Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 03:38:25 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: 2 Keer keuringen niet doorgekopieerd  (Read 2294 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: July 28, 2009, 09:00:19 am »

Bij charge 59084 en charge 59064 ontbreken de keuringen. Beide horen bij een Eindproductcharge.

DEze keuringen zouden moeten worden doorgekopieerd uit onderliggende charges (zie receptheader). Hiermee werken we nu al een geruime tijd en dit gaat eigenlijk niet vaak mis.

Vroeger in de tijd van Edwin Mulder is hiervan enige tijd een logging bij gehouden, die bijhield welke charge waarheen doorgekopieerd werd. Is deze er eigenlijk nog steeds?

Het probleem is vervolgens, dat de keuringsrapporten er niet (goed) uit komen.

    ____________________________________________________________________________________________
    DATUM  : 28-07-09    TIJD : 07:59:31          VISUAL FOXPRO         UID : LH     
      KODE : 12       MESSAGE : Variable 'LORE_RID_W' is not found.                         
      AREA : 44         ALIAS : LOCK              INDEX : A3            ROW : 57
      LINE :  LORE_RID_W                                                           
      STCK : SYERAH  SYER  ON...  LOPOCHCK  LOAKOCDK  LOPOGVG1  LOPOGVGK  LOPOGVRA  LOPOGV  LOP
             BGR  LOPB  LOWP  LO  SYSA  LOIN  PROFIT8
      XST  : =LACO=[LO]5[LOWP]2[LOPB]2[LOPBGR]2[LOPOGV][LOPO_OID_S]EndEndEndLarrwLarrwLarrwLarr
             w30030F1[LOPOGVRA][]F4[LOPOGVBK][WINHOUD_S]145F1[OPSLEHAV_S]1F1[LOPOGVRA][]Esc[LOP
             OGV][LOPO_OID_S]Esc[LOPBGR]1[LOPOAB]F1[LOPOABRA][]F4[LOPOAVBK][LOVS_VID_S]Enter[VB
             AANT_S]2670F1[LOPOABRA][]1F4[LOPORBBK][TIJD_S]26.7F1[LOPOAVGK][GOEDK_S] F1[LOPOABR
             A][]Esc[LOPOAB][LOPO_OID_S]Esc[LOPBGR]2[LOPOGV]F1[LOPOGVGK][GOEDK_S] F1F1
    ____________________________________________________________________________________________



vermoedelijk zou deze geblokkeerde functie er bij kunnen horen.

Iemand enig idee wat hier fout gaat. En vooral: Hoe voorkomen we dit. (geen keuringen registreren is geen optie)
Logged

KM
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #1 on: July 28, 2009, 09:17:01 am »

hebben ze niet stiekum 2 charges ingestoken? kijk eens onder "onderdelen charge". Wij hebben deze problemen vroeger wel gehad maar de laatste tijd niet meer.
Nu zie ik het alleen nog maar als er meerdere charge-nummers aan gr4ondstoffen worden genomen en dan klopt het (heart kopieert alleen en rekent niet)

natuurlijk als er een geblokkeerde functie is geweest kan er van alles optreden. Die moet je intern altijd laten melden.
Misschien moet heart er eens over denken dat je een melding van dat soort zaken per mail kunt krijgen. Mijn ervaring is n.l. dat productie het vaak niet meldt n.l.\

mvg

mk
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #2 on: July 28, 2009, 10:10:15 am »

Nee, er gaat maar 1 halffabrikaat charge in. Betreft overigens bedrijf Laco. (prod)

59084 moet de keuringen uit charge 59085 vandaan halen.
59064 moet de keuringen uit charge 59063 vandaan halen.
Er is hier geen sprake van chargeserienummering of iets dergelijks.

Dit product / verschijning is vaker geproduceerd, waarbij de keuringen wél doorgekopieerd zijn.

Intussen hebben we hier handmatig wat keuringen ingevuld. (opdat het keuringsrapport weer geprint kan worden)
Logged

KM
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #3 on: July 28, 2009, 10:36:18 am »

Johan,

ik kan niet bij je op het systeem komen om te kunnen kijken wat er e.v.t. gebeurd zou kunnen zijn. Daarnaast als je het al ingevuld hebt rest de vraag, als het normaal gesproken gewoon goed gaat of het wel nodig is e.e.a. verder te bekijken, zeker gezien de geblokeerde Funktie juist bij het kopieeren van de Keuringen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #4 on: July 28, 2009, 11:42:24 am »

Johan,

ik kan niet bij je op het systeem komen om te kunnen kijken wat er e.v.t. gebeurd zou kunnen zijn. Daarnaast als je het al ingevuld hebt rest de vraag, als het normaal gesproken gewoon goed gaat of het wel nodig is e.e.a. verder te bekijken, zeker gezien de geblokeerde Funktie juist bij het kopieeren van de Keuringen.

Inbelpc zal ik herstarten.

Ik ben gewoon benieuwd of die geblokkeerde functie er uberhaupt mee te maken heeft. Alleen omdat het een gebruiker is die meestal de productieorders goedkeurt, en ook de bijbehorende halffabrikaten goedgekeurd heeft, dacht ik: Ik zet m er maar bij.

Want misschien heeft de door mij genoemde geblokkeerde functie er niets mee te maken.
Logged

KM
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #5 on: July 28, 2009, 03:03:44 pm »

Hallo Johan,

zojuist je een mail gestuurd met 2 log bestandjes. Ik geloof alleen niet dat je deze Log-bestanden bedoeld.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.014 seconds with 20 queries.