1)
Ik maak een export xml en ga daar mee spelen.
Eigenlijk zou ik dan de export van een 2e xml moeten kunnen blokkeren totdat de eerste xml weer geimporteerd is, danwel dat je de export weer vriijgeeft. Wij hebben meerdere personen op die afdeling en je moet voorkomen dat er 1 aan het schuiven is en de ander ertussendoor piept
Uiteraard. Ik weet alleen niet goed hoe je aan "eigenlijk" komt, omdat dit er eigenlijk best in zit. Alleen, met jouw testversie kan je sowieso niet exporteren ...
Ofwel, iedereen mag kijken, maar slechts één tegelijk kan wijzigen (slechts één ziet de "Exporteren" funktie aktief, die jij op dit moment standaard niet aktief ziet).
Hooguit weet ik op dit moment niet of dit geldt per Bedrijf. Dus, er mogen best 3 mensen Wijzigen (Plannen) als ze elk maar in een andere Bedrijf zitten.
2)
Hoe schuif je tussen Productiestations?
Zie ook
de Handleiding. Deze wordt steeds aangevuld (totdat ze klaar is
).
(maar stond daar als het goed is al in voordat je het vroeg)
3)
zijn de rechten authoriseerbaar?
Ja. Althans, deels. Het Exporteren.
Eerlijk gezegd ... we komen er naar aanleiding van jouw vraag op dat je wellicht niet wilt dat iedereen de planning kan zien. Tja, de rest (van Raadpleegfunkties e.d.) is ook autoriseerbaar, dus waarom dit niet.
We moeten alleen even diep nadenken wat hiervoor de meest handige methode is in deze.
4)
Stel ik maak de planning:
kan ik dan weer een planbord printen voor gebruik in de productie.
Momenteel maken wij een planning met excel en dan zetten we de orders per PU achter elkaar zodat het personeel weet wat de planning is.
Hoe kan ik dat nu realiseren?
Goede vraag, maar vooralsnog (!) houd ik het erop dat dit een typisch printje (ok, wat moeilijker) is zoals altijd. Ofwel, maatwerk net zoals ieder printje wat er niet in zit.
In breng dit op deze wijze omdat ik er op dit moment niet zeker van ben hoe algemeen dit kan worden gemaakt, en zo niet, hoe nuttig het is om iets algemeens te maken wat door niemand wordt gebruikt.
Je kan ook zeggen dat wij er niet erg vanuit zijn gegaan dat je hier iets print. Niet dat het de bedoeling is om het niet te doen, maar het geheel is natuurlijk wel bedoeld als het tegenovergestelde van het traditionele planbord. Merk in deze dan ook op dat er wel bijna expliciete voorzieningen zijn om het geheel zich te laten gedragen als een groot scherm aan het plafond wat continu automatisch wordt bijgewerkt. Het momentele echte voorbeeld hiervan je echter niet, maar bestaat wel ...
Vraag gerust verder, want het is voor ons zo'n beetje de eerste praktijk; we leren er graag van.