Pascal, wat mij betreft gaat het daar niet zo om... Het gaat erom dat die methode "eindig" is, en je niet weet "waar de grens ligt". 197 lukt wel. Bij jullie. Maar mogelijk testte je met een serie van 200, en knalde hij er op 197 uit.
en anders loopt het wel vast als je 500 fakturen genereert in één run of 1000, of 2000 of ...
"Mijn" bezwaar tegen deze methode zou zijn dat je een ASCII-print gaat gebruiken om te kontroleren of de Faktuur juist is. Het hangt er natuurlijk vanaf wát je allemaal wilt kontroleren, maar als het je enkel om "de bedragen" gaat, zou je ook best met een printje kunnen volstaan "nog te faktureren Verkooporderregels" (mits die kwa selekties zo in elkaar steekt dat de print afdrukt wat er bij faktureren gefaktureerd zou worden; ik bedoel, de print mag dan niet afdrukken wat niet gefaktureerd mag worden).
Wat je met je ASCII print niet kunt kontroleren is of je emailbericht goed in elkaar steekt... of deze er wel goed uit komt te zien in HTML danwel in PDF, en zo deze als Attachment gemaild wordt, of de begeleidende tekst in de body wel goed gedefinieerd is, c.q. in de Taalkode van de Debiteur staat, of logo's waaraan gerefereerd worden nog wel op disk staan en juist gepaste worden in het emailbericht etc. Kortom, of je Faktuur er representatief uit ziet (voor de Opdrachtbevestiging danwel Inkooporder zou dat niet anders zijn).
Merk ook op dat je een bericht in een Concepten-Map (of desnoods een speciale map "Profit-Outbox") niet kunt slepen naar je Outbox. Getagd verzenden kan ook niet. Zou je 200 berichten in Outlook hebben staan, dan moét je ze stuk voor stuk kontroleren en op verzenden drukken; aan de andere kant, dat wilde je ook. Maar, je kunt er van alles bij gaan verzinnen:
alleen kontroleren i.g.v. een specifieke debiteur, bij bedragen boven de xxx,xx, of zelfs funktionaliteit waarbij je Profit een "Profit-Kontroleren" en een "Profit-Outbox" laat maken, alle berichten in "Kontroleren" komen te staan, jij alles wat je goed vindt kunt verplaatsen naar "Profit-Outbox", en een run in Profit alle berichten in de "Profit-Outbox" daadwerkelijk gaat versturen. Tsja... hoe gek willen we / je het maken?