Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 12:48:12 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1] 2  All
  Print  
Author Topic: Probleem bij niet invullen afleveradres  (Read 8230 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« on: May 09, 2011, 05:13:36 pm »

Wanneer je een verkooporder toevoegt moet je een afleveradres kiezen cq aanmaken. Afleveradres 0 mag je in dit geval echter nooit kiezen!
Let je echter even niet op dan blijft de (standaard ingevulde) 0 staan en glipt de order er door.

Kan er iets gemaakt worden zodat je afleveradres 0 niet kunt kiezen? Kan ik het veld met een parameter bv leeglaten (zodat ze vanzelf een melding krijgen dat er iets ingevuld moet worden) of kan afleveradres 0 geblokkeerd worden?

Bedankt!
Pascal


* afleveradres.png (12.96 KB, 701x472 - viewed 308 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #1 on: May 09, 2011, 05:36:51 pm »

Volgens mij staat op tabblad 2 een rubriekje "blokkeren voor levering" doet dan niet wat jij wilt?
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #2 on: May 09, 2011, 09:05:14 pm »

Interessant - alleen lijkt dit niet aangevinkt te kunnen worden voor afleveradres 0.
De helptekst zegt:
Code:
Indien J wordt ingevuld dan is het Afleveradres geblokkeerd voor                
levering. Dit heeft als gevolg dat er geen Verkooporders meer kunnen 
worden toegevoegd voor het betreffende Afleveradres. Reeds bestaande 
Verkooporders voor dit Afleveradres worden nog wel afgehandeld.       

Wanneer Heart dit voor alle afleveradressen '0' zou kunnen instellen zou dit ook een oplossing zijn.
In geval van particulieren (waarbij afleveradres = leveradres 0) moet er voor de nieuwe gevallen een afleveradres met volgnummer 1 worden toegevoegd. Dit is al besproken met afdeling Klantenservice, die hiermee akkoord gaat.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #3 on: May 09, 2011, 10:32:40 pm »

blijft het dat dit alleen bij jullie speelt en niet generiek voor alle heart gebruikers zal gelden
Daarnaast is dat veld bij mij wel gewoon aan en uit te zetten.
Lijkt me instelling of Dynscreen ergens...
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #4 on: May 10, 2011, 10:34:28 am »

Ik zal er eens naar kijken en laat het even weten, bedankt Marco!
Logged

Heart-Profit company ID: BS
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #5 on: May 10, 2011, 12:34:37 pm »

Ok, ik ben erachter dat ik afleveradres 0 wel kan blokkeren, maar wanneer je opnieuw Wijzigen afleveradres doet, het vakje bij 'Blokkeren voor levering' weer uitgevinkt staat.
Maar toch staat de blokkade er wel op, zie onderstaande schermafdrukken (* in kolom B).
En het werkt ook, want wanneer je op een geblokkeerd afleveradres 0 wilt leveren krijg je keurig de melding 'Afleveradres is geblokkeerd voor levering'.

Kan voor alle debiteuren afleveradres '0' geblokkeerd worden?


* afleveradres blokkeren voor levering.png (16.81 KB, 685x485 - viewed 351 times.)

* afleveradres blokkeren voor levering 1.png (3.1 KB, 596x122 - viewed 240 times.)

* afleveradres blokkeren voor levering 2.png (14.83 KB, 700x469 - viewed 264 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #6 on: May 16, 2011, 04:30:50 pm »

Kan voor alle debiteuren afleveradres '0' geblokkeerd worden?
Richard, kun jij dit doen? Half uur of een uur is akkoord.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #7 on: May 17, 2011, 04:20:42 pm »

Kan voor alle debiteuren afleveradres '0' geblokkeerd worden?
Richard, kun jij dit doen? Half uur of een uur is akkoord.

Nu ga ik even te snel - het gaat goed wanneer je afleveradres 0 blokkeert, het Default afleveradres bij debiteurgegevens op bv 1 zet en vervolgens via 3-1-1, F4 een verkooporder gaat toevoegen. Afleveradres wordt automatisch gevuld met '1'. Dit houdt echter in dat dit ook voor alle debiteuren ingeschoten moet worden.

Maar eigenlijk hebben we liever een default afleveradres '9999', hier kun je een vrij algemeen afleveradres invullen of handmatig aanpassen in een bestaand. Dat is beter dan '1' (Af fabriek). Dit wordt echter niet geaccepteerd door het systeem ('default afleveradres 9999 niet toegestaan').

Nog een probleem is dat wanneer je vanuit een kontraktregel een verkooporder genereert, toch afleveradres '0' wordt gepakt, ook wanneer default afleveradres '1' is ingesteld (zie schermafdruk).

Logged

Heart-Profit company ID: BS
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #8 on: May 18, 2011, 03:24:44 pm »

Na overleg over de problemen die ik schets, willen we graag dat afleveradres 0 voor alle Debiteuren van bedrijf BBB-BETON geblokkeerd wordt, met uitzondering van de debiteuren beginnend met ZZ (dit is de enkele particulier waar we aan leveren).
Het default afleveradres waar ik het over heb, hoeft niet aangepast te worden.

