Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:34:25 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: LOPRUF zonder bepaalde groepsdebiteuern, LOPRFOGR inclusief facturen afdrukken  (Read 3252 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: May 27, 2011, 03:36:09 pm »

In de huidge situatie worden de facturen dagelijks afgedrukt voor alle debiteuren. Voor een 4-tal groepsdebiteuren worden deze apart bewaard. 2 keer per week (dinsdag en donderdag of vrijdag) worden de facturen voor deze 4 groepsdebiteuren voorzien van een Overzicht Fakturen Groepsdebiteur (LOPRFOGR Hoofdmenu LO<3-3-9-8>) en opgestuurd naar de deze vier groepsdebiteuren.

Omdat we denken gebruik te willen maken van de dienten van TNT Facturenpost, is dit niet zonder meer mogelijk. Dit zal handwerk blijven, en hier afgedrukt moeten worden.

Nu lees ik bij de helptekst bij het wijzigen van de (variabele)layout van de factuur (SYLAWY)  bij de rubriek Funktienaam. dat je in theorie per variabele layout een printer kunt definieren.

Stel ik heb de Factuurlayouts

NEDK1
en
GRPK1

Kan ik dan met deze functie er voor zorgen dat:
Alle debiteuren gaan via NEDK1 layout met Printernaam "TNTprinter" printer voor documenten "TNT" driver "PDF" naar TNT Facturen printer gaan, (of evt per mail).
Dan de vier groepsdebiteuren koppelen aan de factuurlayout GRPK1, en bij die layout kunnen verwijzen naar de Printernaam "Kleurenprinter" printer voor documenten "FACTU" driver "P01".

Kan zoiets?



* sylawy.PNG (15.94 KB, 586x271 - viewed 164 times.)
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #1 on: May 27, 2011, 04:11:42 pm »

LET WEL: Ik sugereer hier een methode om facturen voor bepaalde debiteuren op een andere wijze te laten afhandelen. Deze methode is niet heilig, het doel is gewoon: een andere afhandeling omdat desbetrefffende facturen niet dagelijks mee naar TNT-facturenpost moeten. Het middel daarvoor mag ook anders zijn dan ik hier sugereer.
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #2 on: May 31, 2011, 02:39:16 pm »

Voordat we onnodig moeilijk gaan doen ... Het zal toch niet zo zijn dat die "TNT printer" die je impliceert een email adres zal zijn ?
En zo niet, waarom eigenlijk niet ? (zal wellicht amateuristisch zijn of zo, maar intussen vraag ik me wel af wat die printer dan "is").
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #3 on: May 31, 2011, 03:04:03 pm »

via http://www.tntfacturenpost.nl/tnt/default.aspx kun je de tntprinter uitproberen.
meer info op http://www.tntpost.nl/zakelijk/e-billing-en-print/facturenpost/
en als je er zonder al te veel gedoe 1 wilt uitproberen kijk je op http://www.tntproeffactuur.nl//

maar goed, wouter heeft me al voor 1/3 deel op weg geholpen met een aanbieding, dit topic is het 2/3 deel en het topic over interne facturen is het 3/3 deel om in onze situatie met deze tntprinter te kunnen werken.

Dit topic heb ik aangelingerd omdat we 2x per week een overzicht printen van de facturen van een groepsdebiteur, en die voorzien van de daarop vermeldde facturen, en die set naar de groepsdebiteur sturen. TNT drukt echter niet dat overzicht af, dus dat zal hier moeten gebeuren. Daarom moet ik op enigerlei wijze deze facturen aan een groepsdebiteur apart kunnen printen. DAt mag ook geintegreerd zijn in het afdrukken van het overzicht facturen ve groepsdebiteur.


* tntprinter.PNG (23.19 KB, 552x462 - viewed 149 times.)
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #4 on: June 27, 2011, 12:54:14 pm »

Blij ben ik te zien dat er een oplossing voor de interne facturen is. Dat vormde ook een deel van de 'hindernissen' om op een juiste wijze met TNT Facturenpost te kunnen werken. Kunnen we ook invulling geven aan dit topic? Dan heb ik alle drie de aanbiedingen. Wil e.e.a. (telefonisch) wel toelichten.
Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #5 on: June 28, 2011, 08:34:00 am »

Kan zoiets?

Het volgende helpscherm geeft je het antwoord al: Nee.

Neemt niet weg dat er best wel wat voor gemaakt zou kunnen worden. Maar, voor Printen Fakturen (die in staat is simultaan twee printers aan te sturen, naar scherm t.b.v. EDI, naar scherm t.b.v. PDF te printen) zal dit vast niet zo 1,2,3 ingebouwd zijn. Ben bang dat je zó een dag kwijt bent, en mogelijk meer.

