____________________________________________________________________________________________
DATUM : 01-02-10 TIJD : 08:50:53 VISUAL FOXPRO UID : JVR
KODE : 9998 MESSAGE : Registration ExecStack explicitly user-initiated
AREA : ** ALIAS : INDEX : ROW : 0
LINE :
STCK : SYERAH SYEV CLTBRHFDOFF97.CLTBRBTNDEBUG.CLICK CLTBRHFDOFF97.CLTBRBTNDEBUG.CONTA
INERINNER.SHAPECOLOR.CLICK SYSMRE LOREMN LOREIDRA LORERAKZ LORENW LORE LO SYSA LOIN PROFIT8
XST : =MEEL=[LO][PASSW_S]Mouse2[LORE]1[LORENW]1[LORERAKZ]1[LOREIDRA][]vliwPgDnShift+F5[L
OREMN]MouseMouseMouseMouseMouseMouseMouseMouseMouse
____________________________________________________________________________________________
Dit zegt natuurlijk weinig, want je ziet alleen maar piep piep staan, maar waar zit de muis? Nou bij het raadplegen van verkooporders is het niet pluis. De schermen worden daar soms vreemd opgebouwd. daaromtrent een paar vragen:
Allereerst ga je dus naar een Relatie, <Shift f5 - tabblad debiteur - tabblad Verkooporders - Dubbelklik op "Datum in Huis" (zodat de sortering AFlopend is op Datum in Huis) - selecteer VO - Click op Regels raadplegen - Terug gaan> en dan zijn ineens heel veel verkooporders van het scherm verdwenen. Opnieuw dubbelklikken op datum in huis helpt wel weer. Het heeft er schijn van dat de sortering op "datum in huis" wordt vergeten als je terugkomt vanuit lovrra. Is het mogelijk de schermopbouw gelijk te laten aan het moment vóórdat je op "REgels raadplegen" had gedrukt?
Vraag 2: Ik weet best dat jullie het logisch vinden dat de sortering oplopend hoort te zijn, maar zou de CRM module de sortering per gebruiker kunnen onthouden? De meeste gebruikers hier vinden het namelijk logisch om hier de recente (veelal openstaande) verkooporders in beeld te hebben, in onze situatie een sortering op "Datum in Huis". Waarom eerst een hele lijst doorscrollen als CRM je de mogelijkheid biedt om te sorteren op "datum in huis"? Hiervoor moet je dus wel elke keer die sortering toepassen. Kun je dit ook als default instellen?
Vraag 3: Verlengde van vraag 2, de openstaande verkooporders staan in de CRM wel bovenaan, maar dan wel zodanig bovenaan dat ze niet zichtbaar zijn. Daarvoor moet je ook eerst omhoog scrollen.
En als we dan toch bezig zijn: Het "golft" er in dat scherm. De "VO Open" + "Verkoopordernnummer" staan een fractie hoger dan de rest. Vanwaar die golf in een regel?
Derhalve redden de meeste gebruikers zich met de gewone <3-1-1> of <3-1-2>. Omdat men vooral bij Laco de CRM module wel gebruikt voor enige vorm van verslaglegging, leek het hen praktisch ook wat meer logica in het debiteurentabblad te hebben. Daarmee krijgt dat ook meer praktisch toegevoegde waarde. Mogelijk denken andere profit CRM-gebruikers hier heel anders over.