Heart-Profit ERP
July 06, 2024, 11:11:36 am *
Welcome, Guest. Please login or register.

Login with username, password and session length
News:
 
   Home   Help Login Register  
Pages: [1]
  Print  
Author Topic: Overzicht afgesloten kontrakten + totaalprijs kontrakt per periode  (Read 3885 times)
0 Members and 3 Guests are viewing this topic.
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« on: February 24, 2009, 11:58:15 am »

We willen graag een overzicht kunnen genereren van kontrakten, met een op te geven invoerdatum. Plus daarbij de totale prijs v/h kontrakt.
Bv alle kontrakten aangemaakt van 02-02-2009 t/m 09-02-2009 met de totaalprijs.

Ik heb dit niet kunnen vinden in de management-informatie (menu 8-2/3/4..) of de printoverzichten onder kontrakten (3-1-8-8).
Wanneer dit nog niet mogelijk is, kunnen jullie hier dan iets voor maken? Het overzicht moet bij voorkeur geschikt zijn voor een export naar Excel.

Bvd!
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #1 on: March 02, 2009, 02:25:43 pm »

Kijk eens of je bij 3-1-8-8 iets ziet wat de basis zou kunnen zijn ?

Zo niet dan mag je op op 6 uur houden. Mag je zelf nog bedenken wat je erop wilt hebben ook. smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #2 on: March 05, 2009, 08:55:35 am »

Ik heb even bij Verkoop (de aanvrager) nagevraagd:

Dat is ons die 6 uur wel waard
 
We willen in eerste instantie weten wat er per bepaalde periode verkocht is. (totaal bedrag) Dus alle ingevoerde contracten van ... tot ... moeten we kunnen verzamelen en optellen. Het mooiste zou zijn dat we het per contractregel op papier krijgen. Dan zouden we het naar excel om kunnen zetten en daar vervolgens nog kunnen sorteren. (naar artikel, bedrag of wat dan ook)
 
Kunnen daar ook de verkooporders aan toegevoegd worden die niet uit een contract gegenereerd worden? Dus rechtstreeks gemaakte verkooporders. (pas op: verkooporders die uit een contract gemaakt worden zijn al verkocht en kunnen natuurlijk niet nog eens meegeteld worden!)
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #3 on: March 05, 2009, 11:48:37 am »

Dat laatste kan natuurlijk wel, maar dan zitten we echt wel 2 uur meer te prutsen ! sorry

Daarnaast zie ik nog even niet hoe je dat op een lekkere manier in Excel krijgt (althans, als wij er een print van maken die gewoon print maar zich leent voor export naar Excel). Dus ik weet niet hoe je dat zelf voor je ziet ?
Het zou wellicht een ding kunnen worden wat in de eerste kolom middels K of V aangeeft of het een Kontrakt dan wel een Verkooporder niet uit Kontrakt betreft (en alleen regels worden dus afgedrukt, anders werkt de Export niet) ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter
Helper
*
Offline Offline

Posts: 87


View Profile WWW
« Reply #4 on: March 05, 2009, 12:43:16 pm »

Hoi Peter, ik mag me er ook even mee bemoeien...

Via 8-3-2-1 kun je een overzicht maken van alle gefactureerde artikelen per contract-id (via "f" en "C"). De output bestaat dan uit een kolom met artikelnummer, een korte artikel omschrijving, omzet, kostprijs en aantal stuks. Via het printmenu van profit exporteer je dit tekstbestand keurig naar excel. Met de indeling die daar staat kunnen wij uit de voeten.

Ik kan me voorstellen dat het rapport waar we hier over praten ook een soortgelijke indeling heeft. Dus contract-ID, artikel, aantal en omzet. Sorteren in excel is makkelijk en met subtotalen kun je een eigen indeling maken.

