Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:46:39 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1] 2  All
  Print  
Author Topic: Velden Kleurnummer en Kleurnaam toevoegen aan artikelgegevens  (Read 5860 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« on: June 21, 2010, 04:38:14 pm »

Hoi,

Willen jullie een veld 'kleurnummer' en 'kleurnaam' toevoegen aan de artikel-gegevens (tabel LOAR)?
Deze informatie zit nu nog in de trefwoorden en verlengde tekst, maar we willen graag meer doen met deze gegevens (bv voor statistieken).

Voorbeeld: artikel 1020DOGRK heeft de trefwoorden BAND,10X20,DONK.GRIJS,1052             
en verlengde tekst
Opsluitband 10x20x100 cm.
Donkergrijs nr. 1052 KOMO

Het kleurnummer is 1052 (veld liefst groter, bv 6 tekens). De kleurnaam wordt dan 'Donkergrijs'.

Graag een indicatie van de kosten.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: June 21, 2010, 05:23:35 pm »

Kan op zich wel hoor, 2 uur (Toevoegen / Wijzigen / Weergeven).
Dan heb je nog niet de statistieken natuurlijk, maar dat komt dan later wel. Die zullen het trouwens ook met terugwerkende kracht doen, dan weet je dat alvast.

Trouwens, denk er even over na of je nog iets aan de indikatie RAL/Pantone (enz.) hebt. Die 6 posities vraag je niet voor niets, en aangezien RAL een deelverzameling van Pantone is - en je sommige artikelen alleen in Pantone (het is maar een voorbeeld) zal hebben, zijn je statistieken waardeloos als je niet àlles (ook !) in Pantone opneemt. Snap je ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #2 on: June 21, 2010, 05:31:16 pm »

De vraag is of je dat op lange termijn zou willen.
Als je niet oppast krijg je een kind met waterhoofd.

Als het gaat om selecties te kunnen maken bij de management informatie zou je ook met kenmerken kunnen werken, die zitten namelijk al ingebouwd in de management overzichten.

Anders moet je n.l. ook jouw 2 nieuwe velden daar beschikbaar laten stellen.

En dan kun je op het kenmerk in principe een selectie maken over alle artikelen (als dat is wat je zocht trouwens)

Een andere optie is via de eigenschappen, maar daar zit nog geen koppeling in bij de management overzichten.

Het voordeel alleen is dat als je een van die 2 gebruikt je op termijn flexibeler bent in de programmatuur.
Want als je dan een nieuw selectiecriterium verzint krijg je er geen maatwerk bij.
alleen kwestie van een eigen variabele vullen....
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: June 22, 2010, 07:45:27 am »

Marco - Ondanks dat je helemaal gelijk hebt, vind ik dat er toch wel wat in zit. "Kleur" is in deze bijzonder en verdient eigenlijk ook een bijzondere behandeling. Dat dit al 23 jaar niet het geval is heeft ergens wèl te maken met jouw verhaal; ik zal er nog eens beter over nadenken.

Dank je.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #4 on: June 22, 2010, 11:59:54 am »

Voor 2 uur is het sowieso akkoord.

Kenmerken zouden we op zich kunnen gebruiken, maar ik denk dat we deze op termijn willen gebruiken voor de lengte, breedte en hoogte (nu in de verlengde tekst, in dit voorbeeld 10x20x100 cm).

Het enige wat we nu nog niet kwijtkunnen maar op termijn wel willen is ons kwaliteitskeur, zoals KOMO (zoals in dit voorbeeld) of ons eigen BBB-KEUR1.
Kan hier ook een veld voor aangemaakt worden, of is hier al een geschikt veld voor wat we kunnen gebruiken? In dit geval zou minimaal 10 tekens wenselijk zijn (BBB-KEUR1 is al 9 tekens groot).
Logged

Heart-Profit company ID: BS
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #5 on: June 23, 2010, 02:35:17 pm »

.. zijn jullie er al uit?
We willen graag voor de bouwvak hiermee aan de slag.

Bvd,
Pascal
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #6 on: June 24, 2010, 05:52:56 am »

Ok, let op ...

