Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 03:32:12 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: achtergrondjes  (Read 2308 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« on: October 20, 2009, 11:03:41 am »

Ik ga nu hier en daar "foto's" vinden binnen Heart die wij eigenlijk niet willen zien.
Is het mogelijk de achtergrond binnen heart op systeemniveau vast te leggen en "gewone gebruikers" geen rechten te geven om dit aan te passen?

We hebben hier al eens ene actie gehad met de bureaubladen binnen windows, maar het lijkt erop dat we die actie verder moeten uitbreiden.

mvg

Marco
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: October 21, 2009, 02:25:08 pm »

Ik heb dit enkele dagen laten bezinken, maar ik weet niet goed wat we er mee aanmoeten. Het zal heus wel te maken zijn, maar is het geen onzin ? ik bedoel, kan je dan niet beter zeggen dat niemand dat mag ? waarom zou je ook zo'n plaatje moeten hebben ?

Maar, nu is dat intussen niet helemaal simpel meer, en dat heeft te maken met de "indikatie" van waar je je bevindt in het systeem. En, ik weet op dit moment even niet of je er vanuit gaat dat dat bestaat, maar als we niet oppassen werkt dat ook niet meer.

Zie onderstaand plaatje en de kleurtjes bij Testsys en Testbest, alsmede het plaatje rechts;

Dit bevindt zich dus niet op het vlak van wat jij bedoelt, maar is daar wel aan gerelateerd. Of in elk geval zit het dusdanig komplex in elkaar dat het niet makkelijk was om hetgeen je onderstaand ziet te integreren in de rest (waar jij het over hebt). Het fijna ervan weet ik intussen ook niet meer, en de hoofdbrekens zal ik wel hebben weggestopt. smile

Alles samengevat : of je zegt "nou lamaar dan", of je bent voorbereid op *minimaal* een dag werk maar met de mogelijkheid dat het in 3 uurtjes is gepiept, maar waarbij in dit geval de wekker gaat lopen op het moment dat we erin duiken. Anders gezegd : de aanpassing zelf zal niets voorstellen, maar het vinden hoe/waar/wanneer kost alle tijd.

Sorry ...


Er schiet me wel een andere oplossing te binnen;
Waar het gaat om plaatjes die jij niet wil zien, mag ik aannemen dat deze plaatjes niet kleiner zijn dan 10KB. Dit, terwijl alles wat je als "indikatieve" achtergrond gebruikt veelal een reperend bitmapje is van een paar KB groot (de werkelijke groottes even te onderzoeken). Wat nu als je een Bedrijfsparameter krijgt (desnoods met de KB grootte erin), en alles wat groter is dan die hoeveelheid gewoon niet wordt geladen als achtergrond ? dąt stelt toevallig niets voor om te maken. Zeg maar 4 uur voor de Bedrijfsparameter met die KB grootte en 2 uur voor wat testen (op grootte en zo) en de aanpassing zelf.
Ik weet niet of geldt "hoe groter de tieten hoe meer KB" (zou wel eens andersom kunnen uitpakken), maar volgens mij gaat dit wel werken. Dit, tenzij de JPEG kompressie zo groot wordt dat je geen tiet van een oops kan onderscheiden.

Is dat niet wat ?


* Sys01.png (8.21 KB, 988x50 - viewed 150 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #2 on: October 21, 2009, 02:41:46 pm »

Goh, ik ga nog kreatief worden; yes

Wat je ook kan doen, is middels een Bedrijfsparameter aangeven een directory op de server waar de plaatjes vandaan MOETEN komen. Vervolgens (als je als gebruiker een plaatje wil kiezen) kom je dus daar terecht. En, ergens anders geen kan je (denk ik) wel, maar wordt niet geaccepteerd. Ook niet als je het zou intypen. Bedrijfsparameter leeg = alles mag.
Moet je zelf voor schrijfrechten op die directory zorgen. En het leuke is, daarna kan jij de keur aan tieten in die directory plaatsen die je wilt (voor de dames : sorry, maar zo gaat het nu eenmaal in de werkplaats). Maar goed, ik neem aan dat je zelf niet geautoriseerd mag zijn daarvoor, dus komt het toch wel goed met die plaatjes. Overigens is zo'n directory er eigenlijk al ("Graph" denk ik; die ken je wel).

Komt er wel een uurtje bij voor de kontroles en zo.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #3 on: October 21, 2009, 04:04:45 pm »

Het gaat al de goede kant op, als ik je nog even met rust laat komt vast een mooi plan tevoorschijn.

Hoeveel uur denk je hiervoor nodg te hebben?
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: October 21, 2009, 04:13:32 pm »

Huh ? 7 toch ? (voor het laatste idee). Of ik begrijp je niet.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.049 seconds with 21 queries.