Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:40:31 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Faktuurregel; 3e Verlengde Tekstregel Artikel HH:VTART3 Wordt vergeten  (Read 4437 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: February 03, 2011, 03:06:14 pm »

Faktuurregel; 3e Verlengde Tekstregel Artikel HH:VTART3 wordt niet afgedrukt als er een Klientartikelomschrijving in staat.

Ik snap die logica niet helemaal, kan iemand mij dit uitleggen hoe ik deze verlengde tekstregels wél op de factuur kan krijgen, ook al is er een klient-artikel omschrijving actief?

Voorbeeld: Laco Productie bestanden factuur 1055062
als bijgaande klient artikelomschrijving weg wordt gehaald, dan heb ik wél de verlengde tekstregels op de factuur, is de klientartikelomschrijving aanwezig, dan verdwijnen die verlengde tekstregels.

nou zie ik ook deze tekstregels:
Faktuurregel; 3e Verlengde Tekstregel Artikel niet overruled                      HH:VTART3N (ook voor 1 en 2)

Maar ja, een klient Artikel Omschrijving heeft nog geen verlengde tekstregels. Als ik al deze vtart3n inzet, dan nog komt de derde regel er niet op.


* lokay 20112.PNG (19.4 KB, 640x512 - viewed 176 times.)

* verlengde tekstregels.PNG (9.91 KB, 661x222 - viewed 173 times.)
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: February 03, 2011, 03:09:40 pm »

Heb je het nou over alle 3 de regels of alleen de derde ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #2 on: February 03, 2011, 03:12:45 pm »

alle drie eigenlijk, alleen ik focusde me even op die derde verlengde tekstregel. Maar inderdaad, die 2 andere doen het ook niet.

heb inmiddels de hele riedel:

Faktuurregel; 3e Vaste Verlengde Tekstregel Artikel                               HH:VVTART3
Faktuurregel; 3e Verlengde Tekstregel Artikel                                     HH:VTART3
Faktuurregel; 3e Verlengde Tekstregel Artikel DKK-Opbrengst                       HH:VTOVDKK3
Faktuurregel; 3e Verlengde Tekstregel Artikel niet overruled                      HH:VTART3N
Faktuurregel; 3e Verlengde Tekstregel Artikel of Kostenomschrijving               HH:VTART3-KST

geprobeerd, mét een klientartikelomschrijving. Bij geen van deze komt de tekst er op. Geldt dus ook voor de VTART2 en mogelijk ook 1 (maar wees voorzichtig met aanpassing in vtart1, want die heeft interactie met de artikelomschrijving, al weet ik even niet meer precies hoe)
Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: February 04, 2011, 09:37:31 am »

Of jij bepaalt de omschrijving van een produkt, of je doet dat o.b.v. van een Klantomschrijving.
Maar, dan wel met alle omschrijvingsvelden die er zijn.

Ofwel, iemand produceert één wasmiddel, en kan besluiten dit met een Artikelomschrijving te benoemen.
Ze kan ook stellen niet voldoende te hebben aan één Artikelomschrijving, en Verlengde Teksten te gebruiken opdat er 3 regels beschikbaar zijn waarmee ze duidelijk kan maken om welk produkt het gaat.

Er is een klant, die een e.o.a. super wasmiddel wil hebben. Jij levert hem echter jouw normale produkt, maar omschrijft dat richting hem (met een klant artikelomschrijving) als een compleet ander produkt. Vanaf dat moment geldt dié omschrijving, en dat overrulet je eigen omschrijving.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: February 04, 2011, 10:36:51 am »

Ik had gisteren zoiets ook al getypt, maar vertrouwde mezelf niet helemaal. Ik had er namelijk iets als dit van gemaakt :

De verlengde Teksten zijn op Taal, en zo kan je dus voor een Duitser netjes alles in het duits vertellen. Geldt meteen voor alle Duitsers.
Als je echter voor een specifieke Duitser een iets ander verhaal hebt, zet je dat dus in z'n Artikel-Kliënt omschrijving, en geldt het "algemene" verhaal niet meer.

Maar je voelt wel ... ergens ruikt dit naar onraad, want waarom heb ik nu plots nog maar 1 regel voor mijn specifieke Duitser ?

Wouter z'n verhaal komt op hetzelfde neer, dus het zal toch wel waar zijn, maar als je mijn stukkie ziet voel je wat meer dat het niet helemaal 100% is.

Tenzij het alsnog anders in elkaar zit dus ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #5 on: February 04, 2011, 10:40:36 am »

Naast een Klant-Artikelomschrijving waarmee je e.e.a. voor die ene duitser kunt overrulen (maar dan met slechts 1 regel, vergelijkbaar aan het Artikel), heb je ook weer "Verlengde Teksten Klient-Artikel" (Hmenu-3-5-8-1). Daarmee kun je ook voor die ene duitser weer meerdere omschrijvingsregels opnemen om hem duidelijk te maken om welk produkt het gaat.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #6 on: February 04, 2011, 11:22:32 am »

Juist, zie je wel.

