Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:46:03 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: klachten module issue  (Read 3832 times)
0 Members and 2 Guests are viewing this topic.
pwoelders
Helper
*
Offline Offline

Posts: 89


View Profile
« on: June 28, 2010, 03:22:07 pm »

Vragen met betrekking tot de klachten module

Klachten invoeren blijft lastig, omdat de gebruiker te laks is, het lastig vindt, geen zin heeft in gedoe.
Echter, als we er dan een zover hebben dat hij het aandurft een klacht te formuleren gebruikt hij alleen de omschrijving en niet de mogelijkheid om tekst toe te voegen.
Daar zit nu de kneep, op management niveau kan je prima zien wat er met die klacht is gebeurd maar in CRM waar iedere gebruiker de klachten moet zien en verwerken is niet te zien hoe de klacht is opgelost. de oplossing is niet zichtbaar

Is het mogelijk om  in crm van de klacht alles zichtbaar te maken wat via 8 9 6 1 F1 ook zichtbaar is, dat zou enorm helpen??
Logged

Heart-Profit company ID : MA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: June 29, 2010, 07:00:07 am »

In CRM worden nu op de Tabbladen alle data getoond die horen bij de tabel waar het Tabblad voor staat (Kontaktpersonen, Verkooporders, Inkooporders, Klachten etc.).

Wat een F1 méér doet dan wat er in CRM getoond wordt, is het netjes formatteren van alle data (via programmatuur bepaalde velden onder elkaar weergeven) én worden er omschrijvingen uit andere tabellen bij betrokken. Zo zul je in CRM bijv. wél kunnen zien om welke Klachtkode het gaat, maar niet de omschrijving van die Klachtkode erbij zien, en zo je dat bedoelt is dat inderdaad jammer dat dat niet kan.

Maar, het gaat verder, immers, waar alles wat in een normaal Grid onder de F1 zit expliciet geprogrammeerd wordt, kunnen we daar ook zaken als 'berekeningen' uitvoeren, zoals bijv. het berekenen van een Openstaande Kredietlimiet als dat nodig zou zijn. Een algemene oplossing in CRM zal dan ook niet echt werken.

Een oplossing waarbij in CRM ook per Tabblad expliciet een soort F1 scherm geprogrammeerd wordt, zou wel kunnen werken, maar, ook dan zijn we vermoedelijk 2 weken verder als dat voor alle huidige Tabbladen/Grids erin moet.

Misschien is een oplossing te zoeken in het opnemen van een button die een overeenkomstige Raadpleegfunktie aanroept (die moet er dan wel zijn), en daar F1 drukt. In plaats van een button is het misschien ook wel mogelijk om de 1e F1 toets in CRM die Raadpleegfunktie op te laten starten gevolgd door het selekteren van de juiste entiteit gevolgd door het simuleren van F1, en voor de vervolgschermen kun je dan F1 in de Raadpleegfunktie blijven drukken.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #2 on: June 29, 2010, 08:51:10 am »

Quote
Een oplossing waarbij in CRM ook per Tabblad expliciet een soort F1 scherm geprogrammeerd wordt, zou wel kunnen werken, maar, ook dan zijn we vermoedelijk 2 weken verder als dat voor alle huidige Tabbladen/Grids erin moet.

Je zou ook kunnen denken aan een op zich standaard schermpje (op te roepen middels een standaard toets) "Extra gegevens", en dat daarin á la een Layout Variabele de extra gegevens worden weergegeven. Dus, zo'n "gegeven" moet dan worden aangevraagd (zoals Paul zojuist heeft gedaan), en dan kan ik me voorstellen dat dit voor 0,25 uur moet kunnen mits er geen overhead is (zeg maar zoals de Layout Variabelen 95 keer van de 100 worden aangevraagd).
Omdat de F1 van een betreffende RA funktie ook niet altijd alles weergeeft wat je wilt, plus het ook nog wel eens op een 4e keer F1 drukken kan staan, is dit misschien beter ?

N.b.: De eerste keer voor die 0,25 uur kan natuurlijk nooit.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: June 29, 2010, 09:06:44 am »

Leuk idee.

Het positioneren van de variabelen kunnen we op het scherm wel afhandelen op de wijze van Uservariabelen, door de rubriek op te pakken, en te slepen naar de juiste positie, maar... naast "variabelen" zullen er ook "vaste teksten" aan de orde zijn.

Ik bedoel: kijkend naar de Faktuurlayout, dan heb je in een Layoutregel iets staan als "Verkooporder : %UF-VONR%" wat op een bepaalde positie moet worden afgedrukt. Alhier zal dit ook aan de orde zijn, want enkel een %VO-NR% ergens weergeven zal wel niet veel zinvol zijn als er geen "Verkoopordernummer:" voor staat.

