Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:08:06 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: kosten en diensten  (Read 1320 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« on: June 06, 2011, 12:01:18 pm »

Wouter,

vorig jaar hebben wij om aansluiting te houden bij de aangiftes een splisting gemaakt tussen kosten artikelnummers en dienst artikelnummers

Nu geeft mijn verkoopafdeling echter aan dat zij bij de nieuwe kostenartikelen (bv COST011) in een verkooporder niet de daadwerkelijke "kostprijs" op kunnen geven

Dit in tegenstelling bij de diensten waar dit wel mag.

In de statistiek wil ik dit echter wel graag terugzien.
immers als ik op een order een regel tbv de transportkosten zet wil ik die niet als 100% marge in mijn statistiek zien.
maar wel of hij kostendekkend is.


Hoe zou dit op te lossen zijn?
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: June 06, 2011, 02:07:43 pm »

Volgens mij moet je dit met DKK's doen, en wel een setje Opbrengst DKK die je gebruikt om de kosten door te belasten en een Kosten DKK om de kosten (financieel) te kreëren. Maar ja, dat zei ik destijds ook al (als ik het goed in m'n hoofd heb hoor). Die Opbrengst DKK heb je intussen via een Kostenartikel (wat je doorbelast) geregeld, alleen de Kosten DKK kennelijk niet. Als je die extra-comptabel wil houden kan dat, net zoals dat je DKK's kunt mee-rapporteren in je Statistieken dan wel kunt weglaten.

Vraag me even niet hoe je hier werkelijk mee moet omgaan, omdat je aansluitingsproblemen uitlokt. Immers, je hebt je werkelijke (transport) fakturen elders geboekt, waarmee je de marge weer naar beneden brengt. Nu echter ben je in staat om die marge nogmaals te beïnvloeden (theoretisch dan), en zelfs als je het extra comptabel houdt wordt het misschien een raar verhaal.

Dat ik het donkerbruine vermoeden heb dat je het hier niet over transportfakturen hebt maar helemaal geen fakturen, is iets anders, maar àls ik daar gelijk in heb kan je het denk ik vergeten (want je bent extra kosten of extra opbrengst aan het kreëren en over beiden betaal je extra belasting);
Als je wel degelijk normale fakturen er tegenover hebt staan, laat het laatste dan maar zitten. Heb je die niet dan weet ik wel zeker dat het nog wat toelichting behoeft (lees : het is voor nu even een belletje "voor het geval dat").

Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.062 seconds with 20 queries.