Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 02:01:17 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Genereren facturen werkt niet meer  (Read 1768 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: July 07, 2009, 10:07:12 am »

Na de upgrade km090706 komt onderstaand scherm tevoorschijn bij het generern van de uitgaande facturen.
Sinds dat de mogelijkheid bestaat om een Faktuur te Genereren/Printen en daarbij een Email wil versturen, kontroleert Profit vooraf of de Koppeling v.w.b. het Emailen gemaakt is. Zo niet keerde Profit 1 scherm te ver terug en de gebruiker wist niet waarom.

FunktieOmschrijvingDtm.Vl.WyzDtm.L.Wyz
LOPRUF      Printen Uitg. Fakturen    01-07-2009    06-07-2009
LOUFGN      Genereren Uitg. Fakturen    03-07-2009    06-07-2009


Heeft deze note hier mogelijk iets mee te maken?

Of
Net zoals het reeds mogelijk is om een Inkooporder en een Opdrachtbevesting te mailen, is het vanaf deze Release-note eveneens mogelijk om een Faktuur te mailen. Zowel tijdens het genereren van de Faktuur als bij het Afdrukken van de Faktuur zelf. Hiervoor dient bij de Kontakt-persoon van de Relatie het veld Ontvangen Faktuur op <b>E</b> (van Email) te worden gezet.

Op het moment dat een Debiteur ingericht is als EDI-Klant en deze Relatie heeft bij een Kontakt-persoon ingesteld dat deze Kontakt-persoon de Faktuur per Email moet ontvangen zal er geen EDI-bericht worden gemaakt, maar zal de Faktuur per Email worden verstuurd. Indien er geen Kontakt-persoon wordt gevonden waar de Faktuur naar gemaild kan worden, zal er gewoon een EDI-bericht worden gegenereerd.

Als Genereren/Printen Faktuur wordt opgestart en er moet worden gemaild naar de Kontakt-persoon, maar bij de Relatie is geen enkele Kontakt-persoon opgegeven aan wie de Email moet worden verstuurd, zal het Genereren/Printen van de Faktuur net zo verlopen zoals dat normaal ook gebeurd.

Bij het Genereren/Printen van de Faktuur kan eveneens worden op gegeven dat er niet alleen een Email moet worden verstuurd naar de Kontakt-persoon, maar kan er tevens voor worden gekozen om een "papieren" versie afgedrukt te willen hebben. Al was het maar ter kontrole.

FunktieOmschrijvingDtm.Vl.WyzDtm.L.Wyz
LOIFEM      Omschrijving (nog) niet bekend    02-01-2009    03-07-2009
LOPRUF      Printen Uitg. Fakturen    05-05-2009    01-07-2009
LOPRUFV1    Omschrijving (nog) niet bekend    19-05-2009    02-07-2009
LOPRUFV2    Omschrijving (nog) niet bekend    02-06-2008    02-07-2009
LOREKPRA    Raadplegen Kontaktpersonen Relatie    06-11-2008    29-06-2009
LOREKPTV    Toevoegen Relatie-Kontaktpersoon    06-11-2008    29-06-2009
LOREKPWY    Wijzigen Relatie-Kontaktpersoon    06-11-2008    29-06-2009
LOUFGN      Genereren Uitg. Fakturen    01-02-2007    02-07-2009


het door mij vet gemaakte gedeelte lijkt niet op te gaan.
Als Genereren/Printen Faktuur wordt opgestart en er moet worden gemaild naar de Kontakt-persoon, --> er moet niet worden gemaild naar de kontaktpersoon bij deze verkooporder. Ik ben me daar althans niet bewust van, hoe kun je dat controleren?

Deze releasenote verteld wat er moet gebeuren als er WEL gemaild moet worden, maar wat gebeurd er als er NIET gemaild moet / hoeft worden? --> dan zou ik graag gewoon wel kunnen blijven facturen op de wijze die we tot gister gewend waren.

Wat doe ik fout? Is er een nog bedrijfsparameter of iets dergelijks wat ingesteld moet worden?


* ieopruff.PNG (39.12 KB, 986x565 - viewed 154 times.)
Logged

KM
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #1 on: July 07, 2009, 10:23:53 am »

Bij het Genereren/Printen van de Faktuur moeten er een aantal Printer koppelingen aanwezig zijn voor het Printen van de Faktuur en het Printen van de acceptgiro. Nu er default voor gekozen is, om ook een Faktuur te mailen moet er ook een koppeling daarvoor aanwezig zijn. Dus koppel IEOPRUFF aan Printer Scherm en Driver HTM en e.e.a. kan weer gewoon gebruikt worden.

Misschien was/is het inderdaad wel niet zo handig om de default waarde op "J" te hebben staan, wellicht moeten we dat veranderen naar "N". Even afwachten of het eenmalig aanmaken van een dergelijke koppeling veel hinder oplevert. Of moeten we maar gewoon default 'N' opnemen?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #2 on: July 07, 2009, 10:31:30 am »

Opgelost met die printerdriver. Ik heb bovendien een Gedisabelde waarde N opgenomen voor die rubriek autemlkp bij LOUFGN voor alle gebruikers en bedrijven. Tegen de tijd dat we ook eens de facturen in de juiste PDF opmaak hebben, verander ik dat wel weer.
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: July 08, 2009, 11:37:41 am »

Ik kan het nog niet helemaal overzien, maar de DynScreen oplossing lijkt legitiem. Immers, als wij de default N zouden maken, moet je weer DynScreen gebruiken om er J in te krijgen. Dan lijkt jouw oplossing beter.

Aan de andere kant wordt iedereen er nu mee gekonfronteerd, en dat is niet helmaal onze folosofie.
Richard, kan je het toch omdraaien ?

Als er meer argumenten zijn (voor of tegen) dan hoor ik het graag.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #4 on: July 09, 2009, 08:55:05 am »

Default waarde is omgedraaid.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.15 seconds with 20 queries.