Heart-Profit ERP
July 06, 2024, 11:07:38 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1] 2  All
  Print  
Author Topic: Variabele Faktuurkorting UF-FAKORT print 1 regel hoger dan de rest  (Read 4549 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« on: June 10, 2009, 04:31:20 pm »

Menu 9-7-9-1 Layout faktuur KORK1, variabele faktuurkorting %UF-FAKORT:5.2% toegevoegd (in dit voorbeeld de waarde 5.00).
Deze  wordt 1 regel hoger geprint dan de rest van de variabelen. Hij staat wel op dezelfde rij als de artikelcode, prijs, etc (rij 30).
Iemand een idee hoe dit kan?

In TEST, zie faktuur 137924 (geprint via menu 3-3-2). Zowel op papier als naar scherm staat de variabele 1 regel hoger.

Code:
        Artikel            Omschrijving                                  Aantal         Eenheid       Prijs/eh    Krt %       Bedrag
         ___________________________________________________________________________________________________________________________
                                                                                                                   5,00
         BKK8GRIJK         BSV-betonstraatstenen 8 cm.                  1800 ST        1,800 SD      xxx,xx SD                xxx,xx
                           Grijs nr. 1000 KOMO

« Last Edit: June 10, 2009, 04:37:06 pm by pascal » Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: June 11, 2009, 08:54:34 am »

Ik weet er maar weinig van, maar dat is toch geen Herhalende Variabele ? wel, die kunnen niet "bij" een Regel worden afgedrukt ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #2 on: June 11, 2009, 09:44:42 am »

Klopt. Als je eenmaal met de herhalende regels (%HH- variabelen) bent begonnen, mag je daar niet meer de normale (niet-herhalende) variabelen gebruiken.

Je kunt %HH-RGLKORT% gebruiken voor de korting op regelniveau, en %HH-FAKKORT% voor de Faktuurkorting.
Vervolgens heb je nog %HH-TOTKORT% voor de totale korting (de twee bij elkaar opgeteld).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #3 on: June 11, 2009, 12:24:18 pm »

Ik snap het.
Maar kunnen jullie misschien een nieuwe HH (herhalende) variabele maken voor de debiteur-korting UF-FAKORT?
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #4 on: June 11, 2009, 12:45:31 pm »

Ik snap het.

Ik betwijfel het, anders snap ik het nl. niet.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #5 on: June 11, 2009, 01:27:17 pm »

Ik betwijfel het, anders snap ik het nl. niet.

Om je maar even voor te zijn...

Hoezo een nieuwe? Wat mankeert er aan de bestaande?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #6 on: June 12, 2009, 08:48:27 am »

De variabele regelkorting HH:RGLKORT kan ik niet gebruiken omdat op de regel de korting niet ingevuld wordt, maar bij de debiteur. Dit omdat bepaalde debiteuren standaard een bepaalde korting krijgen (gevuld bij de debiteur, de UF-FAKORT). Wanneer je dit bij elke regel in moet geven is dat meer werk, vandaar.

Nu is UF-FAKORT geen herhalende variabele, dat snap ik. Maar men wil hem graag repeterend op elke regel zien. Ik hoop dat hiervoor een herhalende variabele gemaakt kan worden.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #7 on: June 12, 2009, 09:42:38 am »

Quote
en %HH-FAKKORT% voor de Faktuurkorting.

Laat ik nou denken dat je *die* zou beoordelen ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #8 on: June 12, 2009, 09:45:42 am »

Hoezo een nieuwe? Wat mankeert er aan de bestaande?

Je kunt %HH-RGLKORT% gebruiken voor de korting op regelniveau, en %HH-FAKKORT% voor de Faktuurkorting.
Vervolgens heb je nog %HH-TOTKORT% voor de totale korting (de twee bij elkaar opgeteld).

Zou Pascal niet verder kunnen lezen dan 60 characters?  Wink

Een van bovengenoemde 3 kun je dan niet gebruiken omdat je die niet op orderregelniveau invult, die andere twee variabelen kun je wel gebruiken. Toch?

Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #9 on: June 12, 2009, 10:48:21 am »

Klopt, ik kan %HH-RGLKORT% en %HH-TOTKORT% gebruiken, maar dan vult hij het kortingspercentage wat ingevuld is bij de debiteur niet in maar het kortingspercentage gevuld in de regel.
En juist het kortingspercentage gevuld bij de debiteur willen we erin hebben (niet de regelkorting).

