Goh... toevallig ben ik voor een andere klant bezig met een nieuw stukje maatwerk in de hoek van Bijvoegen Produktieorders, en kom ik een probleem tegen welke jij zo'n 1,5 jaar geleden al op het forum geplaatst hebt. En... wat mij betreft kan ik het nadoen ook:
a. Voeg een Produktieorder toe voor een produkt
b. Sluit Profit af
c. Start Profit opnieuw op
d. Voeg nogmaals een Produktieorder toe voor hetzelfde produkt, samenvoegen met degene onder a. genoemd
Bingo. Bij de order onder a. genoemd is een Chargenummer gegenereerd, tijdens het opnieuw opstarten is het Chargenummer leeg, bij het samenvoegen met order a. wordt niet het Chargenummer van order a. opgehaald.
Ik heb ook al diverse voorbeelden weten te kreëren waarbij ik op de uiteindelijke order 2 Charges (of meer) heb weten te kreëren.
En eigenlijk vraag ik me daarmee af hoe iemand die "Bijvoegen aan Produktieorders" gebruikt, daar eigenlijk mee kan werken. Als het Chargenummer nl. niet opnieuw wordt opgehaald bij de order waarmee wordt samengevoegd, dan lijkt me dat e.e.a. alleen maar kan werken als je 2x achterelkaar een P.O. genereert voor hetzelfde produkt, en deze twee samenvoegt. Vooral dan dus niet samenvoegen met een P.O. die er al stond, want dan gaat het verkeerd.
Het lijkt erop dat de fout alleen optreedt indien je bij Toevoegen Produktieorder zowel Artikelnummer áls Produktievorm invult (en dan een Produktievorm welke <> M en <> G is), óf indien je een Produktievorm invult welke bij het Artikel als Verschijningsvorm is gekoppeld.