Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 03:09:09 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: loprkkkr drukt waarden > 1.000.000 kg niet af  (Read 2717 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: April 07, 2009, 09:44:58 am »

bij het afdrukken van verkoopkontrakten worden de waarden > 1 miljoen kilo niet afgedrukt. Is dit aub te verhelpen?


* LOPRKKKR DRUKT te weinig af.PNG (11.36 KB, 605x304 - viewed 134 times.)

* overzicht kontraktregels.PNG (7.87 KB, 1108x172 - viewed 127 times.)

* kontrakt 1m.PNG (6.87 KB, 374x216 - viewed 139 times.)
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: April 08, 2009, 09:16:31 am »

Ben je wel goed bezig als je het over deze aantallen hebt ? Ik bedoel, moet je Voorraad Eenheid niet een andere zijn ?
Aanpassen mag wel, maar lijkt me niet zinvol. Het is nl. de oplossing niet. Gaat op wellicht nog veel meer plaatsen fout, hier en daar "echt".
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #2 on: April 08, 2009, 09:27:03 am »

Ben je wel goed bezig als je het over deze aantallen hebt ? Ik bedoel, moet je Voorraad Eenheid niet een andere zijn ?
Aanpassen mag wel, maar lijkt me niet zinvol. Het is nl. de oplossing niet. Gaat op wellicht nog veel meer plaatsen fout, hier en daar "echt".

Peter, al onze eindproducten worden tot nog toe in kilo's gerapporteerd, op stuksartikelen en bijproducten na. Een miljoen kilo, is echter nog maar een stuk of 34 vrachtauto's vol.

Mag er nog een verschil bestaan tussen de kontrakteenheid en de vooraadeenheid: Ik bedoel: dan leg ik een contract vast van 1000 tn, met afname's van 30.000 kg (bij benadering de maximale hoeveelheid in een tankauto) op de verkooporders.


* lokkwy.PNG (14.07 KB, 452x364 - viewed 139 times.)
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: April 08, 2009, 09:34:22 am »

Quote
Peter, al onze eindproducten worden

Hoe bedoel je "worden" ? kan je dat zelf instellen of zo ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #4 on: April 08, 2009, 09:45:44 am »

Op genoemde uitzonderingen na, zijn alle eindproducten ingesteld op voorraadeenheid KG. Dit zou betekenen dat we alle eindproducten op TN moeten zetten. En dat omwille van een printje en HPP items die formeel gezien niet groter dan 99999,999 kg mogen zijn.

Nou ja, misschien moeten we dat toch nog maar eens overwegen. (artikelgroepen, dkk's, recepten, verschijningsvorm, euh en vast nog wel veel meer aanpassen.)
Logged

KM
mdekraa
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2068



View Profile WWW
« Reply #5 on: April 08, 2009, 10:00:20 am »

Het is vanuit gebruikersoogpunt (lees productie)  ook niet handig om een primaire voorraadeenheid in TN te hebben.

Immers in een PO werk je normaliter in de eenheid KG of LTR en niet in TN.

Dat geeft aan die kant een zeer grote kans op fouten.Ik zie dat nu al gebeuren bij de enkele producten die wij in GR op voorraad houden ....

mvg

MK
Logged

Heart-Profit company-ID : AD
-----------------------
There are 10 kinds of people, those who understand binairy and those that don't
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #6 on: April 08, 2009, 10:09:24 am »

Nee, het probleem is niet dat TN onhandig is in produktie; als je dermate hoeveelheden produceert, dan doe je dat juist graag. Maarrr ... er wòrden helemaal niet "dermate" hoeveelheden geproduceerd ...

Het probleem blijkt anders (zo wij het zojuist hebben beredeneerd) : het zit 'm in het fenomeen Kontrakt. Ofwel :

Wat je ook stelt aan maximaal te produceren hoeveelheden (wat mij betreft inkl. verkopen ervan) het zal altijd faktoren groter worden in een Kontrakt. Immers, dat reikt over individuele verkopen en produkties heen. Die spacecakers daar mochten willen dat ze 34M moeten produceren en 34 vrachtwagens de deur uit mogen sturen eind van de week. Maar ik heb het vermoeden dat ze dat niet gaan redden ...

Dus, Kontraktje maken voor een jaar, en dan heb je ineens die hoeveelheden wel nodig.
Konklusie :

Ja, die print (en wellicht meer in die hoek, maar Johan, we horen het wel) moet worden aangepast.

Merk nog op dat het overnemen van de nog openstaande hoeveelheid in de VORegel fout zal blijven gaan en niet wordt aangepast. Ofwel (zie begin van het verhaal) als je eenmaal toch zover bent om VORegels van 34M Kg te maken, wordt het tijd voor een andere Voorraad Eenheid.

En Johan, mocht je er zelf nog niet achter zijn, die zakjes van 25Kg die uiteindelijk je eindprodukt betreffen lenen zich dit *niet* voor een Voorraad Eenheid Ton. KH wel.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Richard Masseling
Moneymaker
****
Offline Offline

Posts: 1316


View Profile
« Reply #7 on: April 24, 2009, 01:49:13 pm »

e.e.a. is aangepast en staat inmiddels bij je op het systeem.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.033 seconds with 21 queries.