Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 01:31:21 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Verwerking alternatieve artikelen  (Read 2155 times)
0 Members and 0 Guests are viewing this topic.
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« on: March 12, 2009, 05:28:40 pm »

Bedrijf: GELDER

Het volgende: bij het verwerken van het inzetten van een alternatief artikel gaat iets mis:

Ik heb een bon met daarop artikel 100700 (ST) aantal 12
Als ik alternatief artikel 100703 (ST) ga inzetten wordt het resultaat 1 x 12 i.p.v. 12 x 1.

Kan dit aangepast worden?

Logged

Heart-Profit company ID : GE
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #1 on: March 13, 2009, 07:28:19 am »

Wordt veroorzaakt doordat je bij Verschijningsvorm ST hebt aangegeven dat dit bulk impliceert. Ofwel, je gaat ST afboeken uit een kist, net als dat je KG afboekt uit een kist. Omdat dit 'bulk' impliceert wordt het verder als bulk afgehandeld. Inhoud in 3 decimalen, en 1 partij x w-inhoud. V.w.b. produkten met een Voorraadeenheid "ST" zal ik een uitzondering maken.

NB: Merk op dat in de situatie "KG verkopen uit kisten", je nooit KG op voorraad kunt hebben. In deze situatie heb je echter wel "ST" op voorraad liggen, je hebt er zelfs leveranciers voor. Situatie is dus iets anders dan waarvoor de funktionaliteit ontwikkeld is.

NB: Merk ook op dat sinds je uitspraak "we boeken geen KG meer uit de kist, alles is nu verpakt", je oplossing ook kan liggen in het uitschakelen van "Verschijningsvorm ST impliceert een behoefte in -------", immers dan is je probleem ook opgelost.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #2 on: March 13, 2009, 07:35:46 am »

Quote
NB: Merk ook op dat sinds je uitspraak "we boeken geen KG meer uit de kist, alles is nu verpakt", je oplossing ook kan liggen in het uitschakelen van "Verschijningsvorm ST impliceert een behoefte in -------", immers dan is je probleem ook opgelost.
Hallo.... er blijven natuurlijk wel producten waarbij dit blijft gelden. Niet alle producten kun je immers verpakken c.q. werkt niet in de praktijk. Het merendeel wordt wel verpakt.

Quote
In deze situatie heb je echter wel "ST" op voorraad liggen, je hebt er zelfs leveranciers voor. Situatie is dus iets anders dan waarvoor de funktionaliteit ontwikkeld is.
Dit komt doordat leveringen worden teruggeboekt van een raaplijst. We hebben geen leveranciers voor ST (Aardbeien) hoor!

Quote
Merk op dat in de situatie "KG verkopen uit kisten", je nooit KG op voorraad kunt hebben.
Ook dit komt uit het teruboeken van een levering.
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #3 on: March 13, 2009, 07:58:46 am »

Hallo.... er blijven natuurlijk wel producten waarbij dit blijft gelden. Niet alle producten kun je immers verpakken c.q. werkt niet in de praktijk. Het merendeel wordt wel verpakt.

De funktionaliteit gooien wij niet weg hoor  smile


We hebben geen leveranciers voor ST (Aardbeien) hoor!

Als ik bij je Artikel-/Leveranciers kijk, staan ze er écht tussen.  smile
al hoewel ik ook wel een idee heb waar dát vandaan komt  Sad


Ook dit komt uit het teruboeken van een levering.

Ok. Klopt. Iets genuanceerder... het ligt niet in de bedoeling die KG op voorraad te hebben, je koopt het ook niet in. Je hebt kisten op voorraad, en KG heb je feitelijk alleen maar als "verkoop-verschijning".
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #4 on: March 13, 2009, 07:59:07 am »

Kan dit aangepast worden?

Aangepast. Vereist een Upgrade.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Demis van Kouwen
Profitable
***
Offline Offline

Posts: 1249

Get starting...


View Profile WWW
« Reply #5 on: March 13, 2009, 08:00:22 am »

Wil je die klaarzetten in test?

PS: die andere heb ik nog niet gedownload!
Logged

Heart-Profit company ID : GE
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #6 on: March 13, 2009, 08:10:03 am »

Wil je die klaarzetten in test?

Er staat een nieuwe upgrade voor je klaar, vervangt die van gisteren.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.051 seconds with 19 queries.