Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:14:21 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: verwerken ontvangsten  (Read 2421 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« on: April 15, 2011, 11:29:01 am »

Bij 7-3-3-2-F5 kan ik ontvangsten wijzigen. Echter als ik het factuurnummer vul, moet ik altijd doorenteren naar beneden tot het veld "verwerken". Deze moet ik dan aanvinken.
Ik heb al geprobeerd om deze middels dynscreen altijd op ja te zetten, maar dat lukt niet.
Kan dit uperhaupt aangepast worden dat hij automatisch op ja spring als het akkoord is?
Of is er een andere oplossing zodanig dat ik niet altijd hoef te enteren. (heb ik een hekel aan!!!)


* ontvangsten debiteuren verwerken.png (12.81 KB, 587x472 - viewed 132 times.)
Logged

BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: April 19, 2011, 10:52:23 am »

Ik heb al geprobeerd om deze middels dynscreen altijd op ja te zetten, maar dat lukt niet.

Ik ken de funktionaliteit verder niet, maar uit de koding haal ik dat het veldje onderdeel is van de database, en derhalve zal DynScreen niet werken (want de waarde wordt opnieuw opgehaald uit de database).

Ik vermoed dat er een denkwijze achter zit als "Je krijgt een betaling binnen voor 10 fakturen, maar die faktuurnummers worden niet vermeld. Jij zoekt je het laplazerus naar welke fakturen het moeten zijn, en hebt er op enig moment 2 gevonden, die je alvast wilt invullen, maar, omdat je nog niet klaar bent, wil je nog niet verwerken".

Zoiets lijkt me dan een beetje onzin, immers, je vult juist wat in om te kunnen verwerken, en inderdaad, dan moet je altijd door-enteren om dat rubriekje op Ja te zetten, en dat is niet handig.  Als ik al uit zoveel fakturen moet kiezen dat ik 10 nummers moet invullen, dan zou ik zoveel matches moeten maken dat ik pas na het matchen weet om welke fakturen het gaat, en voortijdig alvast 2 invullen lijkt me niet aan de orde; ik weet ze allemaal, of ik weet ze niet.

Ik konstateer ook dat als ik Ja invul, en het blijkt dat ik iets heb ingevuld wat niet klopt (en tot een foutmelding leidt), dat "Verwerken" dan alsnog op Nee gezet wordt.

Mijn voorstel: we kunnen e.e.a. zodanig aanpassen dat als je ook maar één rubriek wijzigt, dit met als doel "te kunnen verwerken" zal zijn gedaan, en dat wij dan automatisch "Verwerken" op "Ja" zetten. Vervolgens zal het systeem zelf de huidige kontroles uitvoeren, waaruit kan blijken dat de handel alsnog afgekeurd wordt. Dus, zou iemand 2 van de 10 fakturen invullen, dan wordt verwerken automatisch Ja (welke de gebruiker dan om te beginnen zelf al op nee kan zetten), en als daarna blijkt dat met die 2 fakturen niet het hele bedrag gematched kan worden, zal verwerken alsnog worden afgekeurd en op nee komen te staan.

In alle gevallen waarin je zelf meteen het juiste invult (en dan gok ik erop dat dat de meeste situaties zijn) zou je erop vooruit gaan.

Nb: Wel even een slag om de arm, want als iemand een probleem heeft met die werkwijze, zal ik het er weer uit moeten slopen (of achter een parameter moeten hangen = 4 uur).



Logged

Heart-Profit company ID : HA
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« Reply #2 on: April 19, 2011, 10:55:02 am »

Ik kan het niet beter bedenken. Mooi moment weer!!!
Mag je wat mij betreft z.s.m. aanpassen.
Logged

BS
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« Reply #3 on: April 27, 2011, 03:34:55 pm »

Enig idee wanneer dit gerealiseerd wordt?
Logged

BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #4 on: April 28, 2011, 07:58:41 am »

Zoals het er nu naar uit ziet met een weekje of 2.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #5 on: May 03, 2011, 02:46:19 pm »

Toch nog een weekje eerder klaar...

Staat inmiddels op jullie systeem  smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« Reply #6 on: May 04, 2011, 08:29:22 am »

Beste Wouter,

Ondanks dat het moeilijk was, wist ik dat je dit kon.
Geweldig moment en bespaart weer tijd.
Dank je.

Diannd
Logged

BS
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.038 seconds with 19 queries.