Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:54:06 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Upgrade aanvraag  (Read 1919 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: June 23, 2010, 09:08:55 am »

Graag zou ik vandaag een upgrade willen uitvoeren. Kunnen julie er even eentje voor me klaarzetten?

bvd
Logged

KM
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #1 on: June 23, 2010, 10:05:28 am »

Upgrade staat voor je klaar.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #2 on: June 23, 2010, 07:58:59 pm »

Probleempje: Nadat de upgrade bijna was voltooid (LO < 9-9-8-1>) en diverse bestanden al waren gereorganiseerd (en structures waren aangepast etc) wil het systeem gaan stoppen. Normaliter hoor je dat even een piepje, met een waarschuwing, en met 1 druk op de knop sluit profit zichzelf af. Eventueel met de melding "Er zijn conversies voor de andere bestandset" en ik meen me te herinneren dat ie ook roept "het systeem stopt en kopieert de resterende programmatuur " of iets dergelijks.

welnu, bij die melding is het 1 heeeeeell lange pieieieieieiep, die ik op een gegeven moment maar hardhandig heb be-eindigd. Daarna start profit wel gewoon, ik kan in principe alles gewoon doen, de versie is ook van 18-6-2010 en de releasenoten zijn bijgewerkt.

Maar is de upgrade hiermee nu wel of niet juist voltooid? Kan dit nog gevolgen hebben?
Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: June 24, 2010, 07:35:57 am »

Ik kan niet inloggen om te kontroleren wat wel/niet gedaan is.

Ik kom nog wel op jullie Adito Vpn pagina, maar zodra ik PC226 probeer op te starten, blijft hij pogen verbinding te maken (RDP ?) met uiteindelijk de melding "de computer kan geen verbinding maken met de externe computer". Zijn er tijdsrestrikties ingevoerd voor ons inloggen?

In het algemeen, en ook voor nu, als je de uitvoering van de Upgrade niet vertrouwt, start haar gewoon nog een keer op. De meeste tijd in een Upgrade zit hem in het uitbreiden van de database, en tabellen die tijdens de 1e uitvoering van de upgrade al zijn aangepast, slaat hij de 2e keer (uiteraard) over; de upgrade voor een 2e keer opstarten gaat veel sneller (als de 1e keer alles al uitgevoerd is).

Verder... na de lange piep (je pc zat w.s. vast, probeer eens een ander werkstation) heb je de sessie gekilled. Na het opnieuw opstarten van Profit heb je de upgrade wel verder af kunnen maken? Konversies uitgevoerd? Omgeschakeld naar andere bestandenset + daar een database upgrade uitgevoerd etc. ???
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #4 on: June 24, 2010, 08:42:04 am »

Ik kan niet inloggen om te kontroleren wat wel/niet gedaan is.

Ook weer verklaard... de inbel PC stond niet aan... de stekker zat er niet in...   unhappy

Als de Upgrade aan de melding "Het systeem stopt en kopieert de resterende programmatuur" toekomt, is de Upgrade eigenlijk gewoon klaar. Wel moet het systeem daarna nog wat files kopiëren die je zelf in gebruik hebt (zoals LO en LOIN). Dat zal nu niet gebeurd zijn. In deze Upgrade zat geen LO, maar wel LOIN. De enige aanpassing die daarin heeft plaatsgevonden is een aanpassing van MVCOUNT=4400. Niet dermate drastisch dat je nu met stel en sprong iedereen uit hjet systeem moet knallen om alsnog die versie op je systeem krijgt, maar, advies is dat toch wel een dezer dagen te doen (door de Upgrade nog een keer uit te voeren) opdat andere werkstations er niet onnodig uitknallen a.g.v. een "too many memory variables".

Hoewel het deze keer misschien nog goed heeft uitgepakt, toch even de opmerking dat ik het niet verstandig vind dat je na het foutlopen van de Upgrade, waar je zelf de boel al niet vertrouwt, toch diverse PC's opstart die vervolgens de hele nacht draaien (al dan niet met automatische processen). Natuurlijk, je moet wat, maar met een halve Upgrade kún je verwachten dat je een inconsistente database kreëert met alle gevolgen vandien. Vertrouw je de boel niet, dan zet je de Backup maar terug.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.029 seconds with 19 queries.