Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:19:35 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1] 2  All
  Print  
Author Topic: Funktietrigger Kontakt - alleen mailen indien het Aktie BEZ betreft  (Read 4954 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« on: April 28, 2011, 01:30:32 pm »

Ik heb een funktietrigger toegevoegd zoals hieronder.
Wanneer er een kontakt wordt toegevoegd met Aktie BEZ (Bezoekrapport), dan moet dvb..@ een mailtje ontvangen.
Betreft het echter een TEL (Telefoonnotitie) dan moet er geen mail verstuurd worden.

Ik dacht het op onderstaande manier goed ingesteld te hebben (er staat dan BEZ ingevuld als aktie), maar misschien snap ik veld 'Uit te voeren Aktie' niet goed.

Hoe dan ook, is hetgeen ik hier wil wel in te stellen?
Dus: toevoegen Kontakt BEZ > mail dvb..
toevoegen Kontakt TEL > geen mail sturen

Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: April 28, 2011, 01:48:20 pm »

Helaas... zo werkt het niet.

We hebben ooit wel eens aan dat soort zaken gedacht, in de vorm van Scripts (dus, dan moet je zelf gaan programmeren in de trent van "IF Kontakt.Aktie = BEZ, dan dit doen, else wat anders doen").

De Aktie die je bij de Trigger opneemt, betreft een Aktie voor de Agenda van Profit-Workflow. Dat is dan weer bedoeld om bijv. een Aktie op een Agenda te kunnen zetten die zegt "kontroleren of artikelgegevens goed zijn ingevuld", en waarbij je via workflow dan weer zou kunnen regelen hoe e.e.a. verder moet.
Het heeft dus niets te maken met de Aktie van je Kontakt. Daar gebruik jij nu e.e.a. voor, maar eenzelfde funktietrigger heb je ook voor  het toevoegen van een grootboekrekening, en dan is er geen aktie ter sprake...

Volgens mij is e.e.a. op dit moment beperkt tot enkel het versturen van een mail, met de mogelijkheid de gegevens op te nemen van de gewijzigde data. Geen als/dan/anders konstrukties.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #2 on: April 28, 2011, 01:50:20 pm »

Proef ik uit je verhaal dat er wel iets gemaakt kan worden, waardoor je afhankelijk van de ingevulde Aktie een mailadres in kunt geven?
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: April 28, 2011, 02:09:07 pm »

Ach, alles kan gemaakt worden  smile

Alleen, als je "alles" wil kunnen doen, zul je zelf aan het programmeren moeten slaan, en of we dát aan de gebruiker kunnen overlaten is een volgende.

Het eerst volgende wat je wil, is nl. een tabel definieren met daarin afhankelijk van de gebruiker een mail naar een andere persoon, of i.g.v. het niet invullen van artikelgegevens, het aanvullen ervan.

Theoretisch allemaal heel leuk en aardig, en ook best heel erg nuttig, maar ik zie voldoende beren op de weg (ben ik goed in).

Het eerst volgende wat een gebruiker nl. kan doen, is een opdracht geven dat je hele tabel met produktieorders gewist moet worden.
Tuurlijk, vergezocht, maar hoe ga je ervoor zorgen dat wat de gebruiker doet, geen kwaad kan. En, dat op een algemene manier? Mag bijv. geen recordpointers aanpassen die eventueel door de aanroepende funktie nog nodig zouden zijn...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #4 on: April 29, 2011, 11:19:41 am »

Denk je niet al heel wat stappen verder dan wat ik wil?
Wat je omschrijft gaat volgens mij best heel ver, maar is dit allemaal nodig om hetgeen ik graag wil te realiseren?
Misschien dat ik het niet helemaal duidelijk omschreven heb: in ons geval voegt iemand een kontakt BEZ of TEL toe, dit dient bij ons om onderscheid te maken in het type kontakt, zie ook afbeelding (CRM).

Wanneer er een Kontakt van type TEL (telefoonnotitie) wordt gemaakt hoeft niemand hierover gemaild te worden; betreft het een BEZ (bezoekrapport) dan moet er wel een mail verstuurd worden.

Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #5 on: April 29, 2011, 12:29:54 pm »

Wil jij iets anders kunnen aansturen afhankelijk van of een waarde in de tabel die je hebt aangepast een bepaalde waarde heeft, dan zal daar toch eerst een mechanisme voor moeten worden ontwikkeld.  Sad

Iets simpeler (minder krachtig) zou zijn dat we ons beperken tot wel/geen mail versturen o.b.v. het al dan niet gevuld zijn van velden in het record van de tabel die door de betreffende funktie geďmpliceerd wordt.

