Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:59:30 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Management info verkoop en toeslagen  (Read 1876 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« on: April 19, 2010, 05:29:16 pm »

Wij gebruiken binnen Heart de volgende toeslagen:
- kleine ordertoeslag
- transportkosten toeslag

deze gaan beide "automatisch"
Is er nu een manier om deze ook zichtbaar te maken in de verkoopoverzichten zoals onder 8.3.2.1 EN 8.3.2.2?
Nu gooit hij volgens mij die bedragen op de grote hoop onder dummy artikel ZZ.

en dat is niet helemaal wat ik zoek.

Zou het  mogelijk zijn om die te tonen / selecteren?

Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: April 20, 2010, 09:29:03 am »

Tja, da's wel een goeie. Ik bedoel, zo af en toe worden dit soort zaken als additioneel maatwerk gevraagd (zal je zelf ook wel aan hebben meegewerkt), en wie denkt er dan aan zoiets ... Niemand dus.
En ik weet ook niet of dat wel zo gemakkelijk is in te bouwen (al was het maar omdat er intussen best veel van dit soort "toeslagen" zijn).

N.b.: Als je dit via DKKs weet te regelen werkt het wel, want daarop kan je expliciet rapporteren.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #2 on: April 20, 2010, 09:58:28 am »

Hij wordt nu volgens mij gerapporteerd in de "ZZ" rubriek omdat hij geen ingevulde [LOAR_AID] heeft in het LOVR bestand.

Zou het geen optie zijn dat bv wanneer je "splitsen ZZ" = Ja aangeeft dat hij op basis van de verschillende omschrijvingen in [KSTOMS] die splisting maakt en rapporteerd met de omschrijving van [KSTOMS] als zijnde de "artikelomschrijving"?

Die systematiek zou denk ik voor alle toeslagen zo moeten kunnen werken.

Wat denk jij?
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: April 20, 2010, 01:34:25 pm »

Kijk voor de lol eens in LOVR wat er is ingevuld bij LOAG_AID (Artikelgroep), en probeer vervolgens eens een rapportage op (die) Artikelgroep ...
Het zal wel niet doen wat je wilt, maar je weet toch maar nooit.

Voor de rest ... alleen al het uitzoekwerk wat er moet gebeuren en hoe/of het kan zal je al niet willen betalen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #4 on: April 20, 2010, 02:02:56 pm »

Voor de rest ... alleen al het uitzoekwerk wat er moet gebeuren en hoe/of het kan zal je al niet willen betalen.

Soms wordt ik zo blij van jou hé, eerst schietr je een gat in je eigen programmatuur en dan krijg ik op mijn kop dat ik een krent ben... En dat is zo


Tja, da's wel een goeie. Ik bedoel, zo af en toe worden dit soort zaken als additioneel maatwerk gevraagd (zal je zelf ook wel aan hebben meegewerkt), en wie denkt er dan aan zoiets ... Niemand dus.
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #5 on: April 20, 2010, 02:07:38 pm »

Kijk voor de lol eens in LOVR wat er is ingevuld bij LOAG_AID (Artikelgroep), en probeer vervolgens eens een rapportage op (die) Artikelgroep ...

Bij kleine order toeslag is die groep leeg
Bij vrachtkosten toeslag is die groep gelijk aan de fin-groep
dus wat je wilt zeggen is maak een aparte fin groep voor vrachtkosten toeslag en dan kun je hem er zo uithalen.....?
inderdaad een omweg.

Tabel browsen ging sneller
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #6 on: April 20, 2010, 03:07:56 pm »

Als je nu op basis hiervan nog meer trucs ziet (voor de Ordertoeslag) laat het dan even weten. Immers, dan zouden wij ook die met een Financiële Groep kunnen vullen (??) maar dan een andere ? En, als jij zegt dat het voor de vrachtkosten wel "werkt", waar komt die financiële groep nou vandaan dan ? (dit is ook precies waarom we het jou hebben gevraagd; wij zien die groepen hier ook gevuld, maar waarvandaan ? ...)

Sorry dat dit wellicht een ietwat knullig overkomt, maar sommige dingen leiden te lang een eigen leven om nog te weten hoe het in elkaar zit. Op zich niets aan de hand, maar dan gaat het uitzoekwerk ten eerste meer kosten dan het maatwerk, en ten tweede dus ook meer dan je wilt betalen. Nou ja, dat denk ik dan maar.
Achterdeur trucs werken dan vaak beter, zolang het maar geen misbruik wordt.

Overigens, tot dat soort trucs zou ook horen : het alsnog opnemen van een Artikelnummer voor dit soort zaken. Ik denk dat je er dan ook wel bent. Ik kan alleen niet overzien hoeveel programmatuur iets zegt van "als er geen Artikelnummer is ingevuld, dan ...".
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.014 seconds with 20 queries.