Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 01:49:04 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Nog enkele vragen  (Read 3302 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Cathelijn
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 275


View Profile
« on: May 28, 2009, 02:12:28 pm »

Bij gebruiker TM is geen domein gedefinieerd bij de printers in de DOS-versie en daar loop ik dan op vast bij het instellen van de printer in Windows.
Zij gebruikt een printer die ze met slechts 1 collega deelt en die niet op het netwerk staat. Die printer kan ik wel vinden via Heart op haar pc. Hoe kan ik het oplossen met het domein?
 
Volgende vraag: bij het uitprinten van de vrachtbrieven geeft de printer nog ongeveer anderhalf blad leeg extra. Hoe kan ik dat aanpassen?

Voorheen konden we via 1-1-1-1, grondstof, stuklijst (E-1), de artikeleigenschappen van de stoffen in de stukslijst bekijken (F2-F7-N). Dat lijkt in Windows niet mogelijk, klopt dat? Natuurlijk kun je via 1-1-1-1 die eigenschappen wel bekijken, maar het was juist zo makkelijk.

Bedankt weer,
Cathelijn
SE

Logged

Heart-Profit company ID : SE
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: May 28, 2009, 02:17:27 pm »

Bij gebruiker TM is geen domein gedefinieerd bij de printers in de DOS-versie en daar loop ik dan op vast bij het instellen van de printer in Windows.
Zij gebruikt een printer die ze met slechts 1 collega deelt en die niet op het netwerk staat. Die printer kan ik wel vinden via Heart op haar pc. Hoe kan ik het oplossen met het domein?

In DOS was een Domein altijd verplicht, behalve als je lokaal printte of naar het scherm.

In Windows print je naar de Printers die op jouw PC zijn gedefinieerd (die je via Start, Instellingen, Printers gedefinieerd hebt).

Als je Profit hebt opgestart (Windowsversie) moet je links op het Printerbutton drukken, en kiezen voor Selektie printer. Dan zie je dezelfde printers als die je via Start, Instellingen, Printers gedefinieerd hebt. Kies de betreffende printer, geef een Printerdriver op, en start je printje op. Die moet er dan gewoon uitkomen. smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #2 on: May 28, 2009, 02:20:17 pm »

Volgende vraag: bij het uitprinten van de vrachtbrieven geeft de printer nog ongeveer anderhalf blad leeg extra. Hoe kan ik dat aanpassen?

Ik vermoed dat de Printlengte per Blad bij de gebruikte Printerdriver niet juist (te hoog) staat ingevuld.

Er kunnen ook andere oorzaken zijn. Bij sommige matrixprinters moet je op 3 plekken de bladlengte instellen  Sad en dat zou ook een oorzaak kunnen zijn.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: May 28, 2009, 02:27:48 pm »

Voorheen konden we via 1-1-1-1, grondstof, stuklijst (E-1), de artikeleigenschappen van de stoffen in de stukslijst bekijken (F2-F7-N). Dat lijkt in Windows niet mogelijk, klopt dat?

Raar. De toets wordt op zich wel gedefinieerd (ook in Windows), maar toets Shift-F7 staat niet op het scherm! (de andere toetsen wel) en kan derhalve niet uitgevoerd worden.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #4 on: May 29, 2009, 10:06:48 am »

Is opgelost en staat bij jullie op het systeem.

N.b.: Naar nu blijkt kan dit overal optreden waar je eenmaal voorbij het Artikelmenu bent, en je er dus feitelijk nogmaals heen zou kunnen middels zo'n geval als hier. Hiervoor wordt nog gewerkt aan een algemene oplossing.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Cathelijn
Knowledgable
**
Offline Offline

Posts: 275


View Profile
« Reply #5 on: May 29, 2009, 11:02:17 am »

Heel fijn dat het opgelost is!

Heb ik alweer een vraag: alleen gebruiker ADM draait hier vrachtbrieven, maar daar is een storing ontstaan. Ze krijgt de melding dat LOVB gereorganiseerd moet worden, maar reorganiseren helpt niet.


En Wouter, kun je me proberen uit te leggen hoe ik de bladlengte van de matrix kan aanpassen?
Logged

Heart-Profit company ID : SE
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #6 on: May 29, 2009, 11:33:36 am »

Quote
Hiervoor wordt nog gewerkt aan een algemene oplossing.

Is nu opgelost voor al deze situaties.
« Last Edit: May 29, 2009, 11:40:20 am by Peter Stordiau » Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #7 on: May 29, 2009, 11:40:04 am »

Quote
En Wouter, kun je me proberen uit te leggen hoe ik de bladlengte van de matrix kan aanpassen?

Wouter is intussen vertrokken, maar zal dat niet weten; Ik ook niet hoor.
Een printer kent harware instellingen, te doen via buttons op de printer (en de handleiding erbij), en wat de momentele instellingen zijn kan je wel als "status uitdraai" uit die printer krijgen, of anders op de menu's zelf zien.

Kunnen wij niet echt iets aan doen (ook niet dat het je overkomt), en betreft uiteindelijk de windows aansturing die daar anders mee omgaat.
Let op : Zoals Wouter al zei, een printer heeft vaak meerdere van die zelfde instellingen voor de blad lengte, en ook al hebben die heus hun nut, probeer het niet te begrijpen, maar pas ze in plaats daarvan allemaal aan (althans, wij hebben nooit gezien dat dat kwaad kan).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.037 seconds with 20 queries.