Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:21:31 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: vraag export naar excel geleverde componenten aan klanten  (Read 1320 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« on: January 18, 2011, 10:19:27 am »

Graag wil ik een overzicht hebben waarmee ik het volgende kan bereiken,
is dat mogelijk en wat moet het kosten:

Het maken van een sheet met daarin de leveringen van een materiaal in zijn oorspronnkelijke vorm en alle daarvan afgeleide mengsels
Reden = track and trace op artikelniveau

Input:
periode van datum tot datum
artikelnummer
cut-off percentage
     (0 is altijd, anders ingave % bepaald opname in lijst, dus bij invoer 1 dan alles met 1 of meer %)
     (format = 000.00)
batch artikelnummer
     (als ingevoerd aan houden, anders alle batches van dit artikel)

output:
excel kolommen

debiteuren nummer
debiteuren naam
afleveradres
artikelnummer "eindproduct"
artikelomschrijving "eindproduct"
kgs "eindproduct"geleverd in periode
% artikel in "eindproduct"


ivm latere sorteringen e.d. alle velden op alle regels vullen.

Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: January 27, 2011, 11:08:50 am »

Quote
kgs "eindproduct"geleverd in periode

en

Quote
batch artikelnummer
     (als ingevoerd aan houden, anders alle batches van dit artikel)

Hier voorzie ik wat rariteiten in;
Als je één batch aanhoudt zal het wel werken. Verder, als je dat niet doet, en ook alle batches individueel mogen worden weergegeven zal het ook wel loslopen. Wel krijg je dan dus voor iedere levering (die je niet weergeeft) hetzelfde resultaat. Ofwel, één batch analyseren en verder extrapoleren (wat heet, een % is een %) naar de geleverde hoeveelheid, moet voldoende zijn. Zo niet, dan zou er iets niet niet in de haak zijn.

Verder moet je je realiseren dat het resultaat (door ons in elkaar geploeterd) totaal niet kontroleerbaar zal zijn. Ja, als je het overzicht beperkt tot een periode met daarin 1 levering waarvan je weet welke dat zou moeten zijn (Chargenummer);
Met "track en trace" heeft dit m.i. (daardoor) weinig te maken. Maar goed, dat moet jij weten.

Ook zie ik niet helemaal hoe dit een "eindprodukt" zou moeten zijn; jij bepaalt om welk produkt het moet gaan bij het starten van de funktie en dat zal alles mogen zijn. Is het een werkelijk eindprodukt ? goed. Alleen moeten wij wel even snappen dat alles behoorlijk andersom zal werken dan zoals het lijkt. Immers, is het *echt* een 100% eindprodukt, wel, dan zit het ook overal 100% in. Snap je ? het werkt zo niet. Dus, volgens mij heb je het juist over een halffabrikaat of desnoods grondstof, en van dàt produkt kan je opvragen in welke mate het is geleverd, maar dan "in" een produkt wat je verder niet (her)kent (in de sheet).
Mocht je in staat zijn om hetzelfde produkt op te werken in "het eindprodukt" dan klopt je uitleg wel aardig, maar vraag ik me weer af of de "traceability" daar wel uitkomt. Immers, je doet dan iets "illegaals" - ook al is het gewoon mogelijk in Profit.

Quote
in zijn oorspronnkelijke vorm en alle daarvan afgeleide mengsels

... dit ruikt dan ook naar onraad ...

Reageer eens ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.039 seconds with 20 queries.