Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 03:05:17 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Externe magazijnen en verkoop vs. productie  (Read 1608 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« on: November 20, 2009, 04:34:35 pm »

Als ik een extern magazijn definieer tbv van een klantvoorraad.

Hoe voorkom ik dan dat mijn productie hiervan kan afboeken, terwijl verkoop wel orders moet kunnen invoeren, kunnen laten rapen en laten verzenden + factureren.

Ook eventuele verplaats opdrachten moeten natuurlijk uitgevoerd kunnen worden. (in en uitslag)

Reden:
Ik ga ergens voorraad  voor een klant wegzetten en factureer aan hem op basis verzending vanaf die locatie.



mvg

marco
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: November 23, 2009, 08:43:38 am »

Als je de inrichting hebt gedaan zoals *ik* die voorsta, dan kan produktie uit niets anders afboeken dan P-lokaties (daar zijn wel ergens parameters voor). Mijn konklusie is maar alvast dat je dat zo dus niet gebruikt.

Of er dan nog andere mogelijkheden zijn weet ik even niet. Maar misschien wel niet ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #2 on: November 23, 2009, 09:42:19 am »

ter info
Bij de opstart een jaar of 10 geleden hebben wij hiermee getest, maar dat resulteerde in zeer veel magazijn verplaatsingen.
Daarom is er toen voor gekozen dit niet op die manier te doen.
ze bleven n.l. grondstoffen en emballage heen en weer boeken en dat werd een chaos.
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #3 on: November 23, 2009, 10:37:09 am »

Volgens mij zijn er maar twee mogelijkheden om te voorkomen dat een Artikel bij Afboeken Produktieorder kan worden gebruikt en dat is door de Bedrijfsparameter Afboeken Gronstoffen alle Lokatie's toegestaan uit te laten staan (=default) of door bij het Produktiestation op te geven dat de Gronstoffen aanwezig moeten zijn op dat Produktiestation. In het laatste geval moet je er dan voor zorgen dat er niet Geproduceerd wordt op een ander Produktiestation, want anders kan het Artikel nog Afgeboekt worden. M.a.w. om er zeker van te zijn dat een Artikel niet ingezet kan worden bij het Afboeken van een Produktieorder, zou de Bedrijfsparameter Afboeken Grondstoffen alle Lokatie's toegestaan dus uit moeten staan.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.033 seconds with 21 queries.