Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:51:55 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: 1 [2]  All
  Print  
Author Topic: Artikelgroepen importeren  (Read 9497 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #15 on: January 21, 2011, 09:25:51 am »

Waar haal je die wijsheid vandaan? Wij kiezen helemaal niets. De import van teksten gaat via Excel. Ik heb helemaal niets met CSV.

Zoals Richard al schrijft: Het betreft een funktie die specifiek voor jullie ontwikkeld is op nacalculatorische basis. Jullie hebben daar zelf de specifikaties voor aangeleverd  smile (waar het ons om het even is of we vanuit CSV of vanuit XLS importeren).

Let wel, waar een geheel nieuwe funktie al minimaal 5 uur kost, is voor deze importfunktie "maar" 2 uur in rekening gebracht.  Dat we nu alsnog moeten uitzoeken hoe e.e.a. werkt, omdat jullie dat niet meer weten, c.q. dat je nu ineens niet meer weet hoe je een CSV bestand moet maken, kon (vanwege het nacalculatorische aspekt, en het feit dat de funktie toch al veel te goedkoop was) wel eens niet onder "onderhoud" vallen. Derhalve wil ik je alleen meegeven de hand eerst even in eigen boezem te steken.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter
Helper
*
Offline Offline

Posts: 87


View Profile WWW
« Reply #16 on: January 21, 2011, 09:29:41 am »

Ach jongens, deze importfunctie is er als service vorig jaar door Richard ingezet. Pascal vroeg toen om bestanden in te schieten en Richard meldde dat hij een importfunctie gemaakt heeft. Waarvoor dank, dat heet meedenken met de klant. Pascal heeft het toen dankbaar aangenomen, maar echt geen keuze gemaakt voor CSV.

Mijn vraag hoe gebruik ik de functie is simpel dacht ik, maar ik begrijp dat ik een gevoelig punt heb aangesneden. Ik ga ze met de hand aanpassen.
Logged

v.d. Bosch Beton* / verkoop binnendienst
Heart-Profit company ID : BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #17 on: January 21, 2011, 09:52:10 am »

Ach jongens, deze importfunctie is er als service vorig jaar door Richard ingezet.

Als jij dat leuker vindt, dan geloof je me toch gewoon niet.  Sad
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter
Helper
*
Offline Offline

Posts: 87


View Profile WWW
« Reply #18 on: January 21, 2011, 10:02:18 am »

Lesje commerciële economie (en tevens mijn laatste opmerking in dit topis); wie moet wie geloven in een klant-leverancier relatie?
Logged

v.d. Bosch Beton* / verkoop binnendienst
Heart-Profit company ID : BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #19 on: January 21, 2011, 10:49:01 am »

Hoho , onjuist geformuleerd. Het gaat hier om een "automatiseerder - gebruiker" relatie. En dat is heeeel wat anders.

Automatiseerder : Stront eigenwijs - verzint veelal zaken die voor de gebruiker niet werken. Moet toch helpen, immers "klant" is koning.
Gebruiker : Weet het altijd beter - wil ook gelijk hebben. Heeft vaak een pokke humeur. Meest gebruikte slogan : het ligt aan de upgrade. Mentaliteit veelal niet afgestemd op die van de automatiseerder :
Quote
Ik heb het gezocht in het handboek, maar vond het niet. Ik dacht, gewoon even posten, dan krijg ik snel antwoord.

spiteful
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #20 on: January 21, 2011, 10:58:19 am »

Quote
Lesje commerciële economie (en tevens mijn laatste opmerking in dit topis); wie moet wie geloven in een klant-leverancier relatie?

Afgestudeerd in Zwolle ? aha
Lesje beide benen op de grond : waar slaat dit in hemelsnaam op.

Ik ben zelf de rest van deze vrijdag voor het weekend volledig beschikbaar om tot een 100 posts door te gaan. Niet om te helpen trouwens, want dat doe / probeer ik alleen voor mensen die geholpen willen worden.

Lesje commerciële economie ... swoon
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter
Helper
*
Offline Offline

Posts: 87


View Profile WWW
« Reply #21 on: January 21, 2011, 11:00:06 am »

Haha, nee niet in Zwolle. Een topic van 100 posts na de vraag "hoe gebruik ik deze functie"? Haha.

