Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:29:02 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: vastloper op controle batchnummer bij toevoegen PO  (Read 1759 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« on: June 15, 2010, 09:04:28 am »

Ik denk dat iemand een vastloper heeft gehad.

Maar als wij trachten een PO toe te voegen geeft deze een foutmelding dat batch 1003081 al bestaat.
Eigenschappen en onderdelen zijn niet opvraagbaar.

Hierdoor kunnen we geen handmatige PO's meer draaien.
Ik heb als workaround de teller in de bedrijfsparameters nu van 1003080 naar 1003081 aangepast, zodat wij wel in staat zijn vanaf 1003082 weer PO's te genereren.

Kan iemand even kijken naar die batch 1003081?

mvg

MK
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: June 15, 2010, 09:15:38 am »

Wat bedoel je precies met "een vastloper" ?

Het kan best zo zijn dat die Charge bestaat, ook al heeft ze geen eigenschappen of onderdelen. Het hoeft nl. niet eens zo te zijn dat die Charge via een Produktieorder geproduceerd is...

Als jij handmatig een partij op voorraad legt, en daarbij een Chargenummer invult, zal dat Chargenummer ook formeel worden geregistreerd. Immers, wil je Keuringen aan die Charge kunnen koppelen, zal ze formeel moeten bestaan (kon nog wel eens voor jullie gemaakt zijn).

Stel dat je een nr. 3081 hebt opgeboekt toen je volgnummer nog bij 1800 stond, was er geen probleem. Maar 1800 wordt 1801, 1802, 1803... 3079, 3080, en daarna is 3081 aan de beurt, en tsja... die kan niet gegenereerd worden want die bestaat al.
Ik denk dat we daar niet veel aan kunnen doen.

Als je met vastloper bedoelt dat je continue die melding krijgt, geen PO's meer kan toevoegen, maar nog wel terug kan naar het hoofdmenu en andere dingen kan doen, dan moet je (zoals je al gedaan hebt) het laatste volgnummer overschrijven.
Het kan ook zijn dat je een melding krijgt, en dat die melding in een loop zit of i.d., en je ook niet meer naar het hoofdmenu kan om de parameters te wijzigen. In dat geval kunnen we dat wel oplossen.

S.v.p. even aangeven wat je met je vastloper bedoelt.

Logged

Heart-Profit company ID : HA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #2 on: June 15, 2010, 09:21:06 am »

nee hoor, aan jouw optie van een handmatige batch had ik nog niet gedacht.

maar inderdaad is het zo dat met de batchnummers met 1 te verhogen het probleem opgelost is.

zal wel uit de handmatige acties kunnen komen
thx

Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: June 15, 2010, 09:22:12 am »

Ik denk dat we daar niet veel aan kunnen doen.

Behalve als je aan oplossingen gaat denken dat als het zojuist opgehoogde Chargenummer al bestaat, we dat nummer overslaan. Als e.e.a. achter een bedrijfsparameter zit, behoort dat tot de mogelijkheden.

Merk echter op dat indien je met vrije Chargenummers werkt, dit veelal ook in series gebeurd...
Stel dat je 3000 nummers een serie zijn, en je 4000 nummers ook, dan kon dit toch iets zijn wat je niet wil, immers, als nr. 3999 gegenereerd is, zal 4000 al bestaan, maar 4001 ook,. 4002 ook, 4003 ook etc. Kortom, ten eerste blijft het systeem dan charges overslaan omdat alles wat daarna komt in theorie kan bestaan, maar je gaat ook ineens over naar een andere serie die intern mogelijk heel wat anders betekent.

Ik denk dat de huidige oplossing (het nr verhogen) voor nu even de beste oplossing is.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.051 seconds with 19 queries.