Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 01:18:29 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: waar vind ik voortaan de diensten buitenland niet-eg terug.  (Read 2013 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: January 19, 2010, 11:24:26 am »

N.a.v. een opmerking van een klant, is het Printoverzicht "Aangifte Omzetbelasting" gewijzigd m.b.t. Diensten geleverd aan het Buitenland Niet-EG.

Tot op heden drukte de print de "Aan het buitenland geleverde Goederen + Diensten" af, waarbij het saldo binnen de EG werd gesplitst naar Goederen/Diensten, en het bedrag buiten de EG als één totaal bedrag werd afgedrukt.

Het belastingformulier geeft echter bij vraag 3a dat v.w.b. Niet-EG de "Leveringen" moeten worden aangegeven, en v.w.b. Wel-EG zowel "Leveringen als Diensten". Hieruit mag volgen dat Diensten, geleverd aan het Buitenland buiten de EG, inderdaad niet thuis horen op het BTW overzicht.

FunktieOmschrijvingDtm.Vl.WyzDtm.L.Wyz
LOOBBR      Omschrijving (nog) niet bekend    15-12-2009    16-12-2009
LOOBBR1     Omschrijving (nog) niet bekend    15-12-2009    16-12-2009
LOPROB2     Omschrijving (nog) niet bekend    15-12-2009    16-12-2009


waar vindt ik nu de diensten buitenland niet-eg terug? Die waarde hebben we hier nog wel nodig. Is hier een aanvullende print voor?
Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: January 19, 2010, 11:27:59 am »

Nee, er zal geen nieuwe print gemaakt zijn waar dát bedrijf specifiek op getoond wordt.

Het bedrag werd (schijnbaar abusievelijk) getoond op de BTW aangifte, en hoort daar niet thuis.

Waar heb jij die waarde voor nodig ??
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #2 on: January 19, 2010, 11:41:02 am »

btw-omrekening: Dat je alle geleverde diensten en goederen aansluit met het grootboek, zo vertellen ze me hier. Niet voor de BTW aangifte zelf. Maar ze vonden deze waarde altijd wel makkelijk. Misschien moet je "SPECIFIKATIE GELEVERDE DIENSTEN EN GOEDEREN AAN BUITENLAND NIET-EG + DIENSTEN EN GOEDEREN WEL-EG ICL" wel uitbreiden met een rubriekje "Buiten specfikatie" en daaronder deze noemen? Dan zou " GEGEVENS T.B.V. AANGIFTE OMZETBELASTING" aansluiten met alles wat "Binnen specificatie" valt.

Zelf bemoei ik me nooit met die aangifte, maar bij Laco vonden ze dit wel erg jammer.
Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: January 19, 2010, 11:49:24 am »

btw-omrekening:

Huh? Het betreft buitenland buiten de EG. Daar bereken je geen BTW over (dus dat zal je niet missen).

Je bedoelt misschien om te kontroleren of de totale omzet exkl. btw aansloot ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #4 on: January 20, 2010, 08:55:14 am »

ja zoiets. Ik zal eerlijk zijn: Ik heb er te weinig verstand van. Ik weet alleen dat mijn collega's dit al jaren wél gebruiken, en nu missen ze deze waarde. Vandaar de vraag of je een soort rubriek "buiten specificatie" of iets dergelijks er onder kunt zetten, waar je dit soort zaken in zet. Bijkomend voordeel: Mocht de btwregelgeving veranderen, dan heb je  m nog steeds;)   unsure 
Logged

KM
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.016 seconds with 19 queries.