Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 01:16:25 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Profit batch: hoe meerdere opdrachten tegelijk voorkomen  (Read 1745 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: September 21, 2009, 09:16:47 am »



2 vragen over Profit Batch:
1. Hoe voorkom je dat er een nieuwe batchjob begint terwijl de oude nog niet afgelopen is (of mag dat gewoon?)
2. Hoe voorkom je dat er prfile.prn bestanden open gaan staan op de batchprocessor?


Toelichting:
In mei dit jaar heb ik profit batch wat aangeslingerd, dat heeft even gewerkt, maar al gauw is dat ook weer afgelopen geweest op 1 of andere manier. Nou vorige week toch maar eens alles opnieuw opgetuigd. Alle batchopdrachten verwijderd en opnieuw inrichten.

1 kalender gemaakt, met alle werkdagen + zaterdag er in (zie bijlage)

Daarna drie opdrachten er in gezet met verschillende starttijden (22:01u., 00:15u. en 17:30u. zie afbeelding) op de kalenderdagen.

Voor mijn gevoel voldoende marge tussen de verschillende opdrachten.

Bij terugkomst vandaag, zie ik staan "Wachten tot heraktivering batch-processor" en ik zie 2 verschillende batchopdrachten actief zijn.
Batchprocessor moest lopen tot 18-09-2010 (ca 1 jaar)
Waarom start hij twee opdrachten tegelijk op? (cq waarom start de tweede terwijl de vorige nog niet volledig geëindigd is?)

Bovendien zie ik 1 prfile.prn open staan in Notepad. Mogelijk dat dit de oorzaak is?



* sykprawx.PNG (7 KB, 283x322 - viewed 143 times.)

* sybjgra.PNG (10.68 KB, 610x151 - viewed 151 times.)
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #1 on: October 07, 2009, 08:31:17 am »

Ik zie de draaibol nog tollen, maar Ik heb gewoon de opdrachten allemaal nog maar eens verwijderd en opnieuw toegevoegd. Nu alleen alles met prioriteit M, want de vorige had daar misschien wel moeite mee. (die werkte met drie verschillende prioriteiten ten tijde van eerdere post)

Nu geeft de sybajura wel de opdrachten aan als normaal beeindigd. Echter de verwachte output is er niet. Die batchprocessor draait nu wel maar wat er precies gebeurd is me nog niet duidelijk. Bovendien sluit hij z'n opdrachten niet (helemaal) af. Onderstaand zie je het beeld van de batchprocessor ten tijde van vanochtend met 7 actieve opdrachten tegelijkertijd openstaand.  (7 vensters met elk een batchjob)


* Batchdrukte.PNG (299.68 KB, 1024x768 - viewed 145 times.)

* sybajura.PNG (23.01 KB, 607x392 - viewed 133 times.)
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #2 on: October 07, 2009, 08:56:02 am »

Met betrekking tot die prognose: daar snap ik ook niks van. Vanuit dat prognose scherm heb ik er voor 5 weken vooruit 5 opdrachten in willen zetten, voor elke maandagmiddag. Dat werkt echter niet met een kalender want het weeknummer wordt dan niet mee opgehoogd. Vandaar 5 seperate opdrachten

Natuurlijk heb ik wel telkens het juiste weeknummer bij de juiste datum gezet, op de manier als in de bijlage getoond. Maar op 1 of andere manier heeft hij al deze opdrachten direct uit willen voeren. In de opdrachtkode kun je al wel zien dat die instructies niet juist zijn overgenomen. Ergens begrijpen Batch en Johan elkaar blijkbaar niet helemaal.

 


* bat prognose.PNG (29.49 KB, 797x473 - viewed 134 times.)
Logged

KM
Robert Hekkers
Administrator
Knowledgable
*****
Offline Offline

Posts: 454

Bow before me, for I am root.


View Profile
« Reply #3 on: October 07, 2009, 03:44:47 pm »

Oorzaak is in ieder geval nu boven water: de Datum/Tijd Opdracht krijgt een onjuiste waarde wanneer tijdens het Submitten gebruik wordt gemaakt van de dropdown-kalender.

Logged

Heart-Profit Company-ID: HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.02 seconds with 19 queries.