Heart-Profit ERP
July 03, 2024, 10:46:44 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: deassemblage  (Read 4324 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
r.rijnvos
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 224


View Profile WWW
« on: October 09, 2009, 09:03:07 am »

Is het mogelijk om van een artikel een deassemblage produktie order te maken?
Logged

Heart-Profit company ID : RB
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: October 09, 2009, 11:16:40 am »

Ja. Ontledings Recepten. smile


* Ontleding01.png (28.85 KB, 670x494 - viewed 239 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
r.rijnvos
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 224


View Profile WWW
« Reply #2 on: January 04, 2018, 09:20:32 am »

Is het mogelijk dat bij een ontledingsreceptuur de kostprijs van de onderdelen bij de onderdelen vandaan komt ipv kostprijs artikel/aantal onderdelen?
Logged

Heart-Profit company ID : RB
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: January 05, 2018, 08:55:02 am »

Ik heb jouw zin een aantal keren geprobeerd te ontleden, maar ik kom er niet uit (zal zelf intussen te veel uit elkaar zijn gevallen).
Het helpt denk ik als je aangeeft wat of wie je probeert te ontleden. smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
r.rijnvos
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 224


View Profile WWW
« Reply #4 on: January 05, 2018, 09:11:07 am »

voorbeeld: Ik koop een artikel in voor €120
Dit artikel bestaat uit 3 onderdelen met ingevoerde kostprijzen op artikelniveau:
Onderdeel 1 : €100  
Onderdeel 2: €19    
Onderdeel 3: €1

Gebruik ik de ontleed functie (om de onderdelen los te kunnen verkopen) dan komen al deze 3 onderdelen voor €40 per stuk op voorraad. 120/3 = 40
Logged

Heart-Profit company ID : RB
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: January 05, 2018, 09:54:56 am »

Quote
artikel/aantal


Ah, "gedeeld door" ... die zag ik even niet.

Zonder er een dag uitzoekerij aan te besteden, denk ik dat dit formeel niet goed kan doen wat jij wilt. Bijvoorbeeld, jij gaat er nu van uit dat de 120 bestaat uit 100 + 19 + 1, maar wie zegt dat dat zo is, c.q. dat je dat ook zo wilt ?
Daarnaast zal op dit moment (in het pakket) gelden dat e.e.a. met hoeveelheden werkt. Dus, waar jij alleen met 1-1-1 kan werken, gaat e.e.a. er nu van uit dat alles naar ratot van de hoeveelheden worden omgerekend (teruggerekend). Denk maar aan hoeveelheden voor jouw voorbeeld van 100-19-1, dan snal je wat ik bedoel. Je zou daarmee ook kunnen zeggen "niet voor stuks bedoeld".

Eigenlijk weten we het niet meer goed. Ooit is dit gemaakt voor een vleesverwerker (een demo ervoor) en volgens mij later ook nog voor een uit elkaar slopert van computers. Dit laatste zal lijken op wat jij wilt. Maar ...

Ik heb het idee dat je het op meer normale wijze zou kunnen benaderen. En dan denkend in Bijprodukten. Dus, je gooit er 1 grondstof in (het samengestelde ding van jou) en er komen 3 Bijprodukten uit. Werkt dat niet ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
r.rijnvos
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 224


View Profile WWW
« Reply #6 on: January 05, 2018, 10:39:02 am »

1 van de redenen dat ik deze methode onder de loep heb genomen is het feit de onderdelen meteen op de juiste voorraadlocatie gezet worden.
Ik maak al gebruik van receptuurregels waarbij onderdelen als output artikel zijn gedefineerd. (functie LOARKPWW) Nadeel hiervan is dat de onderdelen dan op een P2S locatie worden weggezet.



Ik heb het idee dat je het op meer normale wijze zou kunnen benaderen. En dan denkend in Bijprodukten. Dus, je gooit er 1 grondstof in (het samengestelde ding van jou) en er komen 3 Bijprodukten uit. Werkt dat niet ?


Zijn bijproducten hetzelfde als output artikel, of wordt dit gedefinieerd bij de output van de receptuur?


