Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 10:42:56 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Contante verkopen  (Read 1238 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Dinand
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 682


View Profile
« on: October 27, 2009, 01:16:06 pm »

Wij willen steeds vaker klanten contant laten betalen bij aflevering of op het moment dat zij iets ophalen.
Nu vraag ik mij af hoe dit het beste geregeld kan worden.
Ik kan deze klanten (hele lijst) op blokkade zetten. Probleem is echter dat als over bijv. twee jaar zo'n klant iets hebben wil ik hem vd blokkade haal zonder dat dan duidelijk is dat hij uitsluitend tegen contante betaling materialen mag hebben.
Een andere optie om bij de debiteur "remboursklant" aan te vinken. Dan komt er eem melding (zie bijlage) bij het toevoegen van een v.o..
Mijn vragen zijn: Wat is de beste methode om klanten die uitsluitend tegen contante betaling materialen hebben mogen te regelen  en als dit via het aanvinken van "remboursklant" bij de debiteur moet is het dan mogelijk de melding die je krijgt bij het toevoegen van een v.o. meer te accentueren. Ik ben bang dat de mensen die de hele dag de v.o. maken er gewoon overheen kijken en dat dan de klant alsnog de order op rekening krijgt.


* remboursklanten.png (19.09 KB, 639x240 - viewed 128 times.)
Logged

BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: October 28, 2009, 03:17:59 pm »

Tja ... het lijkt erop dat je hier iets te pakken hebt wat niet zo maar wil. Althans, niet in de kombinatie zoals je 'm hebt. "Baliefakturering" (om het zo maar even te noemen) zit er wel in, maar dat gaat eigenlijk meer om het ter plaatse aan de balie helpen van personen die ook daar pas vragen wat ze willen hebben. In dit geval (zo begrijp ik) is het tevoren besteld, wordt alles klaargelegd, en moet de persoon eerst afrekenen voor hij het mee krijgt.

"Rembours Kliënt" mag wat mij betreft wel werken, MITS je dat nooit in het echt zo gebruikt (anders zie je het verschil niet meer).
Maar wat nu als je in dezelfde trant "Afhaal Kliënt" zou hebben ? Het lijkt me dat dit procedureel hetzelfde zal werken als Rembours, behalve dat je geen Rembours (paperassen) hoeft te regelen, plus dat je wat meer gedwongen zult zijn om het klaar te hebben (staan) als de klant komt voorrijden. In dat verband kan je denk ik ongestraft de Tijd Verzending bij de Verkooporderregel invullen, maar ontbreekt wellicht de logistiek die er voor zorgt dat je e.e.a. inderdaad op de betreffende tijd hebt klaarliggen (dus ik heb het hier niet over de Behoefrerun, maar meer over een Rapellist).

Het maken van een veldje Afhaal Kliënt J/N bij de Debiteur is de moeite niet, en aannemend dat dit overal hetzelfde moet doen als Rembours Kliënt, inklusief een soortgelijk veld bij Toevoegen Verkooporder ("Komt Afhalen") kost dat je de kop niet (paar uur). ECHTER, just jullie gebruiken al "Afhalen" i.v.m. andere DKKs, en ik zou niet weten waarom die niet ineens niet meer zouden werken. Dus, het moet juist niét precies hetzelfde als Rembours, omdat Afhalen als zodanig er al is. En dat "niet hetzelfde" vergt weer enkele uurtjes (-> bevindt zich ook op Regelniveau wat niet helemaal handig is in dit geval).

Maar goed, waar het denk ik meer om gaat is dat Rapellist achtige iets, wat je hier echt wel nodig hebt (toch ?). Dit *kan* drastischer zijn, omdat je zoiets nu wellicht helemaal niet gebruikt, en waar je het gaat gebruiken ook ineens alles erop staat.

Voordat we hiermee verder gaan ... reageer eens als je wilt ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.038 seconds with 20 queries.