Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:18:49 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: EURO FOUT IN VOORRAAD  (Read 2941 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« on: May 25, 2011, 02:51:03 pm »

na al die jaren zou je het niet meer geloven: ik heb er weer 1 !!!

Als ik vanuit bedrijf MAGMA-IND kijk naar artikel MAGM106000 dan zie ik een waarde welke 2.20373 maal hoger is dan vanuit het voorraadhoudende bedrijf ADPROD. Beide gedaan met user LEK, welke presentatievaluta = EUR heeft in beide bedrijven.


mvg

Marco
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: May 25, 2011, 03:37:47 pm »

Tja, als wij gaan kijken bij jullie zien we precies hetzelfde natuurlijk. Hoe handig zou het niet zijn als je met een klein tipje komt om ons een beetje op weg te helpen. Ik bedoel, als je nou zou zeggen dat alle produkten in deze zich zo gedroegen dan hebben wij vast een makkelijk dagje. Nu echter kan het weet ik veel waar vandaan komen, totaan simpelweg de zelf ingevulde kostprijs van het produkt aan toe.

Kan je zelf niet zien waar het nog goed was ?
please ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #2 on: May 25, 2011, 03:47:37 pm »

gaat ook fout bij andere artikelen bv MAGM101040 lijkt me een systematische fout

PS Wanneer het "nog goed' was: zou ik niet weten dit intercompagny verhaal loopt pas weer sinds december en ik kom nooit in MAGMA-IND, werk 99% voor ADPROD
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: May 25, 2011, 03:53:30 pm »

Ok, dank je.

Maar waar je met een "bijvoorbeeld" komt ... kan je niet stellen dat inderdaad alles fout is ? (nog een stuk of 4 anderen even beklijken lijkt me wel voldoende !)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #4 on: May 26, 2011, 07:55:39 am »

Naast "bijvoorbeeld" mag je ook wel met "een voorbeeld" komen... en dan een echt konkreet voorbeeld  smile

Om te beginnen, is MAGMA een Verkoopmaatschappij, die 1:1 inkoopt bij ADP, en welke orders direkt Intercompany doorgeleverd worden. MAGMA behóórt dus helemaal geen voorraad te hebben (Beherend Bedrijf situatie). Hoewel je wel twee Voorraaditems hebt in MAGMA, zijn deze niet van het opgegeven Artikelnummer.

Van dat ene Artikel welke je op voorraad hebt liggen, is de prijs 2,1589 / Kg, en die prijs staat gewoon in de Intercompany Prijslijst (ICP) volgens welke je Intercompany prijzen bepaald worden.

Als er ergens een 2,20371 verschil in zit, dan verwacht ik dat dat te maken heeft met het feit dat het ene bedrijf NLG als Databasevaluta heeft, en het andere bedrijf EUR als Databasevaluta. Het zou dus heel goed kunnen, maar toch, dan graag een duidelijk voorbeeld: Artikelnummer, Verschijningsvorm, Charge, Verkooporder-/Inkoopordernummers en de hele rataplan.

Als ik overigens e.e.a. zou moeten bepalen o.b.v. de laatste Voorraadmutatie van MAGM106000 in MAGMA, dan hebben we het over Vrs. 227XI, Charge 1101342. Deze is in MAGMA op voorraad gekomen met een waarde van 49,95 per 6,750 Kg, dat is EUR 7,40 / Kg. En volgens de Prijslijst ICP in ADPROD wordt dit produkt Intercompany verkocht voor EUR 7,40 / Kg. Kortom, niets mis mee.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #5 on: May 26, 2011, 10:40:23 am »

Als ik in MAGMA in de voorraad van AD kijk via 11111 F2 5 (technische voorraad)
dan krijgen we de prijs in guldens op de voorrad van het intercompagny product bij ADPROD, als we via ADPROD kijken gewoon Euri

De vraag is waarom
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #6 on: May 26, 2011, 10:53:17 am »

Als ik in MAGMA in de voorraad van AD kijk via 11111 F2 5 (technische voorraad)

Thanx. Dáár kan ik teminste wat mee.

Je zit dus in Bedrijf MAGMA, MAGMA heeft nooit voorraad, ADP is het beherende bedrijf, en als je in MAGMA de Voorraadhoogte opvraagt middels #5 in het Artikelmenu, dan kijk je rechtstreeks in de Voorraad van ADP. ADP is opgezet in NLG, MAGMA in EUR, dus daar zal het wel fout gaan.

Ga ik oplossen.

Edit: Even voor de duidelijkheid; er gaat dus niets echt fout, je voorraadwaarde klopt ook, het wordt alleen verkeerd weergegeven bij optie #5 vanuit het Artikelmenu. En dan v.w.b. het antwoord op Peter's vraag: dit zal bij ieder artikel fout worden weergeven.

MdeKraa, gewoon even voor een volgende keer: het direkt noemen van de funktie, danwel een schermprintje, had ons heel wat werk gescheeld...


De vraag is waarom

Tsja... omdat dat fout is, en niemand dat ooit gemeld heeft ?


Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #7 on: May 26, 2011, 11:56:40 am »

Probleem is opgelost.

De aangepaste funkties zijn op jullie systeem in gebruik, en kan ik niet aktiveren.

Ik heb in de directory U:\FOX\LO\LOPW een tweetal files geplaatst: LOARMN.NEW en LOARVHWG.NEW

Je moet zelf even iedereen uit het Artikelmenu gooien, en daarna deze twee files naar *.EXE kopieren.
Daarna Profit opnieuw opstarten, en dan zou het moeten werken.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #8 on: May 26, 2011, 12:27:36 pm »

Nog even een misverstandje uit de weg ruimen (totaal niet belangrijk eigenlijk) :

Quote
PS Wanneer het "nog goed' was: zou ik niet weten dit intercompagny verhaal loopt pas weer sinds december en ik kom nooit in MAGMA-IND, werk 99% voor ADPROD

Ik bedoelde met "wanneer het nog goed was", op welke plaats in het trajekt (om het zo maar te noemen) de kostprijs van het produkt nog goed toont (beginnend nij de geregistreerde Kostprijs bij de Artikelgegevens en eindigend bij de Voorraad).
Was een beetje ongelukkig gevraagd door mij natuurlijk ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.02 seconds with 20 queries.