Heart-Profit ERP
June 29, 2024, 10:09:53 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: bovenliggende receptregels laten niet-bestaande recepten zien  (Read 1859 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: January 22, 2010, 09:39:11 am »

Ik vermoed dat er in LACO productie en test bij het verwijderen of kopieëren van recepten iets niet goed is gegaan, en dat er dus per ongeluk receptregels bestaan voor recepten zonder header. In dit heb ik receptregels voor niet bestaande recept 410043 KE20 en recept 25074 HALF

artikel 21160 Artikelmenu <D-2> Raadplegen bovenliggende receptregels.Een 25074 HALF bestaat niet. Dat verklaart misschien dat het percentage daar ook null is en niet 0. (recepten in de verschijningsvorm HALF zijn doorgaans geen Assemblage recepten). Wat kan hier aan de hand zijn?

In de tweede afbeelding zie je de recepten staan.

Volgens mij is er met die 25074 HALF sprake van een "verdwaald" recept. Of zie ik dit toch verkeerd?


* 21160 raadplegen bovenliggende receptregels.PNG (12.2 KB, 607x251 - viewed 175 times.)

* lortra.PNG (5.24 KB, 219x219 - viewed 179 times.)
Logged

KM
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #1 on: January 22, 2010, 11:26:00 am »

In dit geval heb je dus inderdaad Recept-regels, maar de Recept-header is er niet meer. Je zou de Recept-header kunnen Toevoegen om vervolgens het Recept te verwijderen. Dit zou ook de Recept-regels moeten verwijderen. 
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #2 on: January 22, 2010, 11:44:32 am »

en dit krijg je heel eenvoudig voor elkaar:
LO<1-1-1-3> LOKOVL Kopieren artikelgegevens.
Rubriek Kopieren recepturen
Middels deze Rubriek kan worden aangegeven of ook de Recepturen       
dienen te worden gekopieerd.                                         

De betreffende Rubriek kan evenals bij de Funktie Kopiëren Recept     
worden gevuld met de waarden H,R,E en A waarmee aldus dezelfde       
funktionaliteit wordt geboden als de bij de Funktie Kopiëren Recept: 

H = Hoofdgegevens                                                     
R = Recept-Regels                                                    
E = Recept-Eigenschappen                                             
A = Alles                                                             
N = Nee, niets kopiëren dus.                                         

De vraag is dus even: Waarom zou je alleen de receptregels willen kopieëren? Vermoedlijk om de verschijningsvorm aan te passen. Maar daar komt dit dus vandaan

[edit]  Dit is dus niet "fout", dit is alleen meer een kwestie van heel goed opletten bij het kopiëren, dit is namelijk bijna niet te kontroleren.
« Last Edit: January 22, 2010, 11:55:52 am by Johan » Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #3 on: January 22, 2010, 02:40:54 pm »

en dit krijg je heel eenvoudig voor elkaar:
LO<1-1-1-3> LOKOVL Kopieren artikelgegevens.
Rubriek Kopieren recepturen
De vraag is dus even: Waarom zou je alleen de receptregels willen kopieëren? Vermoedlijk om de verschijningsvorm aan te passen. Maar daar komt dit dus vandaan

[edit]  Dit is dus niet "fout", dit is alleen meer een kwestie van heel goed opletten bij het kopiëren, dit is namelijk bijna niet te kontroleren.

toch klopt dit niet.

Ik kopieer de regels....

Ik heb een Artikel 1234 vvorm abc en een Recept 1234 / ABC
en ik kopieer dit Artikel naar 4321 via kopieren artikelgegevens, met alleen de receptregels, verschijningsvormen niet mee kopieren. (want: vvorm cba moet er aan, dus ik heb niets aan vvorm abc)
Dan zijn de Receptregels van Recept 1234/abc gekopieerd naar receptregels 4321/abc

dan voeg ik een verschijningsvorm cba daarna toe aan Artikel 4321.

en daarna een Recept header aanmaken voor 4321 / CBA -->  Dan heb ik nog steeds geen receptregels, want die zijn er voor 4321 / ABC

Moraal van het verhaal: Als ik dan een Recept 4321/cba toevoeg, komen die Receptregels van 4321/abc niet weer tevoorschijn. Kortom: Waarom zou je eigenlijk alleen de Receptregels MOGEN kopieren in LOKOVL Kopieren artikelgegevens? Dan moet je toch eerst de verschijningsvorm aanmaken, dan kopieer je later eventueel maar via LORTCP kopieren recepten, het recept 1234/abc naar 4321/cba dan gaat het wel goed.
Logged

KM
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #4 on: January 22, 2010, 03:55:32 pm »

Inmiddels zijn daarvoor kontroles ingebouwd zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=22324.0. E.e.a. staat bij je op het systeem.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.012 seconds with 19 queries.