idioot voorstel  ? :

Ik denk dat we voor een 14 uur wel iets kunnen maken wat doet wat de huidige funktie ooit beoogde, maar dan zo goed en beter als JIJ kan bedenken (ik wil nog wel meehelpen). Je krijgt wel 50% korting a.g.v. het akefietje met de huidige funktie.
Bedenk maar veel meer om je Ideal klanten / betalingen te kunnen vinden/matchen. Maakt mij niet uit.
Wel moet je voor die 14 uur bedenken dat waar we in zoeken de openstaande fakturen betreft, wat op zich kan worden uitgebreid met weet-ik-veel (alles wat jij nuttig vindt). Alleen dāt wordt dan meerwerk wat we kunnen bespreken.
Merk op dat je de funktie moet zien als "iets vinden", en dat het kunnen boeken van een Betaling eigenlijk bijzaak wordt (maar er uiteraard ook gewoon in zit). Dus denk bijv. ook in het zoeken in Afgesloten Fakturen; ik zeg maar wat.

Is dat wat ??
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Berny van Rijssen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 173


View Profile
« Reply #4 on: June 10, 2011, 10:24:54 am »

Zoals je reeds beschrijft het is een soort zoek functie.
Deze zoek functie gebruiken wij niet veel. Echter vind het wel raar dat het eigenlijk niet in hoort te zitten.
Maw je koopt een auto, maar de garantie op de achterklep hebt je niet want dat is een extraatje. Sorry hele auto doet het goed alleen maar de boodschappen via de achterdeur naar de laadruimte... Sad Sad

Voor mij onderzoek ik liever zie andere topic of deze wel goed werkt en goed bij ons past.
Indien de betalingen dan automatisch gaan levert dit veel meer op...... smile

Bedankt voor de info..
Logged

SC
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: June 10, 2011, 10:57:14 am »

Quote
Echter vind het wel raar dat het eigenlijk niet in hoort te zitten.

Oh, dat vond je nog wel even nodig om te noemen heh ?

Ik zou even oppassen wat je zegt ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Berny van Rijssen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 173


View Profile
« Reply #6 on: June 10, 2011, 03:16:47 pm »

Sorry begrijp het antwoord niet.

Persoonlijk vond ik de functie nog niet zo raar en redelijke goed. Bedrag in typen en het systeem kijkt welke factuur er bij hoort en vervolgens kun je met 1 druk op de knop afboeken.
Dus vandaar dat ik niet begreep dat deze functie iets extra's was, vond het juist een goed onderdeel van het geheel.

Verder geen problemen hoor...

Het is nooit de bedoeling om iets vervelend op te merken, daar dit alleen maar een opbouwende puntje was..
 
Logged

SC
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #7 on: June 14, 2011, 06:30:40 am »

Ok, niets aan de hand. Sorry ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Berny van Rijssen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 173


View Profile
« Reply #8 on: June 14, 2011, 10:23:02 am »

Betekend dit dat de functie misschien nog gaat werken  :smile:haha.

Mag van mij hahah
Logged

SC
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.014 seconds with 20 queries.