Heb je iets aan bovenstaande voorbeeld?
Logged

v.d. Bosch Beton* / verkoop binnendienst
Heart-Profit company ID : BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #5 on: March 05, 2009, 01:47:56 pm »

Ja hoor, komt wel goed. Maar met de Verkooporders erbij behoort er dus ook een kolom te zijn die dat indiceert (en waar je wellicht in Excel nog wat me kan ook). Maar goed, intussen is het dus wel 8 uur geworden ...
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter
Helper
*
Offline Offline

Posts: 87


View Profile WWW
« Reply #6 on: March 06, 2009, 11:23:10 am »

Lijkt me mooi. In de praktijk werk het dan een beetje zo:
- je neem op maandag, dinsdag en donderdag een contract aan en zet dat in het systeem
- je maakt op dinsdag ook nog een rechtstreekse verkooporder
- op woensdag maak je een verkooporder naar aanleiding van het contract van maandag

De output wordt dan iets van:
- de contracten van maandag, dinsdag en donderdag worden genoemd, met de nodige gegevens
- de verkooporder van dinsdag wordt genoemd als je hiervoor kiest
- de verkooporder van woensdag wordt niet genoemd, want die is al verwerkt in het contract van maandag.

Toevoeging:
Zo'n verkooporder uit een contact, moet nooit in deze overzichten komen. Maak je namelijk een order uit een contract van bijv. drie jaar geleden, dan hoort ook die order niet in het overzicht, omdat de omzet bij dat contract hoort.
« Last Edit: March 06, 2009, 11:35:08 am by Peter » Logged

v.d. Bosch Beton* / verkoop binnendienst
Heart-Profit company ID : BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #7 on: March 06, 2009, 11:46:16 am »

Hallo Peter,

Ik zie het wel gaan werken zo.
Ik heb wel iets van "en een Verkooporderregel komt uit een Kontrakt of niet, en dus niet half wel half niet". Dit laatste krijg je met wat prutsen denk ik wel voor elkaar, maar daarmee houden we dan dus geen rekening.

Doen ?
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter
Helper
*
Offline Offline

Posts: 87


View Profile WWW
« Reply #8 on: March 17, 2009, 03:22:49 pm »

Ik zie je reactie nu pas, sorry. Kan er niet helemaal mee uit de voeten, maar dat laat zich op de mail lastig uitleggen. Ik bel je morgen even, als je weer op kantoor bent.
Logged

v.d. Bosch Beton* / verkoop binnendienst
Heart-Profit company ID : BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #9 on: March 17, 2009, 03:31:44 pm »

Da's goed. Ik hoop dat ik dan nog weet waarover het gaat. smile
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
Peter
Helper
*
Offline Offline

Posts: 87


View Profile WWW
« Reply #10 on: March 17, 2009, 03:32:34 pm »

Haha. Je kunt de rest van de dag en vannacht je geheugen opfrissen...

Vandaag is het8 april... het duurt dus even, maar genoeg opgefrist? ik bel je vandaag even. lees je dus even in... ;-)
« Last Edit: April 08, 2009, 09:33:23 am by Peter » Logged

v.d. Bosch Beton* / verkoop binnendienst
Heart-Profit company ID : BS
Peter Stordiau
Administrator
Partner
*****
Offline Offline

Posts: 4073


Just testing


View Profile WWW
« Reply #11 on: April 16, 2009, 03:38:13 pm »

Voor de goede orde (Peter, dan weet je het zelf ook), het wordt dus zo :

Printje (naar Excel) wat de "omzet" van de ingebrachte Kontrakten van een opgeveven periode ophoest, met daarbij de "Rechtstreekse Verkooporders", ofwel die Verkooporders die niet uit een Kontrakt zijn gekomen (geen afroep). Alles (alleen) op Regel niveau.

De Excel regels zullen in deze zijn onderscheiden naar "K" en "V" regels.
Welke representatief zijn voor welke zien we nog wel . swoon
Logged

Heart-Profit company ID : HA
moderator all boards
pascal
Designer
*****
Offline Offline

Posts: 2584


View Profile WWW
« Reply #12 on: April 29, 2009, 09:00:33 am »

Is hij al bijna klaar?... Ze l*llen me de oren van de kop over deze aanpassing.
Logged

Heart-Profit company ID: BS
Pages: [1]
  Print  
 
Jump to:  

Powered by MySQL Powered by PHP Powered by SMF 1.1 RC2 | SMF © 2001-2005, Lewis Media Valid XHTML 1.0! Valid CSS!
Page created in 0.083 seconds with 21 queries.