Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 03:00:06 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Bevat: Xyleen etc. op het etiket afdrukken  (Read 3493 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Frank van Hofwegen
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 532


View Profile WWW
« on: August 19, 2009, 09:11:15 am »

Hoe kan ik stofnamen op het etiket afdrukken die verantwoordelijk zijn voor het WMS symbool op het etiket?
Bijvoorbeeld:
Bevat: Xyleen


Logged

Heart-Profit company ID : BA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: August 19, 2009, 09:25:13 am »

Op basis van database van andere klanten trek ik de konklusie dat dit behoort te werken o.b.v. van Gevaren Omschrijvingen. Hoewel je bij de Artikelgegevens (Tab 3) één Gevarenomschrijving-Id kunt opgeven, is het via Artikelmenu,J,3 mogelijk om meerdere Gevaren Omschrijvingen te koppelen. Bij diverse klanten wordt een (UN?) nummer 1307 als Identifikatie gebruikt met Omschrijvingen als "Bevat: Xyleen" of "Xylenen", maar je kunt er dus meerdere opnemen...

Vervolgens de vraag: "hoe drukken we dat op een etiket af" ?

Aan een Artikel kun je (g) één, maar ook tien (of meer) Gevarenomschrijvingen gekoppeld hebben. Er zit dus een herhalend mechanisme in (net als dat een Verkooporder uit meerdere regels bestaat). Normaliter zou zoiets werken o.b.v. Herhalende Regels, maar die hebben we niet bij een etiket. Toch is er daar een alternatieve oplossing:

Er worden meerdere setjes Layoutvariabelen gegenereerd, genummerd vanaf 1 t/m het aantal gekoppelde Gevarenomschrijvingen. Per Gevarenomschrijving krijg je 2 layoutvariabelen: %AV-GOn% (Identifikatie) en %AV-GOMSn%.

Ofwel, stel dat jij stelt dat je maximaal 5 Gevarenomschrijvingen hebt bij het meest complexe artikel, dan neem je in je etiketlayout op:

%AV-GOMS1%
%AV-GOMS2%
%AV-GOMS3%
%AV-GOMS4%
%AV-GOMS5%

Zijn er bij het Artikel waarvoor je een etiket afdrukt maar 2 Gevarenomschrijvingen aanwezig, dan worden er twee afgedrukt (en de rest blijft leeg). Je anticipeert echter op maximaal 5 gevarenomschrijvingen.

Let op:
Het lijkt erop dat bovenstaand mechanisme alleen werkt indien er op Artikelniveau géén Gevarenomschrijving-Id is ingevuld.

Ofwel, vul je er een op Artikelniveau in, dan geldt altijd die (maar in een andere Layoutvariabele). Vul je op Artikelniveau niets in, dan zal naar de 1:n relatie worden gekeken.

Succes. smile


Logged

Heart-Profit company ID : HA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #2 on: September 09, 2009, 11:59:39 am »

Ik ben net terug van vakantie, maar toch even een vraag:

Ik heb eind 2008 aangegeven dat er binnen de nieuwe etiketteringswetgeving die er komend jaar aan komt (waarin de oranje valkken gaan vervallen) enkele zaken aangegeven.
Hierin is ook gemeld dat er een mogelijkheid moest komen om 1:N stoffen te koppelen (bij voorkeur via bv dummy artikelnummers op CAS of EG nummers ivm de wettelijke vertalingen)
Dit ivm de koppeling met de gevaarsetiketten op de labels.

Toen is aangegeven dat dit ontwikkeld zou worden.
Als dat nu betekent dat hier de gevaarsomschrijving voor gebruikt gaat worden die ook voor de UN-ADR teksten gebruikt wordt:
Hoe ga ik die 2 dan uit elkaar houden.
Immers op mijn label moet ik op het vlakje ADR teksten de "Proper shipping name krijgen en bij de ingedienten declaratie de ingredienten.

Verder geef je aan dat er dan op artikelniveau geen gevaarsomschrijving moet worden ingevuld maar deze wordt nu juist getriggerd voor het ADR.

Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: September 09, 2009, 02:37:35 pm »

Mdekraa, Frank was op zoek naar de mogelijkheid om de tekst "Bevat Xyleen" (in meerdere talen) op te kunnen nemen op een etiketje.

Meerdere klanten (waaronder jullie zelf) hebben 1307 (jullie 13071) als Gevarenomschrijving gedefinieerd.
Via het Artikelmenu kun je 1:n gevarenomschrijvingen koppelen aan het Artikel.
En, er bestaan (bestonden al) Layoutvariabelen waarmee je deze Gevarenomschrijvingen kunt afdrukken op een etiket.

Ofwel, er is hier niets nieuws ontwikkeld, en ik heb Frank er gewoon op attent gemaakt dat hij op deze wijze zijn gegevens op zijn etiket kan krijgen.

Het was niet de bedoeling om eerst een heel MSDS te genereren voor één etiketje.

Ik kan me voorstellen dat jij dat juist wél wil, immers, als het systeem (MSDS) weet op te hoesten dat er Xyleen in een eindprodukt zit, gebaseerd op de Recptuur + eigenschappen van de grondstoffen, dan moet je dat niet op eindproduktniveau te hoeven koppelen; het systeem kan het berekenen.

Hoe dan ook, er is er niets nieuws ontwikkeld, en jij hoeft je werkwijze wat mij betreft nergens op aan te passen.

Dit heeft i.i.g. ook niets te maken met welke nieuwe wetgeving dan ook danwel hetgeen wat daar volgens jou voor ontwikkeld zou gaan worden; een antwoord puur voor Frank, maar omdat het even wat uitzoekwerk vereist heeft om te achterhalen dát op deze wijze er layoutvariabelen beschikbaar gesteld werden, e.e.a. via het forum laten lopen opdat we het wiel niet nogmaals hoeven uit te vinden.

Zelf heb ik niet al te veel kaas gegeten van dit soort gevaren zaken. Je zult het vast beter weten. Ik word gekonfronteerd met zaken als dat je 1:n Gevarenomschrijvingen kunt koppelen aan een Artikel, maar Wijzigen Artikel tevens een veld "Gevarenomschrijving-Id" bevat. Wat ze doet? Geen idee.  Sad
Maar indien niet ingevuld worden er layoutvariabelen gegenereerd voor de 1:n gekoppelde omschrijvingen.  smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #4 on: September 09, 2009, 06:26:40 pm »

ok,

maar dan moeten we nog wel gaan kijken hoe we dit in het licht van de nieuwe aankomende wetgeving (is nu van kracht en moet eind volgend jaar geimplementeerd zijn voor de grondstoffen) kunnen uitwerken zodat we 1:n artikeldeclaraties op het label kunnen plaatsen (en dat moet wat mij betreft juist niet vanuit de receptuur, immers vet + loog geeft zeep om te declareren en niet meer het vet.)

Neemt Peter nu Menno weg is het CLP verhaal (is nieuwe classificat9ie label en packaging wet voor gevaarlijke stoffen) onder zijn hoede of moet Richard dat gaan doen?
Misschien meoten we dat anders eens in Barneveld met een paar bedrijven tegelijk bespreken?
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: September 10, 2009, 08:58:15 am »

Ikke. innocent
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #6 on: September 10, 2009, 02:38:34 pm »

Misschien moeten we dat anders eens in Barneveld met een paar bedrijven tegelijk bespreken?

???
Misschien goed om met een paar van de chemische "Heart" bedrijven dit bij jullie te bepreken.
Ik wil ev. wel een korte presentatie van het verhaal maken met de wettelijke eisen en gevolgen...
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #7 on: September 10, 2009, 03:04:59 pm »

Dat is erg vriendelijk aangeboden. Dank dus !
Maar wat geeft je het idee dat zoiets nodig is ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #8 on: September 11, 2009, 09:13:40 am »

is nieuwe wetgeving die we allemaal moeten gaan uitvoeren/implementeren.
Lijkt me handig om de neuzen qua basis inrichting en opzet van de programmatuur op 1 lijn te krijgen.
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.27 seconds with 21 queries.