Ad probleem #1
Als ik het zo snel even beoordeel, kom ik op het volgende:
a. Iedere Produktieorder die je toevoegt, krijgt een nieuw Chargenummer toegekend.
b. Bij iedere Produktieorder die je toevoegt, kun je ook een Variabele Omschrijving opgeven (= instelbaar).
c. Iedere Charge, met bijbehorende (eventueel overrulede) Omschrijving wordt geregistreerd in een tabel Charge-/Omschrijvingen.
d. Met de zoekfunktie haal je de records die voldoen aan je Kriterium op uit die tabel.
Het lijkt wel of er voor elke nieuwe charge een nieuwe regel is gemaakt
Ah, ik zie dat er in het "Trefwoorden Charge Genereren" mechanisme iets zit wat zegt dat iedere kombinatie met omschrijving-/klient maar één keer wordt opgenomen. Ofwel, iedere opgevraagde kombinatie zou "uniek" moeten zijn.
Wel, de vraag is dan "kun je dit reproduceren" ?
Het probleem kán zijn veroorzaakt doordat al die tijd de Codepage van de tabel Charge Omschrijvingen afgeweest is, waardoor een zoekopdracht met een omschrijving met leestekens nooit een geldige kombinatie vond, en daardoor steeds een nieuwe werd opgenomen.
Op moment van dit schrijven, staat er een Codepage 850 op de tabel Charge omschrijving.
Ofwel, voeg eens een nieuwe PO toe, en kijk of je nóg een extra vermelding erbij krijgt.
Zo nee, dan zou het inmiddels goed moeten werken, zo ja, dan werkt er ergens iets fout.
Ook staan hier heel veel regels waar helemaal geen charges bij horen (F4). Is hier iets aan te doen?
Zou in theorie kunnen worden veroorzaakt door "Verwijderen Produktieorder", die niet een eventueel gegenereerde Charge-/Omschrijving verwijdert. En, misschien mág ze die ook niet klakkeloos verwijderen, gezien het feit dat iedere kombinatie maar één keer dient te worden opgenomen, en er inmiddels een andere P.O. kan zijn die naar die Chargeomschrijving verwijst.
Hoe dan ook, wij kunnen wel eens een runnetje maken die van al je Charge-/Omschrijvingen kontroleert of er wel een formeel Chargenummer bestaat die naar die Charge-/Omschrijving verwijst, en zo niet, die Charge-/Omschrijving verwijdert.