Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 12:25:33 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Productieorders aanpassen met behoud chargenummer?  (Read 4581 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Cathelijn
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 275


View Profile
« on: November 29, 2010, 02:51:54 pm »

Ik krijg de vraag of het mogelijk is verkooporderregels te verhogen en productieorders te verhogen/aan te passen met behoud van chargenummer.
Op dit moment kunnen we een eenmaal ingevoerde verkooporderregel niet meer wijzigen op aantallen. Er moet dan een nieuwe regel worden ingevoerd waarbij ook een nieuwe of aangepaste productieorder hoort. Een nieuwe productieorder heeft een ander chargenummer.
Vaak is het originele chargenummer al op etiketten en soms al op cans geprint, wat een reden is om het originele chargenummer te willen behouden.

Ik heb wel iets gevonden over bijvoegen van productieorders, dat staat bij ons ook aangevinkt in de parameters, maar hoe zoiets in de praktijk werkt en of het goed werkt, heb ik niet kunnen vinden.

Wie kan me hiermee helpen?

Groeten.
Cathelijn
SE
Logged

Heart-Profit company ID : SE
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: November 30, 2010, 10:05:53 am »

Er bestaan op zich wel mogelijkheden om Produktieorders "samen te voegen", maar, pas op !!!

Vaak is het originele chargenummer al op etiketten en soms al op cans geprint, wat een reden is om het originele chargenummer te willen behouden.

Feitelijk stel je hier dát je al hebt afgevuld... in dán ga je ineens méér produceren?
Ik denk niet dat je kunt garanderen dat je dat altijd volgens preciés dezelfde specifikaties kunt doen, en daarmee mág het niet.

Nb: Bij amenvoegen zou het zo moeten werken dat dit ook alleen werkt indien de P.O. nog niet in behandeling is genomen.

Zie ook http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=21656.msg36342#msg36342
« Last Edit: November 30, 2010, 01:23:42 pm by Peter Stordiau » Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #2 on: November 30, 2010, 01:27:20 pm »

Wouter, voordat Cathelijn ermee komt ... ik *denk* dat je het iets te moeilijk zoekt, waar er "eerst" nog gemakkelijker situaties zijn te bedenken waar je dit wilt. "Normale" situaties, zeg maar;

Je hebt een Verkooporder en een bepaalde hoeveelheid (van een klant gekregen). Je bereidt je daarop voor, en gaat netjes etiketten drukken enzovoort. Dat kan, want de gegevens zijn al bekend. Je moet 200 liter maken.
Nu belt die klant dat hij liever 100 liter meer heeft. Kan ook gemakkelijk in die kuip erbij.

En nu ?
Twee keer produceren maar omdat het systeem nu eenmaal een nieuwe Chargenummer toekent ?

Mwah ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: November 30, 2010, 01:30:30 pm »

MAar dan heb je nog niet daadwerkelijk geproduceerd, enkel een etiketje geprint en op het blik geplakt. In dat geval kun je wel samenvoegen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: November 30, 2010, 02:15:38 pm »

Quote
Feitelijk stel je hier dát je al hebt afgevuld... in dán ga je ineens méér produceren?

Als je die opmerking dan maar onterecht vindt ... smile

Niet dat je geen gelijk kan hebben. Dat moet Cathelijn zeggen ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #5 on: November 30, 2010, 02:21:11 pm »

Ok. Je zou dat i.d.d. ook kunnen lezen als dat er nog niets afgevuld is, hooguit de etiketten geprint.
In dat geval gaat e.e.a. dan niet op.  blush1

Logged

Heart-Profit company ID : HA
Cathelijn
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 275


View Profile
« Reply #6 on: December 01, 2010, 10:02:48 am »

Situaties zoals Peter beschrijft komen inderdaad voor. Wij etiketteren ook wel eens vooruit. In andere gevallen, als het al geproduceerd is, ga je inderdaad niet nog iets op hetzelfde chargenummer produceren.
Wouter, ik heb het topic van de link die je gaf gelezen, maar wordt er niet echt wijzer van hoe nu in de praktijk op een goede manier productieorders samen te voegen.
Logged

Heart-Profit company ID : SE
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #7 on: December 01, 2010, 10:06:45 am »

Ik heb het even intern nagevraagd:
er zijn 2 mogelijkheden zoals wij ermee omgaan:

1 regel verhogen:
Dat kan door er een 2e regel bij te zetten en dan handmatig de PO middels [SHIFT][F6] ophogen

2 regel verlagen
Dan moet PO eruit.
Aangezien wij vrij chargenummer hebben aanstaan geven we dan in het oude chargenummer met een streepje erachter. Profit plakt hier een 1 achter en dan zeggen we gewoon tegen de klant dat dat een aftap serienummer is....

Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #8 on: December 06, 2010, 09:52:24 am »

Wouter, ik heb het topic van de link die je gaf gelezen, maar wordt er niet echt wijzer van hoe nu in de praktijk op een goede manier productieorders samen te voegen.

Die link was ook niet opgenomen voor een beschrijving van een procedure, maar opgenomen v.w.b. een waarschuwing van Peter m.b.t. het Samenvoegen.

Om P.O.'s te kunnen samenvoegen dien je als eerste bij de Bedrijfsparameters Produktie (F5,F5,G) op Tabblad #4 de rubrieken "Bijvoegen Produktieorders J/N" en mogelijk "Bijvoegen P.O. bij status P toegestaan J/N" op Ja te zetten. Als je daarna een nieuwe P.O. toevoegt, zal het systeem op zoek gaan of er reeds produktieorders aanwezig zijn waarmee samengevoegd kan worden, en word je de vraag gesteld of je wilt samenvoegen danwel een nieuwe order wilt genereren. Hoop dat je daar wat verder mee komt.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Cathelijn
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 275


View Profile
« Reply #9 on: December 07, 2010, 09:33:34 am »

Dank je wel, ik ga dit morgen even testen.
Logged

Heart-Profit company ID : SE
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.049 seconds with 21 queries.