Dus, de funktie waar je een trigger aan koppelt, impliceert een tabel. Vanuit die Funktietrigger kun je met Shift-F5 definities maken over welke gegevens wel/niet in het emailbericht moeten voorkomen, hoe deze kwa stylesheet geformatteerd moet worden etc. (zie schermkopie).

Stel dat we hier een tabblad bij maken met "regels voor wel/niet uitvoeren van de funktietrigger", dan zijn we er ook uit. Maar ja, wil je er echt wat aan hebben, zul je ook daar al snel om een scherm als Mailingselekties uitkomen. Immers, nu heb je BEZ en TEL, wij hebben inmiddels 200 Akties, en dus ga je selekties uitlokken als "veld moet < dan, of > dan, of tussen x en y liggen, of waarden a,f,g,v, bevatten etc.".

Deze oplossing zal op zich wel eenvoudiger te realiseren zijn, maar reken nog steeds op een uurtje of 20.


* PWFTFSMV.PNG (37.16 KB, 1037x589 - viewed 191 times.)

* mailsel.PNG (50.72 KB, 978x692 - viewed 199 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #6 on: April 29, 2011, 12:33:03 pm »

Iets simpeler (minder krachtig) zou zijn dat we ons beperken tot wel/geen mail versturen o.b.v. het al dan niet gevuld zijn van velden in het record van de tabel die door de betreffende funktie geďmpliceerd wordt.
Op zich prima, het geeft ons al veel meer mogelijkheden dan we nu hebben.

Quote
Deze oplossing zal op zich wel eenvoudiger te realiseren zijn, maar reken nog steeds op een uurtje of 20.
*gloep* da's nog best veel... ik ga overleggen.
Bedankt alvast voor de info.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #7 on: April 29, 2011, 12:39:02 pm »

Voor de duidelijkheid: het is dan dus niet zo dat e.e.a. werkt o.b.v. het al dan niet ingevuld zijn van een veld, maar, van het "voldoen van een of meerdere velden aan een opgegeven selektie".
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #8 on: April 29, 2011, 12:43:05 pm »

Ok, dus in mijn geval: veld 'Aktie' voldoet aan selectie 'TEL' t/m 'TELZZ' dan funktietrigger uitvoeren.
Of in een andere funktie veld 'bedragxx' voldoet aan '>' met ingevulde selectie '5000'.

Mooi hoor  smile
« Last Edit: April 29, 2011, 12:52:46 pm by pascal » Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #9 on: April 29, 2011, 01:08:17 pm »

Ok, dus in mijn geval: veld 'Aktie' voldoet aan selectie 'TEL' t/m 'TELZZ' dan funktietrigger uitvoeren.

Maar dan net andersom... je wilde toch géén mail i.g.v. TEL ?
Dus dan juist NIET uitvoeren.
Of juist een definitie <> TEL,  of = BEZ, of = BEZ t/m BEZZ dan uitvoeren... smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #10 on: April 29, 2011, 01:09:07 pm »

Ja ok, je hebt gelijk, bij TEL geen mail  Wink
Maar het principe is heel mooi. Ga het overleggen.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #11 on: May 13, 2011, 09:46:14 am »

Is met de aanpassing het volgende ook mogelijk?

Als er een verkoopkontrakt gemaakt wordt voor een aantal klanten moet er een trigger geactiveerd worden (mailtje sturen). Dit kan wel een lijst van 20 of 30 klanten zijn, niet perse opeenvolgend (dus klant KAT t/m LZZZZZ).
Is dit ook mogelijk met deze aanpassing? Bv via die And / Or-optie?
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #12 on: May 13, 2011, 10:46:18 am »

Dat zou via de "komt voor in" ($) optie moeten kunnen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #13 on: May 13, 2011, 11:42:12 am »

Wat is dan precies die ($)? Een lijstje in Profit/een bestand ofzo?
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #14 on: May 13, 2011, 12:10:33 pm »

Een tekstrubriek van 250 tekens, waarin jij de waarden mag opsommen waaraan het veld moet voldoen, gescheiden door komma's.
Dus, opsomming van je 20 of 30 klanten.

Nb: En als dat er 30 zijn van 11 lang, dan ga je dat niet redden (want dan kom je boven die 250 tekens uit)...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1] 2  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.036 seconds with 19 queries.