Als je zodirekt een upgrade krijgt, kon het wel eens zo zijn dat je een versie aantreft die het je toestaat zelf velden op te nemen bij de Artikelen. Eigenlijk bij alles ...
Nu zou dit volgens plan altijd bij een module hebben moeten horen, en misschien is dat ook wel zo, maar misschien is dat voor jou/jullie niet het geval. Aan jullie wel de eer om zo'n veld in de statistieken op laten nemen, waarbij voor ik voor dit eerste geval 14 uur reken voor opname in één Statistiek (Standaard Overzicht). Je mag het dan zo zien dat zo'n willkeurig veld als Niveau kan worden opgegeven en werkt zoals gebruikelijk. Dus, je krijgt dan alles van een RAL kleur eruit, of het wordt per kleur gesommeerd, enz. Na deze eerste keer worden het de gebruikelijke prijzen.

Nu vraag je niet om dit voor de bouwvak klaar te hebben (die statistieken), maar je moet ons ook de gelegenheid geven er een stukje langer aan te werken dan die 14 uur. Afijn, het gebruikelijke verhaal (eerste keer, moeilijk moeilijk smile)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #7 on: June 24, 2010, 11:16:29 am »

Snap ik dit goed? Kan ik straks zelf velden toevoegen aan artikel/relatie/...?
Of bedoel je dat ik velden uit artikel/relatie/... op kan nemen in de statistieken?
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #8 on: June 24, 2010, 11:31:14 am »

Het eerste. En dan werkelijk aan alle tabellen ... En dié velden kan je dan in de statistieken opnemen, maar dat moet op zich per tabel worden gemaakt (en uiteraard lenen lang niet alle tabellen zich voor het opnemen van de velden ervan in de statistieken; relatief weinig eigenlijk).

En dat je er ook nog weer Layoutvariabelen van kan laten maken, is weer iets anders ... smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #9 on: June 24, 2010, 11:43:58 am »

Fantastisch!
Wanneer ik nu een update aanvraag kan ik zelf velden toevoegen? Zoniet, wanneer verwacht je dat dit klaar is?
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #10 on: June 24, 2010, 12:22:05 pm »

Het is nu al (gewoon) bruikbaar, maar nog niet 100% mooi/goed. Technisch bijna bruikbaar, zeg maar.
Zie hier onder voor een paar voorbeelden; zo zie je nog niet wàt je wijzigt (kop ontbreekt).
Of bij Weergeven zie je ze nog niet terug (dacht ik).

We deden hiermee rustig aan, en het werkelijk technisch werkbaar maken ... misschien maandag ?


* UserV01.png (10.81 KB, 681x555 - viewed 148 times.)

* UserV02.png (11.42 KB, 761x452 - viewed 134 times.)

* UserV03.png (10.61 KB, 734x497 - viewed 156 times.)

* UserV04.png (10.06 KB, 638x502 - viewed 142 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #11 on: June 24, 2010, 12:24:00 pm »

Ziet er goed uit!
Ik ga intern overleggen of ik een update aan mag vragen.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #12 on: June 24, 2010, 12:25:18 pm »

Ik had mijn tekst stiekem nog gewijzigd !
sorry !
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #13 on: June 24, 2010, 12:44:42 pm »

Ok, geen probleem.
Ik zal vragen of er (in de loop van) volgende week getest kan worden.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #14 on: July 13, 2010, 09:58:22 am »

De update staat inmiddels in Test (van 07-07-2010 / 15:06:33).
Ik zie bij Artikelen wel een tabblad 'User', maar deze is grijs (plaatje 1).
Eigenlijk had ik gehoopt dat ik iets als je voorbeeldplaatje zou krijgen (plaatje 2).
Bij Relaties bv kan ik wel kiezen voor CTRL-F6 om een veld in de user-tab toe te voegen.

Mis ik in mijn update nog iets om ook in artikelen velden aan de user-tab toe te voegen?
Zoja, kan dit alsnog in de Test-omgeving aangepast worden vwb Artikelen?


* user tab vdbosch.png (7.52 KB, 683x231 - viewed 126 times.)

* user tab heart.png (8.85 KB, 683x278 - viewed 137 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Pages: [1] 2  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.028 seconds with 20 queries.