Kan ik ergens instellen dat hij automatisch het voorkeursrecept gebruikt en je dus geen melding meer krijgt? Misschien middels een bedrijfsparameter?
"Een voorkeurs Recept" is er niet, maar er zijn wel mogelijkheden om deze melding te elimineren.
Als eerste moet je je afvragen waarom je eigenlijk meerdere Recepten hebt om hetzelfde produkt te kunnen produceren.
Dit zou te maken kunnen hebben met een andere produktiewijze afhankelijk van de betreffende hoeveel. Als we verf gaan produceren in kleine hoeveelheden, dan pakken we een aantal tubes pasta, en gaan deze pasta's mengen. Moeten we grotere hoeveelheden produceren, dan produceren we hetzelfde produkt van scrap af aan op basis van de grondstoffen.
Met dit als uitgangspunt kun je bij een Recept aangeven dat een Recept geselekteerd moet worden o.b.v. de Behoeftige Hoeveelheid.
Zo kan worden ingesteld dat bijv. onder de 25 Kg het Pasta Recept getriggerd moet worden, en boven de 25 Kg het Kuip-recept.
Er zijn ook klanten die geen module Profit-Emballage hebben, en zodoende de Emballage opnemen in het Recept. In dat geval zal bijv. de Produktievorm bij het Recept ingevuld moeten worden om niet steeds deze keuze te krijgen.
Verder is er nog een mogelijkheid om bij de Verschijningsvorm (Hmenu-1-1-2-1) v/d Recept-/Verschijning aan te geven dat die Verschijningsvorm "Kostprijsbepalend" is. Als je én een Kostprijsbepalende én een niet-kostprijsbepalende Verschijningsvorm hebt, prefeleert de eerste.
(Hmm... raar trouwens, want volgens mij is dat voor de Kostprijsberekening ontwikkeld, en kan aldaar gebruikt worden om bijv. een Calculatie-Recept en een Produktie-Recept te maken, en dan te calculeren met het calculatie-Recept; maar ja, produceren doe je juist niet met dat calculatie-Recept).
Een hele specifieke werkwijze (die ontwikkeld is voor de nieuwe TS schermen) kan zelfs nog een ander Recept selekteren afhankelijk van het Magazijn waarin het betreffende Produkt wordt geproduceerd; hier heb je echter niets aan in de Behoefterun.
Verder zie ik dat er nog iets bestaat als het definiëren van een prioriteit. Als je dan meerdere Recepten hebt van dezelfde keuze, kun je i.i.g. nog afdwingen in welke volgorde deze moeten worden getoond.
Maar ja, terug naar mijn eerste opmerking, wat is jouw reden voor 2 Recepten?