Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:15:10 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Hoe realiseer je negatieve voorraad? Wat betekend dat?  (Read 1908 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: May 19, 2010, 11:02:04 am »

Ik heb 15 zakken en daarvan ga ik 18 uitleveren, volgens bijgaande afbeelding.

In het verwacht voorraadverloop wordt ik zo 1-2-3 niet gewaar, of er van deze charge nog 3 nieuwe op deze locatie zouden verschijnen. Hoe moeten die laatste (min) drie  gerealiseerd worden.

betreft Meel productiebestanden


* 14042 min 3.PNG (42.78 KB, 1026x480 - viewed 152 times.)
Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: May 19, 2010, 11:36:04 am »

Als je 15 zakken op voorraad hebt, kun je er geen 18 uitleveren.

Toch zijn er 18 gereserveerd (met aan jou de vraag wat je gedaan hebt om dat voor elkaar te krijgen).

In je Raadplegen V-Items scherm zie je de -3 staan bij Artikel 14042, Vrs 25 Kg, Charge 756538.
De orders in jouw popup hebben 18 stuks van deze charge gereserveerd, waar er maar 15 zijn.

Of "iets' heeft een Voorraaditem kunnen reserveren voor de order, terwijl de voorraad al gereserveerd was,
óf je had eerst wél voldoende voorraad voor de reserveringen, maar hebt voorraad kunnen verbruiken terwijl deze gereserveerd was.

Er is een funktie in het systeem waarmee je de reservering kunt wijzigen in geval van een foutsituatie. Tevens zou je hiermee de foutsituatie kunnen kreëren (bij onterecht gebruik). Ik kan zien dat je die tool nog niet gebruikt hebt v.w.b. Artikel 14042, dus deze situatie zal 'ergens' door een handeling in het pakket zijn veroorzaakt.

Iemand zal in ieder geval 3 stuks minder moeten krijgen. Bijv. de laatste order waar er 7 op gereserveerd zijn. Als je die Raaplijstregel laat vervallen, dan verwacht ik dat het probleem zich vanzelf oplost (de -3 zal dan 4 worden); hooguit kun je er daarna maar max. 4 weer opnieuw toekennen aan de order.

Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.011 seconds with 19 queries.