Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 11:44:10 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1] 2  All
  Print  
Author Topic: etiketten en bevatte stoffen  (Read 6596 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
pwoelders
Helper
*
Offline Offline

Posts: 89


View Profile
« on: July 09, 2010, 09:19:15 am »

Ik zie iets over het hoofd!

in het bijgevoegde msds staat in hoofdstuk 15 deat het spul 3 stoffen bevat die op het etiket moeten komen.
hoe ik ook mijn best doe ik krijg er niet meer dan 2 op het etiket kan iemand mij helpen

In het dokument heb ik layout,variabelen en output van heartprofit gevat


Logged

Heart-Profit company ID : MA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: July 09, 2010, 09:46:38 am »

Ha die Paul,

Ik hoop dat je dit zelf hebt bedacht, want dan kan je ook mooi meedenken;

Hoezo 3 etiketten in hoofdstuk 15 ? misschien denk je dat te *willen*, maar ik zie er maar 2 (C en N).

Misschien terzijde, en anders toch gerelateerd, ik zie inconsistenties tussen bijvoorbeeld R50/53 zoals genoemd in hoofdstuk 16, en R51/53 zoals genoemd in hoofdstuk 15. Hierbij lijkt het mij niet te kunnen dat er "Zeer vergiftig" aan de orde is, terwijl elders (ook hoofdstuk 12) gesproken wordt over "vergiftig". Er lijkt aldus iets niet te kloppen in je zwaarte-hierarchie tussen de R-Zinnen.
Het noemen (hoofdstuk 16) van zowel brandwonden als ernstige brandwonden lijkt me eveneens onjuist.

Maar om alle niet-relevante zaken voor te zijn : het is toch niet zo dat 2 etiketten voldoende is ? (in de GHS geldt wel zoiets).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #2 on: July 09, 2010, 11:02:07 am »

Jullie halen zaken door elkaar:
In hoofstuk 2 of 3 (ligt eraan of je de REACH verordening 2007 hebt doorgevoerd) staan de inhoudsspcifieke gevaren

Bv 3% bactericide met R51/53 (zeervergiftig)

De hierbij behorende tekst van de Rzin 50/53 wordt vervolgens uitgeschreven in Hfst 16

Hoofstuk 15 daarentegen gaat over de eindclassificatie van het mengsel zelf.
Hier kan dus best wel R51/53 uit komen op basis van de verdunning.

de discussie over stoffen vermelding op het label is hier separaat van en is al eerder aan de orde geweest
ik heb toen gevraagd om een soort stukslijst, zoek maar in jouw oude mails.....
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: July 09, 2010, 12:08:27 pm »

Dank je wel Marco. Dan haalt Paul wellicht niets door elkaar, terwijl ik er gewoon geen verstand van heb. smile

Tenzij je ermee impliceert dat de genoemde etiketten alsnog juist zijn ?
(en hoe zit het nou met die maximaal 2 ?)

Nogmaals, dank.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pwoelders
Helper
*
Offline Offline

Posts: 89


View Profile
« Reply #4 on: July 09, 2010, 01:24:22 pm »

Onder aan hoofdstuk 15 staat

BEVAT:


Zinkverbindingen
Salpeterzuur
Fosforzuur

die drie stoffen moeten op het etiket vermeldt staan, ik doe daar toe mijn uiterste best met mijn variabelen te weten
%ET-TDBVT1%%ET-TDBVT2%%ET-TDBVT3% die zo ook in de beschikbare variabelen genoemd staan.
Echter meer dan twee stoffen krijg ik niet op mijn etiket.excuses dat mijn dokumentatie van de vraag niet duidelijk genoeg was
Ik hoop het hier mee hersteld te hebben en doe nogmaals een poging met de vraag wie kan me helpen

Logged

Heart-Profit company ID : MA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: July 09, 2010, 02:17:33 pm »

Ah ... dat verandert de zaak. Maar houd het er gerust op dat ik het verkeerd gelezen heb hoor. 'tIs veel te warm man.

Niet dat ik nu het antwoord ineens wel heb, maar ik heb nu in elk geval een goed gevoel dat er iets fout is aan onze kant. Haha.

Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #6 on: July 09, 2010, 03:34:08 pm »

Opmerking

Voorbeeld is alleen verkeerd. MSDS is van Artikel G400020 en Print file is van Artikel G2000130. Inmiddels wel het juiste voorbeeld voorhanden Artikel G400020/ZLB0220 met SDS op 'R' met Art./Vrs. G400020/TANK03, P.O.-Etiket P201004070005 en zie dat in ieder geval hij niet aangeboden wordt om door de Layout-Variabelen geprint te worden. Helaas het omzetten van de Rubriek Eigenschap aanwezig heeft niet geholpen (is ook weer terug gezet). Maandag kijk ik weer verder.
« Last Edit: July 09, 2010, 04:24:46 pm by Richard » Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #7 on: July 12, 2010, 10:57:15 am »

Als ik zo snel even een blik werp, dan denk ik wel een idee te hebben: je bent appels met peren aan het vergelijken (maar je bent er in geslaagd ze redelijk op elkaar te laten lijken).  smile

Kijkend naar de Definitie van je MSDS, dan druk je bij Hoofdstuk 15 eerst formeel af wat er berekend wordt met het Standaard Element "BVT" (Bevat). Het MSDS berekent dus a.h.w. welke gegevens er bij "Bevat" moeten komen te staan, en die druk je alhier af.

Echter, alleen "Zinkverbindingen" wordt op deze manier door het systeem "berekend", en de vermeldingen zoals "Salpeterzuur" en "Fosforzuur" zijn gewoon teksten die je hier afdrukt. Iemand heeft een Tekst-Id "TEKMS11502" aangemaakt met als tekst "Salpeterzuur". Dit is een normale Tekst-Id, en hier had je net zo goed "van harte gefeliciteerd met de aankoop van dit produkt" in kunnen zetten; het systeem weet i.i.g. niet dat dit om 'bevat' zaken gaat.

Neemt niet weg dat je volgens je definitie direkt onder de BVT regel allerlei van dit soort tekstregels opneemt, die dus op je MSDS terecht komen "omdat er aan het artikel een tekst-id TEKMS11502 hangt", en niet "omdat de eigenschappen van de grondstoffen (CAS nummers?) bepalen dat er Salpeterzuur in zit".

Bij het beschikbaarstellen van Layoutvariabelen voor je etiket, lijkt me dat je enkel variabelen zult krijgen voor de zaken die écht onder BVT vallen (die dus door het systeem berekend zijn), en Salpeterzuur en Fosforzuur vallen daar niet onder (is immers gewoon tekst).

NB: Hoe je er overigens dan alsnog 2 op je etiket krijgt weet ik niet, immers slechts één wordt formeel als "BVT" betiteld, maar mogelijk worden er daar ook van dit soort trucken uitgehaald ??


* lofkra.png (13.53 KB, 600x295 - viewed 218 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #8 on: July 12, 2010, 11:01:30 am »

Ter vergelijking, onderstaand zoals bij ons Hoofdstuk 15 gedefinieerd is:

BVT (zie 15-07) volstaat om alle "Bevat" componenten weer te geven, zonder dat er per bevat component een aparte Tekst-Id is aangemaakt.


* LOFKRA.PNG (13.94 KB, 601x502 - viewed 206 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pwoelders
Helper
*
Offline Offline

Posts: 89


View Profile
« Reply #9 on: July 12, 2010, 02:31:41 pm »

Ja,of eigenlijk nee ik snap er niets van.  Het zijn nu juist de zinkverbindingen die niet op het etiket komen.
Dat is wel de bedoeling is mij verteld, kunnen jullie dit aub voor mij oplossen
Logged

Heart-Profit company ID : MA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #10 on: July 12, 2010, 02:47:04 pm »

Het zijn nu juist de zinkverbindingen die niet op het etiket komen.

180 graden de andere kant op...

Neem nog even Richards opmerking in acht dat je voorbeeld verkeerd is !

Ook hier vergelijk je appels met peren, want je post een Etiket van Artikel G200130 terwijl je een MSDS post van G400020. Als je op basis van die gegevens ook konklusies trekt m.b.t. zaken die er wel/niet op horen te staan, dan komen we er nooit uit. Graag dus even één consistent voorbeeld.

