Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:10:54 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: 1 PDF van meerdere orders van 1 klant  (Read 2595 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Michael Molenaar
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 231


View Profile WWW
« on: May 25, 2011, 07:38:49 am »

Er is een klant die meerdere orders per week plaatst en vraagt zich af of de facturen (en orderbevestigingen) ook kunnen worden samengevoegd in 1 PDF en gemaild vanuit Heart (hij krijgt anders wel een mailtje of 6).

Nu heb ik al wat geprobeerd in te stellen in Very PDF maar dit werkt niet.

Misschien zijn er mensen die dit toevallig wel werkend hebben?
Logged

Op Donderdag niet aanwezig.
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: May 25, 2011, 07:55:20 am »

Mergen van PDF documenten is denk ik niet mogelijk, hoeveel we in theorie best funktionaliteit zouden kunnen maken ($$$$) die meerdere te printen documenten als één print beschouwen; maar, e.e.a. lijkt me ook niet nodig...

V.w.b. de Fakturatie kun je dit op een andere wijze realiseren: "waarom stuur je die klant niet gewoon 1 Faktuur" (en daarmee dus ook 1 PDF). Ofwel, als je voor deze Debiteur "Verzamelfakturering" aktiveert, in kombinatie met één Faktuur per week, dan worden als zijn leveringen opgespaard, en op één Faktuur in rekening gebracht waaruit dan vervolgens ook maar één PDF volgt.

Tevens vraag ik me af wat het nut is van je vraag bij de Orderbevestigingen. Ik plaats op maandag, dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag en in principe ook zaterdag & zondag een bestelling, om pas de maandag erop de bevestiging van die bestelling te krijgen? Dat je dat met de Faktuur wenst kan ik inkomen, maar een bevestiging van je bestelling wil je toch meteen hebben? Nu zou ik ook kunnen bedenken dat de klant in één keer een bestelling plaatst voor iedere dag van de week, maar ja, zoiets is dan gewoon één order met meerdere leverdata, en dus weer één bevestiging.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Michael Molenaar
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 231


View Profile WWW
« Reply #2 on: May 25, 2011, 08:05:15 am »

Beste Wouter,

Bedankt.

Ik ga aan de slag met verzamelfactuur, kijken of dat is wat we zoeken.

v.w.b. orderbevestigingen laat ik even voor wat het is, denk dat de klant al blij is met de facturen.
Logged

Op Donderdag niet aanwezig.
Michael Molenaar
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 231


View Profile WWW
« Reply #3 on: May 25, 2011, 08:22:22 am »

Ik kreeg een vraag van mijn collega die de facturen verwerkt;

Beste,
 
Wij willen 1 PDF document met meerdere AFZONDERLIJKE facturen.
 
Er is dan geen 1 op 1 situatie; inkoopordernummer klant-verkoopordernummer MC-Factuur MC
 
Hoe zit het dan met vermelding van ordersnummers klant/ordernummers MC op verzamelfactuur?
Logged

Op Donderdag niet aanwezig.
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #4 on: May 25, 2011, 09:06:38 am »

Zojuist even tel. besproken. Het gaat dus niet om:

Wij willen 1 PDF document met meerdere AFZONDERLIJKE facturen.

maar eigenlijk is de vraag: "als we met Verzamelfakturen aan het werk gaan, kunnen we dan ook duidelijk inzichtelijk maken welke orders er gefaktureerd worden, en wat het ordernummer van de klant is".

Ja, dat kan. Ervanuitgaande dat de Verzamelfaktuur op volgorde van Verkooporderregel wordt afgedrukt, bestaan er diverse HH:VFREF variabelen, waarvan de inhoud alleen bij een Verzamelfaktuur wordt afgedrukt én bij de overgang naar een nieuwe order. Hiermee regel je dat je faktuur bij de overgang naar ieder volgende order eerst vermeldt om welke order het gaat, en bijv. de orderreferentie (het ordernummer van jouw klant) afdrukt.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: May 25, 2011, 03:51:52 pm »

Quote
Wij willen 1 PDF document met meerdere AFZONDERLIJKE facturen.

Tijdens het doorlezen van de topic zag ik deze bui al aankomen ...

De (mijn) oplossing is deze :

Het is komplete idioterie om te willen besparen op emails in deze (en niet in de laatste plaats Orderbevestigingen), op welke manier je ook samenvoegt.
Zelf ooit wel eens iets via Internet gekocht ? Of iets meer dan 1 keer ? Of anders gewoon : vaak ??

Nooit nooit nooit zou ik willen dat ik niet 1 op 1 kan terugvinden wat ik heb besteld (of gedaan); Nu al word ik kompleet gestoord van het terugzoeken, vooral als er iets ontbreekt.
Neem als voorbeeld DHL waar je misschien wel ervaring mee hebt. Dit is dus zo'n typisch "asynchroon" werkend voorbeeld waar jij aan de ene kant iets doet (vandaag, morgen, volgende week woensdag), en waarbij je te pas en te onpas email-fakturen krijgt met daarin de verzamelingen zoals het DHL uitkomt, eigenlijk georiënteerd op de afleveringen - soms zelfs nog daarvoor.

DIT WIL JE NIET.
En dit wil niemand.

Wat je vooral wel wilt (als het toch eenmaal via email "moet") is 1 op 1 met jouw opdrachten, een email met jouw referentie erin, zodat je e.e.a. kan "afletteren" op het niveau van je middel daarvoor : de email zelf.

Maak dit svp duidelijk aan je klant(en), dan zijn wij er ook weer klaar mee, en hoef je nog niets (aan software) te betalen ook.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #6 on: June 01, 2011, 11:41:46 am »

Zojuist even tel. besproken. Het gaat dus niet om:

Wij willen 1 PDF document met meerdere AFZONDERLIJKE facturen.

maar eigenlijk is de vraag: "als we met Verzamelfakturen aan het werk gaan, kunnen we dan ook duidelijk inzichtelijk maken welke orders er gefaktureerd worden, en wat het ordernummer van de klant is".

Ja, dat kan. Ervanuitgaande dat de Verzamelfaktuur op volgorde van Verkooporderregel wordt afgedrukt, bestaan er diverse HH:VFREF variabelen, waarvan de inhoud alleen bij een Verzamelfaktuur wordt afgedrukt én bij de overgang naar een nieuwe order. Hiermee regel je dat je faktuur bij de overgang naar ieder volgende order eerst vermeldt om welke order het gaat, en bijv. de orderreferentie (het ordernummer van jouw klant) afdrukt.

de mogelijkheden in de verzamelfacturen gaan heel ver mbt het afdrukken per factureerbaar item met ordernummers, referenties en eventueel ook de afleveradres gegevens per regel
. het is wel even knutselen om een goede verzamelfactuur layout te krijgen maar het kan zeer zeker wel.

mvg

MK
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.039 seconds with 20 queries.