Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:37:41 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Dubbele melding reeds gebruikte orderreferentie en terugspringen cursor  (Read 3282 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Cathelijn
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 275


View Profile
« on: January 10, 2011, 12:12:49 pm »

Hallo,

na het invoeren van een orderreferentie krijg je een melding als deze al eerder is gebruikt. Dat is heel mooi, maar bij het verlaten van de header met F1 komt die melding nog een keer. Zou die tweede melding eruit kunnen?

En bij ons komt in de header bij de meeste klanten het documentennotitieveld automatisch naar boven. Als je dit veld verlaat met ESC, dan gebeurt het regelmatig dat de cursor terugspringt naar het veld orderdatum, i.p.v. naar orderreferentie en dat ook je ingevoerde afleveradres wordt gewijzigd naar het default adres. Er zijn soms een paar pogingen nodig tot het gewenst afleveradres wel blijft staan.
Zou dit opgelost kunnen worden?

Alvast bedankt weer,
Cathelijn
SE
Logged

Heart-Profit company ID : SE
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: January 25, 2011, 12:45:02 pm »

na het invoeren van een orderreferentie krijg je een melding als deze al eerder is gebruikt. Dat is heel mooi, maar bij het verlaten van de header met F1 komt die melding nog een keer. Zou die tweede melding eruit kunnen?

Ik ben bang van niet.

Dat zit teveel in het "standaard mechanisme", wat in Windows nodig is omdat je van de een naar de andere rubriek kunt "springen" (door met de muis te clicken) zonder een tussenliggende rubriek te raken. Bij F1 worden derhalve alle validaties standaard nog een keer doorlopen.

Natuurlijk kunnen we best iets inbouwen als "als deze melding al eens is weergegeven, dan een 2e keer niet doen", en ik denk dat als we daar 0,5 uur voor in rekening mogen brengen we dat alsnog wel kunnen doen, maar voor je er erg in hebt kunnen we straks voor iedere melding gaan bijhouden of ze al wel of niet gegeven is (lees: melden andere gebruikers nog 1000 funkties/meldingen aan waar e.e.a. op precies dezelfde manier werkt).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Cathelijn
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 275


View Profile
« Reply #2 on: January 26, 2011, 08:53:17 am »

Okay, onoverkomelijk is die tweede melding niet, dus we doen het er gewoon mee.


Had je nog naar mijn andere vraag gekeken?
Logged

Heart-Profit company ID : SE
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: January 26, 2011, 09:58:12 am »

Zou je dat probleem even met een paar scherm voorbeelden kunnen toelichten?
Misschien zien we dan wel meteen dat je bijv. schermvelden gedisabled hebt, en dat e.e.a. daardoor anders werkt dan je verwacht.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Cathelijn
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 275


View Profile
« Reply #4 on: January 26, 2011, 11:49:07 am »

Het lijkt er op dat het volgende gebeurt:

als je bij 2-2-1 een ander defaultadres hebt ingevuld dan 0 loop je tegen dit probleem aan.

Zie voorbeeld 1, het default adres van deze klant is 1, nu overschreven met 3.
Wij krijgen na twee enters dan het notitieveld te zien. Hier ga je uit met ESC.
En dan kom je terug in de header zoals in voorbeeld 2.
Je ziet overigens de cursor over alle al ingevulden velden lopen. Soms gaat hij dan netjes naar orderreferentie (maar heeft wel je afleveradres aangepast), soms blijft de cursor bovenin hangen.


* Voorbeeld 1.JPG (160.81 KB, 700x477 - viewed 157 times.)

* Voorbeeld 2.JPG (159.13 KB, 700x477 - viewed 138 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : SE
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #5 on: January 27, 2011, 07:32:06 am »

Dat het Afleveradres wijzigt van 3 naar 1 kan ik niet nadoen. Ah, tenzij dat te maken heeft met een e.o.a. instelling voor "een default afleveradres", immers, de defaultwaarde volgens het systeem is 0, en niet 1.

Dat de cursor terugkeert naar bovenin kan ik wel nadoen. Ik zie ook dat meerdere personen daar al eens mee bezig zijn geweest, met als laatste Richard, in november 2009, voor SE.  smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #6 on: January 27, 2011, 07:47:25 am »

Dat het Afleveradres wijzigt van 3 naar 1 kan ik niet nadoen. Ah, tenzij dat te maken heeft met een e.o.a. instelling voor "een default afleveradres", immers, de defaultwaarde volgens het systeem is 0, en niet 1.

Yep. Gaat alleen fout indien er bij de Debiteur een "Default Afleveradres" werd ingevuld, op een andere waarde dan 0.

Dit probleem is bij deze i.i.g. opgelost (doch kan i.v.m. een konversie van Afleveradresvolgnummers van 999 naar 9999) niet zonder Upgrade worden overgezonden.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #7 on: January 27, 2011, 08:23:27 am »

Dat de cursor terugkeert naar bovenin kan ik wel nadoen. Ik zie ook dat meerdere personen daar al eens mee bezig zijn geweest, met als laatste Richard, in november 2009, voor SE.  smile

Zo even tussen alle bedrijven door krijg ik dit niet zo 1,2,3 beter. Misschien kan Richard nog even kijken ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #8 on: January 27, 2011, 08:52:19 am »

Zo even tussen alle bedrijven door krijg ik dit niet zo 1,2,3 beter.

Ja, toch wel, en écht beter  smile

Nu dus ook niet meer met geflikker van een cursor die over je scherm heet schiet.

Net als het vorige punt: wel een Upgrade nodig.  Sad

Logged

Heart-Profit company ID : HA
Cathelijn
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 275


View Profile
« Reply #9 on: January 27, 2011, 09:50:17 am »

Ik verwacht binnenkort toch een upgrade te doen en het is heel fijn dat dit dan is opgelost.

Bedankt weer!
Logged

Heart-Profit company ID : SE
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.018 seconds with 19 queries.