Ik heb naar de G400020/TANK03 gekeken, en die toont op het MSDS "Zinkverbindingen" a.g.v. de BVT regel, en heeft de andere twee als tekst (eigenschappen). Die zinkverbindingen kwamen daar wel op het etiket.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #11 on: July 12, 2010, 02:51:39 pm »

kunnen jullie dit aub voor mij oplossen

Hangt er vanaf... Als ik gelijk heb, dan is jullie MSDS uit veel "tekst" opgebouwd waar het juist de bedoeling is dat e.e.a. automatisch bepaald wordt.

Zo kan ik me voorstellen dat als ik een bepaalde grondstof heb waar "salpeterzuur" in zit, ik dat Artikel maar in een Recept hoef op te nemen, en het MSDS van het Eindprodukt toont al vanzelf "bevat salpeterzuur". Bij jullie komt dit erop omdat je vermoedelijk aan ieder Artikel welke salpeterzuur bevat een Tekst-Id koppelt die representatief is voor "bevat salpeterzuur". Als ik daarin gelijk heb, kon die oplossing wel eens erg drastisch zijn, want het lijkt erop dat ál die tekst-id's niet nodig zijn.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #12 on: July 13, 2010, 06:24:30 am »

Quote
Als ik daarin gelijk heb, kon die oplossing wel eens erg drastisch zijn

Ehh, drastischer dan we ooit zullen maken !
Ik zeg het maar even hoor ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pwoelders
Helper
*
Offline Offline

Posts: 89


View Profile
« Reply #13 on: July 13, 2010, 09:31:29 am »

Ik heb nog een etiket gemaakt, in attachment de output van heart profit

bij BEVAT in de output vind ik 2 van de 3 stoffen terug die in hoofdstuk 15 van het msds zijn genoemd te weten

"Zinkverbindingen" en "Salpeterzuur" die komen op het etiket

In hoofdstuk 15 staan onder bevat
zinkverbindingen
salpeterzuur
fosforzuur

Mijn informanten zeggen mij dat er dus 3 stoffen op het etiket zouden moeten komen en  een stof missen op het etiket
in dit specifieke geval lijkt het er op dat fosforzuur niet wordt afgedrukt terwijl dat wel de bedoeling is
het lijkt er op dat de ET-tdbvt3 variable niet gevuld wordt






* Granodine20 output.txt (1.7 KB - downloaded 111 times.)

* etiket layout.JPG (150.89 KB, 858x771 - viewed 204 times.)

* etiket variabelen.JPG (112.84 KB, 513x738 - viewed 217 times.)
* VEILIGHEIDSINFORMATIEBLAD overeenkomstig EG-Richtlijn 1907-2006-EEG 06-07-2010 G400020 - Granodine 20.mht (17.37 KB - downloaded 96 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : MA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #14 on: July 13, 2010, 09:41:55 am »

De G400020 is het produkt waar ik naar gekeken heb...

Ik zie je nergens schrijven dat je de vermelding van salpeterzuur en fosforzuur o.b.v. het afdrukken van TD-Teksten hebt geëlimineerd. Wat mij betreft is de status dan nog steeds dat het systeem o.b.v. het Standaard Element "BVT" niet kan berekenen dat er salpeterzuur/fosforzuur in het produkt zit, en dús ook geen variabelen daarvoor beschikbaar stelt op het etiket.

Ofwel, zorg er eerst voor dat de stoffen gebaseerd worden op het Standaard Element BVT (zodat het systeem kan berekenen dat dit onderdelen zijn).

Wil/doe je dat niet, dan heeft het ook geen zin om de BVT-Layoutvariabelen te gebruiken. Dan zou je Layoutvariabelen moeten laten ontwikkelen die ook vaste tekst afdrukken, en pas wat afdrukken als de TD-Tekst op Artikelniveau is gekoppeld. Maar, da's net zo goed onzin, want ook hier kun je straks een paar honderd TD-teksten opnemen "voor het geval ze ooit een keer optreden".
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1] 2  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.053 seconds with 21 queries.