* Knipsel.JPG (57.08 KB, 563x504 - viewed 127 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : RB
r.rijnvos
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 224


View Profile WWW
« Reply #7 on: January 05, 2018, 10:41:20 am »


1 van de redenen dat ik deze methode onder de loep heb genomen is het feit de onderdelen meteen op de juiste voorraadlocatie gezet worden.
Ik maak al gebruik van receptuurregels waarbij onderdelen als output artikel zijn gedefineerd. (functie LOARKPWW) Nadeel hiervan is dat de onderdelen dan op een P2S locatie worden weggezet.



Ik heb het idee dat je het op meer normale wijze zou kunnen benaderen. En dan denkend in Bijprodukten. Dus, je gooit er 1 grondstof in (het samengestelde ding van jou) en er komen 3 Bijprodukten uit. Werkt dat niet ?


Zijn bijproducten hetzelfde als output artikel, of wordt dit gedefinieerd bij de output van de receptuur?

Logged

Heart-Profit company ID : RB
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #8 on: January 05, 2018, 11:38:14 am »

Zie bij de muispointer.


* Bijprodukt01.png (26.9 KB, 621x520 - viewed 106 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
r.rijnvos
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 224


View Profile WWW
« Reply #9 on: January 05, 2018, 11:48:56 am »

Werkt goed. Bijproducten komen op de juiste locatie voor de juiste prijs.
Printen van de omvormopdrachten gaat niet goed. Bij meerdere bijproducten wordt er bij de print alleen het laagste artikelnummer + omschrijving afgedrukt.
ALgemeen commentaar wordt niet afgedrukt. De aantal worden wel juist afdgedrukt.

Voor mij is dit verder niet van belang, omdat ik de omvormopdrachten hiervoor niet zal afdrukken.
« Last Edit: January 05, 2018, 12:29:24 pm by r.rijnvos » Logged

Heart-Profit company ID : RB
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #10 on: January 05, 2018, 01:56:17 pm »


Werkt goed. Bijproducten komen op de juiste locatie voor de juiste prijs.


Nah, pas maar op  Sad
Ja, ik geloof dat je bijprodukten voor de juiste prijs op voorraad komen, maar... bijprodukten werken normaliter met een zgn 'terugwinwaarde'.
Dus, je hebt een order, kostprijs van de batch is EUR 1.000,-, de terugwinwaarde van de opgeboekte bijprodukten is bijv. EUR 200,- en daardoor wordt er EUR 800,- als kostprijs toegekend aan hetgeen je produceerde. Stel dat je 100 Kg produceerde, dat kost 1 Kg nu EUR 8,- per Kg.

Dit nu projekterend op jouw voorbeeld: jij kent nu (hard) een terugwinwaarde van bijv. 1+19+100 toe aan je bijprodukten, maar wat nu als het produkt wat je hebt ingekocht geen EUR 120,- kostte, maar EUR 200,- kost (of misschien zelfs slechts EUR 50,-). Je gaat verschillen krijgen waarvan je ook moet kontroleren of die juist verwerkt worden (voordat je kunt zeggen dat het werkt).



Printen van de omvormopdrachten gaat niet goed. Bij meerdere bijproducten wordt er bij de print alleen het laagste artikelnummer + omschrijving afgedrukt.
ALgemeen commentaar wordt niet afgedrukt. De aantal worden wel juist afdgedrukt.


De Produktieorderlayout is een print (misschien wel de enige) die voor iedere klant op maat is ontwikkeld. Jullie hebben ook een andere dan de standaard versie laten ontwikkelen. Toen die layout voor jullie ontwikkeld werd, zal er geen rekening zijn gehouden met ontledingsrecepten, simpelweg omdat je ze niet gebruikte, en e.e.a. niet nodig was. Kortom, ja, het kan heel goed zijn dat die print nu niet alles bevat wat je wilt. Dit zullen we dan moeten aanpassen (=maatwerk). Maar, alvorens daar opdracht voor te geven, zou ik wel eerst even uitzoeken of het geheel de job doet, anders is het alsnog zonde van de tijd.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.05 seconds with 21 queries.