Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:17:19 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: factuur 2057049 bij order 20100531011 geeft geen BTW  (Read 2343 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« on: June 07, 2010, 11:40:04 am »

Dit is een NL levering en er staat geen ABC of "opdracht tot export" getriggert.
Toch geen BTW op factuur.

Kan iemand dit nakijken aub?

mvg

Marco
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: June 07, 2010, 12:08:35 pm »

Mag ik de Faktuur laten vervallen en opnieuw genereren?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #2 on: June 07, 2010, 02:39:15 pm »

Zo, dat kost je ook maar een halve dag om uit te zoeken...

Hoe dan ook, het probleem is als volgt:

Afleveradres 999 is gereserveerd voor Algemene Afleveradressen.

Zodra je een Verkooporder toevoegt voor Afleveradres 999, verschijnt er een popup waarin je de NAW gegevens (+ Landcode) dient in te vullen van het adres waar deze goederen worden geleverd, met de mogelijkheid om te leveren aan een adres opgenomen in een tabel met algemene afleveradressen. Kortom, bedoeld om eigenlijk overal waar je maar wilt af te kunnen leveren.

Je bent verplicht deze gegevens in te vullen; zou je op Escape drukken, dan krijg je een melding dat het opnemen van de Afleveradres 999 velden verplicht is.  Jullie hebben dit op e.o.a. wijze weten te omzijlen, en als ik zo snel even kijk, zou F10 al voldoende kunnen zijn om die job te doen. Ik zou dat dicht kunnen timmeren, maar mogelijk is dit een bewuste escape.

Hoe dan ook, zonder dat deze Afleveradresgegevens ingevuld zijn, zegt de Fakturatie dat er geen Landkode kan worden bepaald, maar gaat vervolgens wel door (zonder Landkode). Het betreft dan geen Nederland, maar ook geen EG land, en derhalve dus maar "buiten de EG geleverd" en per definitie geen btw en geen ICL.

Fout wat mij betreft, want als de Fakturatie stelt dat deze Afleveradresgegevens verplicht zijn, is hier wel een melding terecht indien deze gegevens niet ingevuld zijn. De Fakturatie heb ik derhalve zodanig aangepast dat zonder invulling van deze Afleveradresgegevens, de order niet kan worden gefaktureerd (in plaats van dat er klakkeloos een Faktuur met 0,00 aan BTW uit rolt).

Het alsnog opgeven van het Afleveradres 999 kun je doen door de Verkooporder te wijzigen, en dan met F7 de Afleveradresgegevens in te voeren.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #3 on: June 07, 2010, 02:47:22 pm »

Dank je,
zullen we doen
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #4 on: June 08, 2010, 10:16:03 am »

Ik denk dat de bron van de ellende is dat afleveradres 999 fysiek is aangemaakt.
Dan komt de info op het popup scherm en dan lijkt het goed te staan.

Zijn de volgende 2 acties mogelijk:

1- ons afleveradres 999 verwijderen op die debiteur

2- In aanmaken afleveradressen nummer 999 blokkeren. dan kan nooit de normale functionaliteit de pop-up functionaliteit dwars zitten


mvg

MK
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #5 on: June 08, 2010, 10:37:22 am »

Het popup met Afleveradres 999 gegevens komt keihard zodra Afleveradres 999 wordt gebruikt. In een eerdere versie gebeurde dit alleen indien dat Afleveradres 999 formeel opgenomen was bij de Debiteur én de naam gevuld was met 'PARTIKULIER'.

Met dat (schijnbaar) gesteld is dat dit standaard moet gebeuren bij Afleveradres 999, heeft het geen zin om zelf nog een Afleveradres 999 op te nemen bij de Debiteur (999 kijkt niet naar dat afleveradres, maar triggert een popup met algemene afleveradresgegevens), en daarmee lijkt mij dat je gelijkt hebt in je opmerking dat er een blokkade zou moeten komen op het opnemen van een formeel Afleveradres met volgnummer 999 bij een debiteur. Iets als "Afleveradres 999 niet toegestaan; volgnummer 999 wordt door het systeem gebruikt" of i.d.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #6 on: June 17, 2010, 08:18:36 am »

Kontrole opgenomen, zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=22697.0;topicseen
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.017 seconds with 19 queries.