Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 01:12:24 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Funktietrigger mailen kontaktverslag: inhoud verslag als bijlage text.eml?  (Read 1965 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« on: July 02, 2009, 01:43:42 pm »

In de testomgeving staan de aanpassingen voor de formattering mailbericht v/d funktietrigger.

Wanneer ik nu een funktietrigger Toevoegen kontaktverslag activeer (PKKOTV2) krijg ik een mailtje met bijlage text.eml.
Hierin staat de inhoud van het kontaktverslag, maar dus niet rechtstreeks in het mailbericht. Wat doe ik fout?

Onderstaand schermafdrukken van de instellingen van de funktietrigger en het kontaktverslag.


* 1 funktietrigger PKKOTV2.png (5.93 KB, 619x283 - viewed 136 times.)

* 2 funktietrigger PKKOTV2 formattering gegevens E-mailbericht.png (9.28 KB, 938x289 - viewed 136 times.)

* 3 invoer kontaktverslag.png (19.18 KB, 854x761 - viewed 142 times.)

* 4 mail trigger.png (20.69 KB, 721x498 - viewed 142 times.)

* 5 openen EML-attachment.png (19.68 KB, 790x607 - viewed 145 times.)

* 2b eigenschappen opgenomen velden.png (14.76 KB, 1039x584 - viewed 152 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: July 02, 2009, 02:14:10 pm »

Hierin staat de inhoud van het kontaktverslag, maar dus niet rechtstreeks in het mailbericht. Wat doe ik fout?

Niets.

Zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=21682.0

Feitelijk zijn er twee separate HTML (document) definities aan de orde:

1. eentje die je zelf kunt maken, met logo's etc., met daarin de informatie van de nieuwe velden (die jij belangrijk acht) en hun waarden
2. de (HTML) tekst van je verslag

Tsja... We kunnen maar een van de 2 in je mailbericht opnemen, de ander resteert voor attachment.

En, omdat er maar één funktie is waarbij die tekst mee gaat (en in alle andere gevallen je mailbericht leeg zou zijn) is ervoor gekozen om het mailbericht te vullen met de gewijzigde velden, en een eventuele tekst als attachment mee te sturen.


Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #2 on: July 03, 2009, 12:11:31 pm »

Ik wil graag een bericht zoals in de handleiding http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=21657.0 staat, zie schermafdruk (je optie 2?).
Dus met gedefinieerde velden in het onderwerp-veld en de html in het bericht zelf.
Wat staat er in dat geval fout bij me? Iets in de laatste schermafdruk v/d post hierboven?



* OEMail090603003[1].png (362.76 KB, 808x694 - viewed 153 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: July 03, 2009, 12:34:49 pm »

Ik wil graag een bericht zoals in de handleiding http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=21657.0 staat, zie schermafdruk (je optie 2?).
Wat staat er in dat geval fout bij me?

Niehiets!

Hierbij refereer je naar een eerste versie (zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=21657.0). Inmiddels heb je véél meer gekregen (zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=21682.0). De tekst staat nu niet meer in het verslag, maar is een attachment geworden. Helaas.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #4 on: July 03, 2009, 01:04:24 pm »

De tekst staat nu niet meer in het verslag, maar is een attachment geworden.

In theorie zou je kunnen stellen "paste het HTML bericht van het Kontaktverslag in het HTML document van de gewijzigde velden, met één grote streep ertussen". Dat zal niet (altijd) werken, omdat de Stylesheet definitie van de een de opbouw van het andere document zal vernaggelen. Het mailbericht zou het document totaal anders tonen dan zoals het verslag ingetypt is.

Ook hebben wij hier intern al besproken dat je iets zou kunnen maken waarmee je kunt instellen dat je de ene keer de tabel met velden in het email bericht wil hebben en de tekst als attachment, en in het andere geval de tekst in het bericht en de tabel met velden in de attachment. Hier hebben we bewust niet voor gekozen.

Resumer: het kan weinig anders...  Sad
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #5 on: July 08, 2009, 03:49:20 pm »

Resumer: het kan weinig anders...  Sad
Wel jammer, maar niet onoverkomelijk.
Voor de rest is het een mooie funktie. De flexibiliteit in de opmaak van het emailbericht is erg handig!

Wat we nog wel tegenkwamen:

- Na Toevoegen Kontakt kom je in het schermpje Toevoegen Kontakt-deelnemer. Bij het veld Kontaktpersoon-ident zou je middels spatiebalk een overzichtje van kontaktpersonen moeten krijgen, zie schermafdruk.
Helaas werkt dit niet. Je kunt wel mbv F6 bladeren door je kontaktpersonen, maar bij grotere klanten kunnen er tientallen kontaktpersonen instaan. Een overzichtje zoals je normaal krijgt zou heel mooi zijn.

- Ik wil graag de kontaktpersonen die ik in het schermpje Toevoegen Kontakt-deelnemer toevoeg in het mailtje met kontakt-verslag hebben.
Ik zie wel dat de trigger in werking gezet en het kontaktverslag gemaild voordat ik bij die kontakdeelnemers kom. Je zou denken zet dan een veld voor het toevoegen van kontaktdeelnemers in het schermp Toevoegen Kontakt, maar dit kon volgens mij niet omdat je meerdere kontaktpersonen toe wilt kunnen voegen?
Misschien dat het inmiddels wel kan of er iets anders op te verzinnen is?



* Kontaktpersoon-identiteit, spatie werkt niet.png (37.51 KB, 573x183 - viewed 130 times.)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #6 on: July 10, 2009, 07:40:59 am »

Helaas werkt dit niet.

Ik zie dat het SideGrid scherm inderdaad niet komt. Maar, zou het wel komen, dan had je er nog niets aan, want het SideGrid werkt niet (lees: is niet werkbaar) bij sleutels die uit meerdere entiteiten bestaan. Wat je zou krijgen is een tabel met "Kontaktpersonen", terwijl je juist zou willen "Kontaktpersonen van deze Relatie". Zie maar hoe het werkt als je e.e.a. toepast bij een Verschijningsvorm van een Artikel-/Verschijning... dan krijg je een overzicht van alle Verschijningen, en niet alleen diegene die bij het betreffende Artikel horen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.109 seconds with 19 queries.