Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 12:04:15 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: ART0010100 heeft wel behoefte maar komt niet op besteladvieslijst  (Read 2206 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« on: August 10, 2010, 09:59:03 am »

Ik zie niet waarom deze niet getriggerd word:

is wel behoefte voor (zie verwacht vooraadverloop)
is geen voorraad van
staat niet in de foutenlijst behoefte run
artikel staat op koopartikel
leverancier is bekend


kunnen jullie hier eens naar kijken?
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Robert Hekkers
Administrator
Knowledgable
*****
Offline Offline

Posts: 454

Bow before me, for I am root.


View Profile
« Reply #1 on: August 10, 2010, 10:31:37 am »

Ehmm.. waarom zie ik dan:

***FOUTEN M.B.T. DEZE BEHOEFTERUN. ***
Recept ART0010100/ORIG20 bestaat niet


staan?
Logged

Heart-Profit Company-ID: HA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #2 on: August 10, 2010, 11:07:00 am »

Oops had ik niet gezien

Bijft wel vreemd dat de receptuur een hoeveelheid ongeacht verpakking afroept.

De orig20 niet beschikbaar zou moeten zijn (einddatum actief is 2006)
en de orig05 de enige actieve verschijning is...

waarom dan toch die vastloper in de behoefterun?


artikel is koop
orig05 = koop

orig02 = productie (repack)
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: August 16, 2010, 08:35:22 am »

Bijft wel vreemd dat de receptuur een hoeveelheid ongeacht verpakking afroept.

Die opmerking snap ik niet. Een Recept triggert juist in de meeste gevallen een behoefte ongeacht verpakking.

Je zult wel bedoelen dat je het raar vindt dat er een Recept getriggerd wordt, waar het om een Koop-artikel gaat, en je zou verwachten dat het produkt ingekocht zou worden.

V.w.b. de logica die erachter zit: lees de helptekst m.b.t. het zoeken naar de Vervangende Verschijningsvorm. In dit geval zal ORIG020 worden gekozen, omdat de behoefte van 4,5 Kg dichter bij de 1 Kg ligt (ORIG020) dan bij de 181 Kg (ORIG05).

Het gaat fout omdat er bij dit soort keuzes nooit rekening is gehouden met de Aktiefperiode van een Artikel-/Verschijing (dat is allemaal later ontwikkeld, en op een aantal strategische plekken opgenomen). Ik zal kijken of ik die hier ook kan inbouwen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #4 on: August 16, 2010, 08:58:47 am »

OK, maar voor nu is dus de enige manier om het recept erin te zetten en dan de behoefte opnieuw te genereren.
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #5 on: August 16, 2010, 09:24:37 am »

Nee, en misschien kunnen we hem daar ook wel mee afdoen (zie verderop), als je "Afnemen Inhoud" op Nee zet, wordt deze Verschijningsvorm niet geselekteerd als Vervangende Verschijningsvorm, en zal automatisch de ORIG05 worden gekozen.

>misschien kunnen we hem daar ook wel mee afdoen

Zoals gezegd is de Aktiefperiode op een aantal strategische plekken opgenomen. Zo ben je bijv. nog gewoon in staat om éérst een Verkooporderregel te maken, daarna het Artikel op niet aktief te zetten (je hébt dan al een behoefte) en dan??? Zo ook verplicht niets je ertoe om bijv. een rubriek "Bestelniveau" leeg te maken als het Artikel niet meer aktief is, maar door invulling van een Bestelniveau trigger je wel een Behoefte.
Van dat soort dingen is gesteld "dat moet je niet doen, je moet er zelf voor zorgen dat je het produkt niet behoeftig maakt", en dan zorgt de niet-aktief-periode ervoor dat een gebruiker niet zomaar een nieuwe behoefte op een V.O. regel kan kreëren.

Onder datzelfde motto zouden we ook kunnen vatten dat je niet mag stellen "deze Verschijningsvorm mag je gebruiken om uit Om te vormen, als je al weet dat ze niet-aktief is". Je hebt nu nl. een behoefte van 4,5 Kg, en het systeem gaat op zoek naar de meest optimale Verschijningsvorm. Als je 5 x 1 Kg produceert is dat beter dan dat je 181 Kg gaat inkopen (waarvan je er maar 5 Kg nodig hebt).

Kortom, zet rubriek "Afnemen Inhoud toegestaan" op Nee bij deze niet-aktieve ORIG20, en je probleem is wat mij betreft ook opgelost.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.049 seconds with 20 queries.