Als het niet kan kan het niet.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #10 on: June 12, 2009, 11:24:02 am »

Klopt, ik kan %HH-RGLKORT% en %HH-TOTKORT% gebruiken, maar dan vult hij het kortingspercentage wat ingevuld is bij de debiteur niet in maar het kortingspercentage gevuld in de regel.

Ik stel dat jullie regelkorting op 0% staat (omdat je bij de VO regel niets invult), de faktuurkorting op bijv. 3% staat, en daarmee de totale korting (dus) ook op 3% staat.

Jij stelt dus dat dat niet werkt.

Ik kan het bijna niet geloven, maar als jij het zegt:
Laat zien! Maak maar een voorbeeld voor me!

Nb: Het zal er wel op neerkomen dat er een e.o.a. konstruktie met groepsdebiteuren, faktuurdebiteuren of wat dan ook aan de orde is  Wink Hoe dan ook, als die Faktuurkorting wel op de faktuur terecht komt, en niet in die variabele staat, lijkt mij dat onjuist. Moeten we dus hooguit even weten wat jullie situatie is.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #11 on: June 12, 2009, 11:55:42 am »

Nb: Het zal er wel op neerkomen dat er een e.o.a. konstruktie met groepsdebiteuren, faktuurdebiteuren of wat dan ook aan de orde is  Wink Hoe dan ook, als die Faktuurkorting wel op de faktuur terecht komt, en niet in die variabele staat, lijkt mij dat onjuist. Moeten we dus hooguit even weten wat jullie situatie is.

Zojuist nog even in de coding gekeken, en ook dit heeft er niets mee te maken.

De variabele wordt gevuld met de korting zoals deze op de faktuur (die er dan al is) is toegepast. Dit kan dus (bijna) niet fout gaan.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #12 on: June 12, 2009, 12:01:15 pm »

Nogmaals faktuur 137924 geprint.
Vervolgens naar variabele faktuurlayout KORK1 gegaan en variabelen gegenereerd en geprint.

Ik heb de variabelen opnieuw gegenereerd:

Code:
       UF-FAKTNR        Faktuur; Faktuurnummer                                                            137924                                      7
Code:
       LAYOUTVARIABELE  OMSCHRIJVING VARIABELE                                                            INHOUD GEZIEN HUIDIGE INSTELLINGEN        MAX
       ===============  ================================================================================  ========================================  ===

       HH:TOTKORT       Faktuurregel; Regelkorting + Faktuurkorting                                                                                   5
Code:
       HH:RGLKORT       Faktuurregel; Regelkorting (percentage)                                                                                       5
Code:
       UF-FAKORT        Faktuur; Faktuurkorting                                                             5.00                                     20

Je ziet, UF-FAKORT geeft netjes de waarde (5% korting), variabele TOTKORT geeft geen inhoud.
Er is bij de debiteur KWSHAR wel een specifieke layout opgegeven, te weten KORK1. Maar dit is al aangegeven in de startpost.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #13 on: June 12, 2009, 12:16:00 pm »

Dit voorbeeld zegt helemaal niets.

Je baseert je hier op een print die variabelen afdrukt met de inhoud gezien de huidige instellingen. Ja leuk, die weet welke debiteur je als laatste geraakt hebt, en weet dat 5% bij de korting af te drukken. Als je echter een faktuur hebt met 20 regels, gaat hij hier echt niet per regel een variabele afdrukken. Resumer: v.w.b. herhalende variabelen zal er nooit wat staan !

Ik zal zelf wel even naar je faktuur kijken in test  Wink
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #14 on: June 12, 2009, 12:24:36 pm »

In tegenstelling tot een normale variabele, moet je bij een herhalende variabele wel aangeven hoeveel tekens er moeten worden afgedrukt. smile

De variabele heb je opgenomen als %HH:TOTKORT% en niet als bijv. %HH:TOTKORT:5.1%;
vanwege het ontbreken van die 5.1 drukt hij (dus) niets af.

Als je de Faktuur nu nogmaals print (moet je natuurlijk niet naar die print kijken die je postte) staat er wel 5% op  Wink
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1] 2  All
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.058 seconds with 21 queries.