Heart-Profit ERP
July 01, 2024, 01:42:48 pm *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: HH:ARTIKEL-AA wordt anders afgedrukt dan andere variabelen  (Read 3593 times)
0 Members and 1 Guest are viewing this topic.
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« on: February 26, 2009, 08:34:02 am »

Als ik bij het de layout van een verkooporderbevestiging (lo<9-7-5> opdrachtbevestiging) de layout variabele
Faktuurregel; Artikelnummer Kli‰nt   HH:ARTIKEL-DEB
óf
Verkooporderregel; Artikelnummer Kli‰nt   HH:ARTIKEL-DEB
inzet, (ik ben er nog steeds niet zeker van welke hier nou eigenlijk exact wordt gebruikt) op deze manier:
"Uw artikel: %HH:ARTIKEL-DEB:13%"
(in SYLRWY rubriek "verwijzing")  dan wordt vervolgens op de opdrachtbevestiging het klientartikelnummer afgedrukt, inclusief het "hard" opgegeven tekstje "Uw artikel:".

Als er géén klient-artikelnummer is gevonden, dan wordt het tekstje helemaal niet afgedrukt.

Als ik echter de variabele

Faktuurregel; Artikelnummer Afleveradres   HH:ARTIKEL-AA
of
Verkooporderregel; Artikelnummer Afleveradres   HH:ARTIKEL-AA

inzet door  "Artikelnummer afleveradres: %HH:ARTIKEL-AA:13%" op tegeven, dan wordt dat artikelnummer keurig afgedrukt. Maar als het artikelnummer niet aanwezig is, dan wordt nog steeds wel het tekstje "Artikelnummer afleveradres:" afgedrukt.

Hoe kan ik voorkomen dat in geval van afwezigheid van zo'n klient-afleveradresartikelnummer, (dus een niet gevulde variabele), die tekst gewoon helemaal achterwege blijft? Wat moet ik daar nog voor instellen? het vinkje "Weergeven indien leeg" doet niets. (lees: Lijkt niets te doen, hetgeen ook logisch is gezien de helptekst die al meldt dat het niets doet bij Herhalende variabelen)


* SYLRWY.PNG (10.17 KB, 528x271 - viewed 151 times.)
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #1 on: March 02, 2009, 08:36:35 am »

Even heel kort dan een samenvatting:

Hoe voorkom ik dat de voorlooptekst, die op dezelfde regel staat als de variabele,

Faktuurregel; Artikelnummer Afleveradres   HH:ARTIKEL-AA

of

Verkooporderregel; Artikelnummer Afleveradres   HH:ARTIKEL-AA

niet wordt afgedrukt als genoemde variabelen geen waarde bevatten?
Logged

KM
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #2 on: March 02, 2009, 03:11:56 pm »

Quote
Hoe kan ik voorkomen dat in geval van afwezigheid van zo'n klient-afleveradresartikelnummer, (dus een niet gevulde variabele), die tekst gewoon helemaal achterwege blijft?

en

Quote
Hoe voorkom ik dat de voorlooptekst, die op dezelfde regel staat als de variabele, [...] niet wordt afgedrukt als genoemde variabelen geen waarde bevatten?

Hetgeen je wilt zal wel niet kunnen, of is fout of ...
Maar in elk geval komt het nogal abacadabra over wat je schrijft. Nadat ik mijn hersens binnenstebuiten heb gekeerd lijk je tot twee keer toe te vragen om het weergeven van de voorloop tekst, ook al is de variabele leeg. Is dit juist ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #3 on: March 02, 2009, 03:37:22 pm »

lijk je tot twee keer toe te vragen om het weergeven van de voorloop tekst, ook al is de variabele leeg. Is dit juist ?
Omdat een reactie nogal even uitbleef, heb ik vandaag even een samenvatting gemaakt van het eerdere topic, dus als je dat woordje samenvatting nou eerst had gelezen, was er wat dat betreft niets aan de hand. Ik dacht: Ik zal wel weer te veel informatie hebben gegeven, laat me dit maar even samenvatten.

om het weergeven van de voorloop tekst, ook al is de variabele leeg. Is dit juist ?
nee, ik vraag om het NIET weergeven van de voorlooptekst als de variabele leeg is.

 "het weergeven van de voorloop tekst, ook al is de variabele leeg." dat gebeurd nu jammergenoeg juist wel.
Logged

KM
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #4 on: March 02, 2009, 03:57:52 pm »

Even heel kort dan een samenvatting:

Hoe voorkom ik dat de voorlooptekst, die op dezelfde regel staat als de variabele,

Faktuurregel; Artikelnummer Afleveradres   HH:ARTIKEL-AA

of

Verkooporderregel; Artikelnummer Afleveradres   HH:ARTIKEL-AA

niet wordt afgedrukt als genoemde variabelen geen waarde bevatten?

Potverdorie, nou klopt mijn eigen samenvatting niet eens.

Het woordje "niet" moest er natuurlijk uit.


Even heel kort dan een samenvatting:

Hoe voorkom ik dat de voorlooptekst, die op dezelfde regel staat als de variabele,

Faktuurregel; Artikelnummer Afleveradres   HH:ARTIKEL-AA

of

Verkooporderregel; Artikelnummer Afleveradres   HH:ARTIKEL-AA

wordt afgedrukt als genoemde variabelen geen waarde bevatten?

Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #5 on: March 06, 2009, 09:22:48 am »

Opgelost, zie http://ha1.heartprofit.nl/profit/index.php?topic=21296.0

Vereist voor jullie een Upgrade (i.v.m. andere nieuwe variabelen die sinds jullie laatste Upgrade zijn opgenomen).
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Johan
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2178


As it net kin sa't moat, dan mat it mar sa't kin.


View Profile
« Reply #6 on: March 20, 2009, 10:10:02 am »

als er nu sprake is van een klientafleverdres -artikel nummer (hh:artikel-aa) dan krijg ik het volgende beeld eerst te zien. (LACO Test)

Profit bepaalt het artikelnummer goed, maar deze waarschuwing lijkt me overbodig.

Gaat pvd desbetreffend afleveradres vermoedelijk ineens ook niet meer afnemen. AARgsh, maar ja, dan is het voor een volgende maar alvast geregeld.



* LOPRBO1 MET HH-ARTIKEL-AA.PNG (22.8 KB, 723x496 - viewed 138 times.)
Logged

KM
Wouter Rijnbende
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 5361


View Profile WWW
« Reply #7 on: March 23, 2009, 08:09:45 am »

Zou nu opgelost moeten zijn. Overgezonden via je MicroVax computer (omdat de ander weer eens niet reageert), heb e.e.a. niet kunnen testen.
Logged

Heart-Profit company ID : HA
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.036 seconds with 20 queries.