Heart-Profit ERP
July 06, 2024, 10:42:21 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: omvormen/omvormopdracht  (Read 1522 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
r.rijnvos
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 224


View Profile WWW
« on: June 12, 2009, 01:50:58 pm »

Bij ons komt het regelmatig voor dat een voorraad item voor bepaalde klanten "van naam" moet veranderen.
Voor de "andere naam" hebben we een afwijkende verschijningsvorm.

Hiervoor had ik een combinatie van omvormen/omvormopdracht in gedachte: wel een produktieorder maar geen emballage die wordt afgeboekt.
Wat zijn hierin de (on)mogelijkheden?
Logged

Heart-Profit company ID : RB
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: June 12, 2009, 02:28:48 pm »

Omvormen is daar speciaal voor. Maar mij staat bij dat jullie die module niet hebben ... (om er inderdaad opdrachten van te kunnen maken)
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #2 on: June 12, 2009, 02:47:37 pm »

Maar mij staat bij dat jullie die module niet hebben

In de modulelijst zie ik dat ze die module wel hebben.

Een Omvorm Opdracht (via een order) kan dan op twee manieren:

1. via de oude Omvorm Opdracht; dit is een methode die niet echt (veel) meer gebruikt wordt, juist omdát ze geen emballage ondersteund.

2. via een Produktieorder; een nieuwere methode die bovenstaande methode vervangt. Hierbij wordt wél met emballage gewerkt.

Ervanuitgaande dat je die module hebt, en dat je (dus) bekend met Omvorm Opdrachten, en dat je "Produktieorder" noemt, vermoed ik dat jullie ook omvormen op de 2e manier (via de P.O.), maar dat deze nu Emballage afboekt, waar je dat niet wilt.

Ofwel, input van de PO is Artikel X / VRS 01, output is Artikel X / VRS02, en bij het afvullen van de VRS02 boekt hij opnieuw Emballage af.

Bij een (Omvorm Opdracht via een) Produktieorder kun je niet instellen dat er niets met Emballage moet gebeuren. Wat wel mogelijk is, is dat je dit probleem dan oplost via je Emballage-set, door "her te gebruiken bij inhoud 0" aan te vinken. Zodra je dan VRS01 hebt afgeboekt, raakt het blik leeg, en komt er een leeg blik terug op voorraad, en vervolgens vul je het zogenaamd opnieuw af in een VRS02, die vervolgens datzelfde blik weer afboekt. Per saldo wordt er dan alsnog geen emballage afgeboekt.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.054 seconds with 21 queries.