Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:44:35 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Bij wijziging charge alleen een afboeking, waarom geen opboeking?  (Read 2049 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: January 05, 2011, 11:04:13 am »

Bij het wijzigen van een charge is er wel voorraad afgeboekt maar niet opgeboekt. Korte tijd later wordt er opnieuw afgeboekt, maar dan wél opgeboekt.

Volgens mijn collega sluit namelijk het logistieke deel niet aan bij het financiele deel vwb waarde. Daar zit deze boeking tussen.

Wij zitten derhalve ons even af te vragen
1.
Is hier nou per saldo 20,675 voorraad verdwenen?

2.
Waarom wordt er wél afgeboekt en niet opgeboekt? ik krijg het zo 1-2-3 namelijk niet nagespeeld.


* lovmdtra_wijz_charge20101222.PNG (43.19 KB, 932x475 - viewed 124 times.)
Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: January 05, 2011, 11:28:43 am »

Waarom wordt er wél afgeboekt en niet opgeboekt? ik krijg het zo 1-2-3 namelijk niet nagespeeld.

Ik lees e.e.a. maar even als "waarom is er in dit ene specifieke geval wel afgeboekt, maar niet opgeboekt"?  Immers, je krijgt e.e.a. niet nagespeeld, omdat het Wijzigen van een Soort Charge wel degelijk uit 2 mutaties bestaat.

Meest voor de hand liggende reden: het proces is afgebroken tussen het afboeken van de ene soort charge, en het opboeken van de andere soort charge. Heb je gekontroleerd of de gebruiker een geblokkeerde funktie heeft gehad? Is de gebruiker uit het systeem gegooid?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #2 on: January 05, 2011, 11:43:53 am »

Heb je gekontroleerd of de gebruiker een geblokkeerde funktie heeft gehad? Is de gebruiker uit het systeem gegooid?

er is geen geblokkeerde functie geregistreerd. ook is ie niet het systeem uitgegooid, temeer daar ér zo'n 17 seconden tussen zit, zo snel start profit nou ook weer niet op. in Zo'n korte tijd krijg je het niet voor elkaar om op te starten, in te loggen en een wijziging charge uit te voeren.
Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: January 05, 2011, 11:49:26 am »

Tsja... wat anders...

Je noemt "bij het wijzigen van een charge".

Ik kijk naar "Wijzigen Voorraaditem", en kan me afvragen wat jij bedoelt met "wijzigen Charge". Ofwel, in welke funktie heb je dit gewijzigd ? In theorie kan er een andere funktie zijn dan LOVIWY die géén twee mutaties maakt?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #4 on: January 05, 2011, 11:53:31 am »

Overigens, ik kan niet op jullie systeem inloggen: "Invalid credentials" als wij onze gegevens (loginnaam / wachtwoord) invullen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.031 seconds with 19 queries.