Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:57:32 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: 1 [2]  All
  Print  
Author Topic: Charges zoeken/leestekens  (Read 7563 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #15 on: March 09, 2011, 02:24:51 pm »

Het kan volgens mij niets anders zijn dan de Artikelomschrijving. Deze omschrijving moet daar dus niet komen te staan, hoe is dat te voorkomen?

Hooguit met een programma aanpassing, en dan alleen als hetgeen er nu staat "fout" is.

Het hangt er dus vanaf wat je hier wilt hebben staan.

Indien het antwoord is dat "bij het toevoegen van de Produktieorder hebben we het Artikelnummer overschreven met een Variabele Artikelomschrijving, en dus zou dié hier getoond moeten worden", dan mag je een punt hebben.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #16 on: March 09, 2011, 02:38:53 pm »

Quote
1. Bij het zoeken naar charges Hmenu-5-2-1-8-6-1 gebeurd er in Profit iets raars wanneer er een leesteken in de omschrijving van het product zit, bijvoorbeeld P4WG00016 BELTIDRA 2 C.EPOXY PRIMER CRÈME.

Ik vrees dat we hier een probleem (mee) hebben. Redelijk onoplosbaar bedoel ik;

Om technische redenen (eigenlijk niet uit te leggen) wordt zo'n "diacritical mark" onder water vertaald naar iets anders, en wat gebeurt nadat wij er nog bij kunnen. Het gevolg is dat het in de "indexen" anders komt te staan, waardoor bij teruglezen e.e.a. niet wordt gevonden.

Dit soort zaken zijn ondervangen bij formele "sleutels" (zoals Artikelnummer), maar niet bij dit soort -zeg maar- hulp indexen, omdat we daar op hoog niveau geen wetenschap van hebben (probeer het maar niet te begrijpen). De "oplossing" zou aldus zijn : uitzoeken waar dit allemaal wordt gebruikt, en dat allemaal aanpassen. Nee, laat maar.
Ik zeg liever : zorg ervoor dat je die tekens niet in de Omschrijving zet. En dáárvoor valt nog wel een aanpassing te maken (die je daarvan weerhoudt).

Zie ook hier : http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=22314.0

Ik hoop dat je hiermee kan leven ...
sorry


Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: 1 [2]  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.053 seconds with 20 queries.