Nu echt mijn laatste opmerking; dat handboek hebben we echt. Pascal maakt van vrijwel alles een werkinstructie. Was dus niet om te stangen. Uiteraard is dit wel een plezierige bijkomstigheid... ;-)
Logged

v.d. Bosch Beton* / verkoop binnendienst
Heart-Profit company ID : BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #22 on: January 21, 2011, 11:25:10 am »

Tja, je kan ervan vinden wat je wilt. Maar de moraal is al gegeven (Richard). Goed, we maken er een dubbele moraal van :

1. Jij hebt gelijk;
2. Wat een l*llo's daar bij jullie dat ze dingen laten maken die nog nooit zijn gebruikt.

Ad 2.
En weet je, dat vind ik nog jammer van onze tijd ook. Daarom houd ik me altijd zo ver mogelijk van iets wat naar commercie ruikt.
Ah, dat dacht je al. Hoe dan ook, dan bevalt mij toch een stuk beter. Net als bij dit soort onzin posten. smile smile


PS: Je hoeft je echt niet aan je afspraak te houden hoor; ik ga immers niet in m'n eentje die 100 volmaken. Daar hebben we toch de gebruiker bij nodig ...
haha
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter
Helper
*
Offline Offline

Posts: 87


View Profile WWW
« Reply #23 on: January 21, 2011, 11:45:24 am »

Lachen. Reactie 23: nu helemaal echt mijn laatste opmerking: prettig weekend alvast!
Logged

v.d. Bosch Beton* / verkoop binnendienst
Heart-Profit company ID : BS
Peter
Helper
*
Offline Offline

Posts: 87


View Profile WWW
« Reply #24 on: August 26, 2013, 01:52:36 pm »

Heren,

Ik heb de vorige keer (januari 2011) na de bovenstaande discussie de artikelgroepen met de hand toegevoegd aan de betreffende artikelen. Maar nu heb ik een grotere uitdaging. Ik moet een groot aantal artikelgroepen toevoegen aan enorm veel artikelen. Wie kan mij hier mee helpen? Als voorbeeld heb ik bijgaand een Excel-bestandje toegevoegd. De artikelnummers die hierin staan moeten gekoppeld worden aan artikelgroep "Z02".

* Z02.xls (27.5 KB - downloaded 95 times.)
Logged

v.d. Bosch Beton* / verkoop binnendienst
Heart-Profit company ID : BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #25 on: August 26, 2013, 02:07:07 pm »

Wat je dan het beste kunt doen, is een excelsheet aanleveren met twee kolommen erin:

a. De Artikelgroep waaraan e.e.a. gekoppeld moet worden
b. Het Artikel welke aan die Groep gekoppeld moet worden

Nb: Dus niet per Artikelgroep een separate XLS aanleveren.

Wij kunnen e.e.a. dan wel voor je importeren in Profit.

E.e.a. uit te voeren op nacalculatorische basis.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter
Helper
*
Offline Offline

Posts: 87


View Profile WWW
« Reply #26 on: August 26, 2013, 02:08:31 pm »

Okay. Dat kan ik regelen. Maar heb je enig idee hoe de bestaande import (9-8-4) werkt? Niet dat jullie een torenhoge nacalculatie doen, maar ik moet het toch zelf kunnen?
Logged

v.d. Bosch Beton* / verkoop binnendienst
Heart-Profit company ID : BS
Peter
Helper
*
Offline Offline

Posts: 87


View Profile WWW
« Reply #27 on: August 26, 2013, 02:47:08 pm »

Het is me gelukt met een CSV-bestand (in Excel heb ik gekozen voor de optie "MS DOS"), maar dan pakt 'ie alleen de eerste twee regels. Vanaf regel drie schiet hij niet in.
Logged

v.d. Bosch Beton* / verkoop binnendienst
Heart-Profit company ID : BS
Peter
Helper
*
Offline Offline

Posts: 87


View Profile WWW
« Reply #28 on: August 26, 2013, 03:07:38 pm »

Opgelost! Je moet twee kolommen in de Excel-sheet zetten. In kolom A de artikelnummers en in kollom B de betreffende artikelgroep. Zie bijlage. Vervolgens opslaan als "CSV (MS DOS)" en de indeling behouden. Zie bijlage.

* Z06.csv (0.53 KB - downloaded 93 times.)
Logged

v.d. Bosch Beton* / verkoop binnendienst
Heart-Profit company ID : BS
Pages: 1 [2]  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.014 seconds with 20 queries.