Heart-Profit ERP
July 06, 2024, 10:47:05 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Waarom is "Prijs als korting" niet toegestaan als er een "vaste prijs" is gewees  (Read 1699 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: August 27, 2009, 08:43:24 am »

Als je bij een debiteur in de omgeving "LODARA"(LO<3-4-1-1>) voor een artikel verschijning ooit een vaste prijsafspraak hebt gehad, mag daar voor die deb/art/vrs geen nieuwe prijs afspraak met "prijs als korting "Ja"" worden ingevoerd. Ook al is de einddatum al lang verstreken.

Speelt e.o.a. bedrijfsparameter hier parten? Ik begrijp namelijk niet waarom dit zo werkt. Graag zou ik weer een prijs als korting "ja" willen kunnen toevoegen voor een deb/art/vrs ook al is de vorige prijsafspraak daarvoor een vaste prijs geweest.

Voor de volledigheid toch maar even een toelichting gemaakt en wat schermvoorbeelden.


Toelichting:

IN Laco heb ik korte tijd een vaste prijsafspraak gehad voor art/vrs 21011 he10 bij een debiteur. Dit in verband met een gratis proeflevering.  (zie eerste afbeelding, "prijs als korting: "nee"")

Nu een jaartje later gaat het alsnog wat worden hiermee, en er bestaat ongeacht debiteur een "standaard"  RC-Prijs.
Dit is onze benaming voor: (LO<3-4-1-1 geen debiteur invullen - F1 - f1 >
Netto prijs: Nee
Prijs als korting: Nee
geen aktie prijs.

Gewoon een normale "standaard prijs"

Nu wil ik dit niet meer gratis leveren, maar de debiteur een korting verlenen op de standaard prijs. Maar waarom moet dan eerst de vorige prijsafspraak met <f6> Verwijderd worden bij deze deb/art/vrs? De einddatum van de vorige prijsafspraak van de FISAS1/21011/HE10 (vaste prijs) is al lang verstreken.



* lodara1 prijs als korting nee.JPG (84.2 KB, 713x629 - viewed 120 times.)

* lodatv prijs als korting niet mogelijk.PNG (27.87 KB, 613x445 - viewed 133 times.)
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: August 31, 2009, 03:55:53 pm »

Johan,

Ten eerste heeft dit van doen met de Bedrijfsparameter zoals onderstaand getoond (rood). Zie ook de Helptekst aldaar.

Het zal er op neerkomen dat in jouw geval nog Verkooporderregels hebt met het betreffende produkt, met een geringe kans op een foutje onzerzijds dat dit reeds afgesloten en gefaktureerde regels betreft (lees : ik zie niet wat die voor 'n kwaad zouden kunnen, MAAR pas toch op, want als ook afgesloten (enz.) regels hier de dienst uitmaken, zal het toch wel ergens goed voor zijn).

Houd s.v.p. in de gaten dat die Bedrijfsparameter er aan alle kanten voor waarschuwt haar niet op Ja te zetten.

Hier wilde ik het voor nu even bij laten, maar misschien weet jij nu al voldoende.


* Prijsafspraak01.png (25.43 KB, 675x376 - viewed 110 times.)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #2 on: August 31, 2009, 04:17:50 pm »

Ik heb m op H staan. (LACO) In de helptekst is daar verder niets over geschreven over stand H. Vandaar begrijp ik even niet wat je nou eigenlijk bedoeld. Ik kan me voorstellen dat die H te maken heeft met het herhalend toevoegen van een VO - regel, ná het wijzigen van een prijsafspraak.

En nog aparter: In de testbestanden werkt het (nu?) wel ;-(



Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: September 01, 2009, 08:44:03 am »

Kijk maar of je nog openstaande Verkooporderregels hebt waar het niet werkt.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.024 seconds with 20 queries.