De praktijk is nl dat we verkooporders maken via funktie 2-2-2-1-7 Selektie debiteur en aktief, F1 > Raadplegen aktieve afleveradressen op plaats.
Hier staan de afleveradressen en de kontrakten die erop van toepassing zijn; SHIFT-F4 genereert een verkooporder uit dat kontrakt en automatisch wordt het juiste afleveradres meegenomen.

Een losse verkooporder waarop geen kontrakt van toepassing is wordt gemaakt via menu 3-1-1 F4 toevoegen verkooporder. Ook hier moet je een afleveradres aanmaken en mag afleveradres 0 niet gekozen worden. Je krijgt keurig een melding en moet een afleveradres kiezen danwel aanmaken.

De funktie waarbij ik aangeef dat het niet goed gaat (via 3-1-6 kontrakt SH-F4), wordt in de praktijk niet gebruikt (doen we tegenwoordig via funktie 2-2-2-1-7).
Excuses voor de verwarring!
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #9 on: May 19, 2011, 09:26:15 am »

Pascal,

Afleveradres 0, voor alle Debiteuren in bedrijf BBB-BETON met uitzondering van Debiteuren beginnend met 'ZZ', zijn nu geblokkeerd.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #10 on: May 19, 2011, 09:45:23 am »

Werkt prima, alleen is er 1 geval waarin het niet lekker loopt, dat is wanneer een klant aan de balie komt en af fabriek een ordertje uit een kontrakt wil.
Oplossing is om alsnog het default afleveradres te veranderen van 0 in 1.
Kun je dit (liefst zsm) inschieten voor alle debiteuren van BBB-BETON, behalve degene die beginnen met ZZ?

Hartelijk dank!


* default afleveradres.png (9.45 KB, 594x490 - viewed 225 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #11 on: May 19, 2011, 11:04:59 am »

Pascal,

Default Afleveradres Debiteur naar 1 gezet, voor alle Debiteuren in bedrijf BBB-BETON met uitzondering van Debiteuren beginnend met 'ZZ'.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #12 on: May 19, 2011, 11:05:21 am »

Zeer bedankt!
Logged

Heart-Profit company ID: BS
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #13 on: May 19, 2011, 11:56:00 am »

Default afleveradres staat voor de debiteur nu op '1'.
Wanneer je vanuit een kontraktregel een verkooporder genereert, wordt toch afleveradres '0' gebruikt (zie schermafdruk).
Kan het default afleveradres '1' gerespecteerd worden in deze funktie?

Logged

Heart-Profit company ID: BS
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #14 on: May 19, 2011, 01:27:27 pm »

Pascal,

zie je posts terug. Daar was je er toch al achter dat dat niet goed ging.

Quote
Nu ga ik even te snel - het gaat goed wanneer je afleveradres 0 blokkeert, het Default afleveradres bij debiteurgegevens op bv 1 zet en vervolgens via 3-1-1, F4 een verkooporder gaat toevoegen. Afleveradres wordt automatisch gevuld met '1'. Dit houdt echter in dat dit ook voor alle debiteuren ingeschoten moet worden.

Quote
Nog een probleem is dat wanneer je vanuit een kontraktregel een verkooporder genereert, toch afleveradres '0' wordt gepakt, ook wanneer default afleveradres '1' is ingesteld (zie schermafdruk).

Quote
Na overleg over de problemen die ik schets, willen we graag dat afleveradres 0 voor alle Debiteuren van bedrijf BBB-BETON geblokkeerd wordt, met uitzondering van de debiteuren beginnend met ZZ (dit is de enkele particulier waar we aan leveren).
Het default afleveradres waar ik het over heb, hoeft niet aangepast te worden.

De praktijk is nl dat we verkooporders maken via funktie 2-2-2-1-7 Selektie debiteur en aktief, F1 > Raadplegen aktieve afleveradressen op plaats.
Hier staan de afleveradressen en de kontrakten die erop van toepassing zijn; SHIFT-F4 genereert een verkooporder uit dat kontrakt en automatisch wordt het juiste afleveradres meegenomen.

Een losse verkooporder waarop geen kontrakt van toepassing is wordt gemaakt via menu 3-1-1 F4 toevoegen verkooporder. Ook hier moet je een afleveradres aanmaken en mag afleveradres 0 niet gekozen worden. Je krijgt keurig een melding en moet een afleveradres kiezen danwel aanmaken.

De funktie waarbij ik aangeef dat het niet goed gaat (via 3-1-6 kontrakt SH-F4), wordt in de praktijk niet gebruikt (doen we tegenwoordig via funktie 2-2-2-1-7).
Excuses voor de verwarring!

Aanpassingen gemaakt (Afleveradres 0 geblokkeerd), volgt daarna dat je toch de default bij de Debiteur aangepast wilt hebben en nu dat ook is gebeurd geef je aan dat het ergens niet werkt. Namelijk vanuit een Kontrakt een Verkooporder genereren. Maar dat wist je toch al?

Ik zal eerst moeten uitzoeken wat dat moet gaan kosten, als je het aangepast wilt hebben en als het aangepast kan worden, want een Kontrakt kent namelijk geen Afleveradres.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1] 2  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.054 seconds with 20 queries.