Maar goed, dit hoort dan ook wel bij de uitleg aan Johan. Dus, als je een één-regelige Kliënt-Artikelomschrijving hebt, zit er niets anders op dan dat die hoeveel regels ook elders, overruled. Je kan natuurlijk aan "aanvullend" denken, maar zo dit het gewoon niet in elkaar.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #7 on: February 04, 2011, 11:51:56 am »

nou mooi, maar
Faktuurregel; 3e Verlengde Tekstregel Artikel niet overruled                      HH:VTART3N
wat overulled er bij deze factuurregel dan wel of niet?
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #8 on: February 04, 2011, 12:24:46 pm »

Los van wat wat overruled: Ik zit met de volgende uitdaging: De skalnummers + code moet ik ergens opnemen. Mij lijkt verlengde tekstregel 3 daarvoor een geschikte plaats, omdat de artikelomschrijving daarvoor eigenlijk niet geschikt genoeg is. (dan wordt het zo'n lang verhaal)

Dit moet dus vermeldt worden. Bij de verschijningsvorm kan ik het niet kwijt, want die hangen ook wel aan niet-Eko producten.

Dokumentekst... misschien moet dat wel.

Wij gebruiken de klient-artikelomschrijvingen  overwegend vanwege het klient artikelnummer én om aan te geven of er een keuringsrapport mee moet. Niet zozeer voor de omschrijving.

Moraal van het verhaal: Op het moment dat ik dus een keuringsrapport wil bij een klant-artikel, moet ik de verlengde tekstregels ook kopieren.

Daaruit volgt de volgende vraag:
Vraag: Zouden we een functie kunnen maken die bij het toevoegen van een klient-artikelnummer/omschrijving (LOKATV) vraagt om de Verlengde tekstregels van het artikel te kopieren naar de klient-artikel-verlengde tekst (obv de taalkode van desbetreffende debiteur)?


Of: Na het toevoegen van een Klientartikelnummer/omschrijving LOKTTV toevoegen Verlengde tekstregels te tonen, met de tekstregels van het artikel.

Dan wordt je er in ieder geval aan herinnerd.

Blijft alleen de ellende dat de verlengde tekstregels NIET geacht verschijning zijn, terwijl de klientartikelomschrijving WEL geacht artikel/verschijning is. maar goed, daar valt wel weer mee te leven.
Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #9 on: February 04, 2011, 12:30:07 pm »

Die variabele staat letterlijk zo beschreven... De waarde van de Verlengde Tekst Artikel, maar dan niet overruled...

E.e.a. is ontwikkeld omdat er een klant was die in plaats van de overrulende werkwijze, beide naast elkaar wenste te gebruiken.

Zo bestaat er dacht ik ook een variabele voor "Vaste Verlengde Tekst Artikel", die niet overruled wordt met de Klant-Artikelomschrijving.

Bedoeld om op een document af te kunnen drukken: Onze Artikelomschrijving:  +  Uw Artikelomschrijving:

Hoewel dat niet de standaard werkwijze is die binnen het pakket wordt gehanteerd, kun je e.e.a. schijnbaar dus wel bewerkstelligen als je de juiste Layoutvariabelen maar met elkaar kombineert.

Let wel: Hoewel je dit in een e.o.a. Variabele Layout dus wel voor elkaar kunt krijgen, is het daarmee nog niet juist. Het druist immers tegen de voor ogen liggende werkwijze van het pakket in.  Anders geformuleerd, ook al meen je dit zo op de faktuur te moeten toepassen, en kun je dat technisch voor elkaar krijgen omdat iemand daar een layoutvariabele voor heeft aangevraagd, er zullen diverse andere documenten zijn die bijv. niet via een Variabele Layout kunnen worden geprint waarop je e.e.a. óók zo zou willen hebben en op die overzichten werkt het dan niet zoals je wenst.


* SYLVRAWX.PNG (6.76 KB, 459x178 - viewed 134 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #10 on: February 04, 2011, 12:33:49 pm »

De skalnummers + code moet ik ergens opnemen. Mij lijkt verlengde tekstregel 3 daarvoor een geschikte plaats

Ervanuitgaande dat een skalnummer + code voor iedereen hetzelfde is, is de 3e verlengde tekstregel dus juist geen geschikte plaats;
ja, tenzij je dit telkens weer, bij iedere klant wenst op te nemen.

Je zult de oplossing elders moeten zoeken.

Een kenmerk? Een tekst bij het Artikel? Een Artikel-Eigenschap en daar Layoutvariabelen voor aanvragen (als die er al niet zijn) ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #11 on: February 04, 2011, 02:09:12 pm »

Het zal wel niet belangrijk (meer) zijn, maar er bestaan ook Verlengde Teksten voor een Artikel/Verschijning.
Of alleen Verschijningsvorm, daar wil ik vanaf zijn (maar zoeken we op als je dat wilt).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #12 on: February 04, 2011, 02:10:56 pm »

Ik weet alleen van Artikelniveau af, en van Verschijningsvormniveau.
Artikel-/Verschijning zou nieuw zijn voor me.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.047 seconds with 20 queries.