Overigens:

Omdat we denken gebruik te willen maken van de dienten van TNT Facturenpost, is dit niet zonder meer mogelijk. Dit zal handwerk blijven, en hier afgedrukt moeten worden.

Je eerdere stellingname was dat alle Fakturen naar de TNT printer geprint zouden worden, welke je nu al zelf onderuit haalt. De aanbieding die je hebt gekregen, anticipeert op jouw oplossing, waarbij jij achteraf op basis van een batchfile bepaalde conversie tools aanroept. Je kunt je afvragen of je straks nog wel in staat bent om vanuit die batchfile te regelen wat je wilt...


* sylawy.PNG (26.61 KB, 591x459 - viewed 144 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #6 on: June 28, 2011, 09:21:58 am »

Tja, dat is eigenlijk ook zo. Met die batchfile die ik gebruik voor het printen naar TNT toe, kan ik natuurlijk voor groepsdebiteuren een afwijkende layut maken, die in die Groepsdebiteur-layout een batchfile aanroept die NIET naar TNT wordt verstuurd.
Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #7 on: June 28, 2011, 10:02:46 am »

Moet e.e.a. dus wel eerst gemaakt worden  smile

Ben bang dat je zó een dag kwijt bent, en mogelijk meer.

Zeg het maar... je eerdere idee via de batchfile kwam omdat je wat minder zat te wachten op een duurdere formelere oplossing, maar ik kan niet voor jou beoordelen of dit hierdoor "te duur" wordt.

Technisch gezien moet het mogelijk zijn om o.b.v. een layout (de xxxK1) een andere koppeling Queue-/Funktie aan te sturen, en daarmee een andere Printer of Printer-/Driver. Op basis van de gekoppelde Printer + Printer-/Driver bepaal jij dan of e.e.a. naar een echter printer gestuurd moet worden, danwel je e.e.a. naar het scherm print en je daarna via je eigen batchfiles die printfile oppakt, naar PDF converteert, en via een volgende PDF tool print naar je TNT Printer. Strikt genomen: wij zullen niets weten van een TNT Printer, dat regel je dan zelf via je Batchfile.

Dit alles dan alleen in de situatie dat er normaliter "geprint" zou worden (indien "iets" een ander medium afdwingt (EDI, Email), dan zal dat overrulen).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #8 on: August 16, 2011, 10:28:31 am »

Ja, ik heb akkoord voor ongeveer 1 dag werk voor het creeren van de mogelijkheid om voor iedere FAKTUURlayout een eigen koppeling Printer / printer / printerdriver queue aan funktie per gebruiker.

vraagje: Hoe worden de bestaanden koppelingen van lopruf / lopruff / lopruf3 / lopruffh / loprufvo / loprufg (acceptgiro, niet relevant in ons geval waarschijnlijk) / loprufgn overgezet.

eerlijk gezegd weet ik eigenlijk niet eens waarvoor elke lopruf(xx) functie diende, en is deze vraag minder relevant daardoor.
Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #9 on: August 16, 2011, 11:28:56 am »

vraagje: Hoe worden de bestaanden koppelingen van lopruf / lopruff / lopruf3 / lopruffh / loprufvo / loprufg (acceptgiro, niet relevant in ons geval waarschijnlijk) / loprufgn overgezet.

Euh... Niet ?  Sad

Jij bepaalt zelf welke funktienaam je gaat gebruiken (o.b.v. de layout) en daarvoor zul je zelf een printer + printer-/driver moeten opnemen;
er zal niets "gekonverteerd" worden.

Je kúnt op zich nog denken aan funktionaliteit dat als jij zo'n funktienaam invult bij een "Faktuurlayout", Profit moet gaan bedenken dat Fakturen via een funktie LOPRUFF worden geprint, en dús alle definities die nú voor LOPRUFF gedefinieerd zijn, automatisch moeten worden doorgekopieerd naar de nieuwe funktienaam... Ik denk dat jij sneller klaarbent dit handmatig even te definiëren, dan dat ik daar formeel iets voor ontwikkeld heb...
« Last Edit: August 16, 2011, 11:34:31 am by Wouter Rijnbende » Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #10 on: August 16, 2011, 03:56:08 pm »

Ja, ik heb akkoord voor ongeveer 1 dag werk voor het creeren van de mogelijkheid om voor iedere FAKTUURlayout een eigen koppeling Printer / printer / printerdriver queue aan funktie per gebruiker.

Heb e.e.a. zojuist op jullie systeem geplaatst. Test het maar eens even goed. Als alles zo werkt, ben je in ieder geval minder dan een dag kwijt.  Wink

Zie Releasenote http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=23651.0
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.084 seconds with 20 queries.