Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 11:33:55 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Variabele %AV-VTART1% wordt niet gevuld  (Read 2147 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« on: May 28, 2009, 05:01:50 pm »

Bij het printen van een etiket voorraaditem gebruik ik de variabele %AV-VTART1% en de %AV-ARTOMS%
(heart functie LOPRVBEV)

Nu blijkt is het zo dat als de verlengde tekst niet gevuld is de %AV-VTART1% niet terugvalt op de LOAR.AROMS waarde wat deze variabele wel doet wanneer hij aangestuurd wordt vanuit het printen van een etiket via LOETRA (Raadplegen productieopdracht etiketten).

Kun je dit aanpassen?
Ik zou graag hebben dat als VTART1 leeg is dat deze terug  valt op de algemene artikel omschrijjving in beide label printfuncties.


mvg

Marco
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: May 29, 2009, 09:16:52 am »

Lijkt mij juist te kunnen (!) zijn.

Wel even oppassen hier, want de toepassing van de Verlengde Tekst voor het label vind ik niet echt verantwoord. Immers, de Verlengde Tekst behoort samen te werken met de Verlengde Tekst per taal en per Kliënt, en in beide gevallen kan dit hier niet (je hebt geen Kliënt, en dus ook alvast geen taal). Als je dan verder bedenkt dat je de Verlengde Tekst nooit voor jezelf maakt, maar altijd voor anderen, wil je nu dus iets doen wat eigenlijk niet juist is. Overigens denk ik dat dit voor LOETRA (e.v.) ook zal kunnen gelden.

Maar we willen het wel proberen aan te passen, daar niet van.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #2 on: June 24, 2009, 09:03:01 am »

Opgelost en staat bij je op het systeem.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #3 on: June 24, 2009, 10:54:35 am »

Wel even oppassen hier, want de toepassing van de Verlengde Tekst voor het label vind ik niet echt verantwoord. Immers, de Verlengde Tekst behoort samen te werken met de Verlengde Tekst per taal en per Kliënt, en in beide gevallen kan dit hier niet (je hebt geen Kliënt, en dus ook alvast geen taal). Als je dan verder bedenkt dat je de Verlengde Tekst nooit voor jezelf maakt, maar altijd voor anderen, wil je nu dus iets doen wat eigenlijk niet juist is.

Even voor mijn situatie:
Wij hebben vaak te weinig ruimte in de artikelomschrijving als het gaat om chemische namen. Daar gebruiken we dus de verlengde tekst voor (dus ongeacht klant of taal).
En dat lijkt me een legitieme toepassing.

PS kun je die functie ook bij ons aanpassen Richard?
Ik hed hetzelfde probleem n.l. ook gesignaleerd, alleen nog niet met jullie opgenomen.
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: June 24, 2009, 01:55:42 pm »

Ok duidelijk. Probleem wat ik noemde heb je dus niet.
Een probleem met dat je niet overal kan zien wat wat is heb je dan wel. Maar daar kan je kennelijk goed mee leven ... smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: August 25, 2009, 09:55:43 am »

Marco, helaas. We moeten dit terugdraaien want het geeft problemen bij andere klanten. Heb ik in elk geval gelukkig weer gelijk dat je niet iets moet gebruiken waarvoor het niet is gemaakt.

De oplossing voor jou kàn heel simpel zijn (nieuwe Layout Variabele, 0,5 uur) maar kan net zo goed te drastisch blijken om door te voeren (je krijgt het niet consistent meer tenzij je een kompleet nieuwe set Layout Variabelen hiervoor voor alles (!) krijgt en dat gaan we NIET doen). Hoop maar op het eerste.

Wel even goedkeuren s.v.p. onder de aanname dat je bekend met met wat ik hierboven zeg. Dit betekent vooral : niet goed, geld weg. Geen grap.

De echte oplossing voor jouw probleem in deze lijkt me overigens een volledig andere. Welke heb ik niet over gedacht, maar weet wel dat dat zo is (en jij ook denk ik).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.043 seconds with 21 queries.