Ook zal rekening moeten worden gehouden met Taalkodes, omdat een Engelse Gebruiker "Verkoopordernummer" niet zal begrijpen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: June 29, 2010, 09:27:47 am »

Haha, nee joh, zo leuk was m'n idee helemaal niet !
Met het refereren naar de Layout Variabelen bedoelde ik alleen maar te zeggen dat het mechanisme behoorlijk gelijk is;
"Ergens" bestaat een gegeven in de database, en de klant wil dat gegeven beschikbaar gesteld hebben op een print. Wel, hier ook zo, alleen er is niets variabels aan.

Dit vermijdt dat je alles moet doen (jouw twee weken), en toch iedereen tevreden, want je kan krijgen wat je wilt.
Moet je niet "alles" willen natuurlijk, maar als dat zo was was dat al gebeurd.

Dus alles gewoon te programmeren door ons.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pwoelders
Helper
*
Offline Offline

Posts: 89


View Profile
« Reply #5 on: July 01, 2010, 01:21:41 pm »

Ja ja, maar wat staat er nu echt, kunnen, willen jullie het maken en wat zijn  de kosten

de opmerking van peter over een knop met extra info die gevuld wordt met de velden die zichtbaar zijn in management info
dat klinkt goed
maar ik moet wel een indicatie van de kosten overleggen bij het management
Logged

Heart-Profit company ID : MA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #6 on: July 01, 2010, 01:29:02 pm »

Doe maar eens 1 uurtje voor deze eerste keer. Maar let wel, waar jij zegt "management info" hebben we het dus gewoon over het CRM scherm (en dan iets te bedenken van hoe/waar dit weer te geven).

E.e.a. even onder het voorbehoud dat het ons niet alsnog 3 dagen kost om dit algemene mechanisme te maken, maar dat moet ik van Wouter horen.
En die is nu een dag of 10 uit de lucht ... sorry ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pwoelders
Helper
*
Offline Offline

Posts: 89


View Profile
« Reply #7 on: July 01, 2010, 02:42:13 pm »

Is het mogelijk om  in crm van de klacht alles zichtbaar te maken wat via 8 9 6 1 F1 ook zichtbaar is, dat zou enorm helpen??

Peter even voor de goede orde zodat er geen misverstanden ontstaan.
Wat we graag willen is dat de informatie zichtbaar in bovenstaande route zichtbaar wordt in crm onder het tabblad klachten

 :smile:ach de klachten module is al vanaf november operationeel en nu komen de vragen..... dus die 10 dagen die kunnen  er wel bij hoor smile
Logged

Heart-Profit company ID : MA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #8 on: July 01, 2010, 02:53:26 pm »

Jahaa, dat bedoel ik nou ... Je moet het wel even begrijpen ...

Als jij nu ineens zegt "doe alles maar van 8-9-enz.", dan is dat dus 20 keer 0,25 uur (eigenlijk 1 uur plus 19 x 0,25).

Dus laat mijn idee maar zitten ook, want op zo'n manier wordt het hommeles. En dus :

Terug naar af en Wouter z'n verhaal.
Dat er dàn niets van komt kan ik ook niet helpen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #9 on: July 06, 2010, 01:48:11 pm »

Quote
Misschien is een oplossing te zoeken in het opnemen van een button die een overeenkomstige Raadpleegfunktie aanroept (die moet er dan wel zijn), en daar F1 drukt. In plaats van een button is het misschien ook wel mogelijk om de 1e F1 toets in CRM die Raadpleegfunktie op te laten starten gevolgd door het selekteren van de juiste entiteit gevolgd door het simuleren van F1, en voor de vervolgschermen kun je dan F1 in de Raadpleegfunktie blijven drukken.

Dit bedoelde ik dus. Maar ik denk dat het 100 keer moeilijker is dan het lijkt;
Ik kies liever voor "mijn" oplossing, als Paul maar niet ineens "alles" wil, want Paul, dan moet je ook slikken dat het 20 x 0,25 uur wordt. Dus, ik denk dat het het beste is als je (Paul dus) nog eens kijkt wat je nu werkelijk mist (en wat niet op meer omslachtige wijze - dat wel - al via het CRM scherm kan worden opgevraagd). Vergeet ook niet dat voor het 0,25 uur verhaal domweg alles kan, terwijl het simuleren van de F1-Weergeven echt niets anders zal doen dan dat het betreffende scherm toont. Tenzij je vervolgens weer dat betreffende scherm laat aanpassen, maar volgens mij ben je dan ècht op de verkeerde weg ... smile (plus dat zo'n aanpassing op zich meer dan 0,25 uur vergt).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pwoelders
Helper
*
Offline Offline

Posts: 89


View Profile
« Reply #10 on: July 21, 2010, 04:25:20 pm »

We hebben gekozen voor een andere oplossing

dank je wel.
Logged

Heart-Profit company ID : MA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.019 seconds with 20 queries.